Invoeren Clio Ragnotti

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Ik zit er over te denken een Clio Ragnotti in te voeren. Dit model is echter nooit geleverd in NL.
Iemand enig idee of dit anders/moeilijker gaat dan een normale invoer?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Neu, zal waarschijnlijk geen problemen geven.
Of er ragnotti op je kentekenbewijs staat?

Doe je de jouwe weg? :p :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Hoe bepalen ze de BPM dan als ze geen nieuwwaarde in NL weten?

En ja, dan gaat de mijne weg ja!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat zullen ze wel om kunnen rekenen neem ik aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Ze pakken gewoon een vergelijkbare clio met dezelfde opties erop.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Iemand ergens een handige calculator hiervoor bij de hand?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ollie schreef:Ik zit er over te denken een Clio Ragnotti in te voeren. Dit model is echter nooit geleverd in NL.
Iemand enig idee of dit anders/moeilijker gaat dan een normale invoer?
Zal het morgen eens vragen bij Veban,

Die heeft er 2 staan, eentje omgebouwd naar Diesel en nog eentje met schade
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Thanx (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

'bpm calculator' intoetsen op google en je kunt alles zelf uitrekenen
Trust me. I know what I'm doing.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ik weet dat er 1 Renault dealer is in NL die er 1 nieuw verkocht heeft Renault dealer van Marwijk in Leiden.
VLK Groep
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Eén der leden heeft toch een Ragnotti?
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

franx d8 ik, is een ragnotti niet hetzelfde als een cup?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Schijnt niets moeilijker te zijn dan andere auto in te voeren.

Met schadeauto's schijnt er wel een voordeelregeling te zijn.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Wat is er anders aan dat ding eigelijk?
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

geen achter ruitenwisser :)


is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Xabre schreef:'bpm calculator' intoetsen op google en je kunt alles zelf uitrekenen
In de Postbank nieuwsfolder staat er deze maand ook een stuk in met tips voor het invoeren van auto's uit het buitenland.

Op http://www.rdw.nl staat ook een berg aan info.
Cleaned Style
Projecttopic
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

invoeren stelt geen zak voor als je je ffies een klein beetje voorbereid.......
R 5 Convertible Rulezz
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

Siempie schreef:geen achter ruitenwisser :)


is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.

en geen ABS? ook raar om zo'n veiligheidsitem niet te monteren!!
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.

als ze nou gewicht besparen door lichtgewicht kuipjes te monteren, of bijv. een Carbon motorkap ofzo.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

t is een uitgeklede 'cup'versie, dan is het logisch dat die dingen ontbreken
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Timo Z. (Clio RS) schreef:
Siempie schreef:geen achter ruitenwisser :)


is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.

en geen ABS? ook raar om zo'n veiligheidsitem niet te monteren!!
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.

als ze nou gewicht besparen door lichtgewicht kuipjes te monteren, of bijv. een Carbon motorkap ofzo.
Daarom zal jij zo'n ding niet kopen... maar wel eens een achterruiten wisser mechaniek incl. motor in handen gehad? Mooie gewichtsbesparing levert dat al op :) ABS voegt ook een hoop gewicht toe, dus kan ook mooi weg. Ook omdat het autotje bedoeld is als circuitauto waarmee je ook op straat mag rijden en op het circuit wil je geen abs (tenminste niet het abs wat op een clio zit :lol: )...
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

De ragnotti weegt een slordige 100 kilo lichter en is volgens mij ook anders afgeveerd.

Invoer ; die van mij wordt als een "gewone"RS gezien wat verzekering betreft.

Bij de RDW bij import werd de Ragnotti niet herkend, nooit in Nederland verkocht en dus staat hij in de papieren als de RS die hier verkocht word.
Hierdoor betaal je wel teveel verzekeringspremie want de auto is minder waard dan de gewone RS.

Ik heb me hierover verbaasd maar heb het snel vergeten.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Xabre schreef:'bpm calculator' intoetsen op google en je kunt alles zelf uitrekenen
Dit gaat dus helaas niet , je moet bij deze berekening de kale consumentenverkoopprijs weten van de auto waarvoor hij hier in Nederland verkocht wordt. Die is dus niet bekend.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Timo Z. (Clio RS) schreef:
Siempie schreef:geen achter ruitenwisser :)


is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.

en geen ABS? ook raar om zo'n veiligheidsitem niet te monteren!!
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.
abs is voor mensen die niet kunnen rijden, of voor op een vervoersmiddel
niet voor een sportieve auto, heb je alleen maar last van
zonder abs kan je met droog weer veel beter remmen zonder abs

ontopic
wel leuk weer een ragnotti erbij
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hpeeters
Berichten: 57
Lid geworden op: za 4 aug 2007 8:28
Locatie: Baarlo LB

airco zit ook niet op een ragnotti, heb ik van horen zeggen... en wat ik ook heb gehoord is dat de stoelen van erg slechte kwaliteit zijn...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:abs is voor mensen die niet kunnen rijden, of voor op een vervoersmiddel
niet voor een sportieve auto, heb je alleen maar last van
zonder abs kan je met droog weer veel beter remmen zonder abs
haha... Luco, volgens mij overschat je jezelf een beetje. Een goeie ABS-intstallatie doe jij echt niet na met je eigen voet. No fucking way... Maar ik denk dat je bedoelt dat ABS leuk is in gevallen van nood, want dan is ABS gewoon flawless. Als je wilt spelen, sportief wilt rijden en extreem laat in de ankers wilt gaan en zelf wilt bepalen wat je doet, dan snap ik je. Maar de remweg met ABS is echt een stuk korter... Daar kun je niet tegenop met uitsluitend je rechtervoet.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Op een droog wegdek, niet op een nat wegdek. :wink:

ff de caps-lock uitgezet. :lol:
Laatst gewijzigd door Arco op do 20 dec 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ook op droog win je het niet van ABS... Nooit!
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

wikipedia :)
ABS zorgt niet per definitie voor een kortere remweg: bestuurders die zonder ABS op een vlakke ondergrond goed tegen blokkeren aan kunnen remmen zullen een kortere remweg bereiken. Echter, zodra de wielen onder deze omstandigheden volledig blokkeren is het ABS systeem weer in het voordeel: een nog net rollende band levert meer wrijving op dan een geblokkeerde glijdende band. Ook in situaties waarin er op een losse ondergrond (zoals grind) geremd wordt, zal zonder ABS een kortere remweg bereikt worden, daar de ondergrond een wig vormt tussen de band en de ondergrond. Doordat ABS het blokkeren van het wiel voorkomt ontstaat deze wig niet.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zou het ?? Met ABS zit je tegen je maximale remdruk aan zodat je wielen net niet blokkeren en dus maximale grip blijven houden.

Zonder ABS heb je de kans dat je wielen kunnen gaan blokkeren met als gevolg : glijden. En dat is zorgt voor een langere remweg. (lijkt mij).

|: |:

Ik zie net dat ik mijn zinnetje verkeerd heb geformuleerd..... of verkeerd is begrepen.

remweg met ABS op droog wegdek is korter to.v. geen ABS
remweg met ABS op nat wegdek is langer t.o.v. geen ABS (als je beschikt over goede rijkwaliteiten en dito auto/banden)

Dat bedoelde ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

1 en ander hangt uiteraard ook van het abs systeem af, hoe snel dit reageert.
Maar abs berust gewoon op het principe dat zodra een wiel dreigt te blokkeren, de remdruk naar dat wiel verlaagd wordt, en daarna weer opgebouwd tot het weer dreigt te blokkeren, etc.

Als jij constant tegen blokkeren aan remt, dan heb je dus een kortere remweg, je verlaagd je remdruk nergens.
Neemt niet weg dat je om tegen blokkeren aan te kunnen remmen een heel erg goede rijder zal moeten zijn, en over een auto moet beschikken die veel informatie geeft over wat de banden doen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Timo Z. (Clio RS) schreef:
Siempie schreef:geen achter ruitenwisser :)


is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.

en geen ABS? ook raar om zo'n veiligheidsitem niet te monteren!!
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.

als ze nou gewicht besparen door lichtgewicht kuipjes te monteren, of bijv. een Carbon motorkap ofzo.
Hmmzz, ja, zeg dan niks!
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Riël Notermans schreef:Neu, zal waarschijnlijk geen problemen geven.
Of er ragnotti op je kentekenbewijs staat?
Zal inderdaad geen probleem zijn. De auto is namelijk al toegelaten geweest in een ander Europees land.

Bij het betalen van de BPM moet je alleen duidelijk formuleren welke standaard uitrusting op de Ragnotti 'ontbreekt' ten opzichte van de standaard RS. Douane zal jouw namelijk een voorstel doen op basis van de RS zoals deze in NL bekend is, dus met ABS, etc. Hierover zal jij dan ook BPM moeten afdragen, terwijl deze opties niet gemonteerd zijn.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

als je mensen hebt die meer ervaring hebben met invoeren krijg jij die auto met een lagere bpm
er zijn programma's die wel de buitenlandse versies kennen
ja ik werk in een bedrijf waar we regelmatig invoeren
nee ik ga het niet voor je doen ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Ook op droog win je het niet van ABS... Nooit!
is a in diverse programmas bewezen van wel
en ik zeg niet dat ik het kan, maar voor sportief rijden is het kut :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heb vanochtend nog in een Raghokkie gezeten, met ABS, ruitenwisser achter en airco.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie