Invoeren Clio Ragnotti
Neu, zal waarschijnlijk geen problemen geven.
Of er ragnotti op je kentekenbewijs staat?
Doe je de jouwe weg?

Doe je de jouwe weg?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zal het morgen eens vragen bij Veban,Ollie schreef:Ik zit er over te denken een Clio Ragnotti in te voeren. Dit model is echter nooit geleverd in NL.
Iemand enig idee of dit anders/moeilijker gaat dan een normale invoer?
Die heeft er 2 staan, eentje omgebouwd naar Diesel en nog eentje met schade
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
Ik weet dat er 1 Renault dealer is in NL die er 1 nieuw verkocht heeft Renault dealer van Marwijk in Leiden.
VLK Groep
-
franx d8 ik, is een ragnotti niet hetzelfde als een cup?
Wat is er anders aan dat ding eigelijk?
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
In de Postbank nieuwsfolder staat er deze maand ook een stuk in met tips voor het invoeren van auto's uit het buitenland.Xabre schreef:'bpm calculator' intoetsen op google en je kunt alles zelf uitrekenen
Op http://www.rdw.nl staat ook een berg aan info.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.Siempie schreef:geen achter ruitenwisser![]()
is wat lichter, heeft andere bumpers, minder electronica (abs) ander onderstel.
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.
en geen ABS? ook raar om zo'n veiligheidsitem niet te monteren!!
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.
als ze nou gewicht besparen door lichtgewicht kuipjes te monteren, of bijv. een Carbon motorkap ofzo.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
t is een uitgeklede 'cup'versie, dan is het logisch dat die dingen ontbreken
-
- Car: R19.R
Daarom zal jij zo'n ding niet kopen... maar wel eens een achterruiten wisser mechaniek incl. motor in handen gehad? Mooie gewichtsbesparing levert dat al opTimo Z. (Clio RS) schreef:geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.Siempie schreef:geen achter ruitenwisser![]()
Bij de RS ben ik juist blij dat er wel een wissertje op zit omdat dat ding ontzettend snel vuil wordt aan de achterzijde.
heb meerdere malen noodstopjes moeten maken met auto's waarbij ik echt blij was dat er ABS in zat.
als ze nou gewicht besparen door lichtgewicht kuipjes te monteren, of bijv. een Carbon motorkap ofzo.

De ragnotti weegt een slordige 100 kilo lichter en is volgens mij ook anders afgeveerd.
Invoer ; die van mij wordt als een "gewone"RS gezien wat verzekering betreft.
Bij de RDW bij import werd de Ragnotti niet herkend, nooit in Nederland verkocht en dus staat hij in de papieren als de RS die hier verkocht word.
Hierdoor betaal je wel teveel verzekeringspremie want de auto is minder waard dan de gewone RS.
Ik heb me hierover verbaasd maar heb het snel vergeten.
Invoer ; die van mij wordt als een "gewone"RS gezien wat verzekering betreft.
Bij de RDW bij import werd de Ragnotti niet herkend, nooit in Nederland verkocht en dus staat hij in de papieren als de RS die hier verkocht word.
Hierdoor betaal je wel teveel verzekeringspremie want de auto is minder waard dan de gewone RS.
Ik heb me hierover verbaasd maar heb het snel vergeten.
Dit gaat dus helaas niet , je moet bij deze berekening de kale consumentenverkoopprijs weten van de auto waarvoor hij hier in Nederland verkocht wordt. Die is dus niet bekend.Xabre schreef:'bpm calculator' intoetsen op google en je kunt alles zelf uitrekenen
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
abs is voor mensen die niet kunnen rijden, of voor op een vervoersmiddelTimo Z. (Clio RS) schreef:geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.Siempie schreef:geen achter ruitenwisser![]()
niet voor een sportieve auto, heb je alleen maar last van
zonder abs kan je met droog weer veel beter remmen zonder abs
ontopic
wel leuk weer een ragnotti erbij
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
haha... Luco, volgens mij overschat je jezelf een beetje. Een goeie ABS-intstallatie doe jij echt niet na met je eigen voet. No fucking way... Maar ik denk dat je bedoelt dat ABS leuk is in gevallen van nood, want dan is ABS gewoon flawless. Als je wilt spelen, sportief wilt rijden en extreem laat in de ankers wilt gaan en zelf wilt bepalen wat je doet, dan snap ik je. Maar de remweg met ABS is echt een stuk korter... Daar kun je niet tegenop met uitsluitend je rechtervoet.Luco/Alpine-racer schreef:abs is voor mensen die niet kunnen rijden, of voor op een vervoersmiddel
niet voor een sportieve auto, heb je alleen maar last van
zonder abs kan je met droog weer veel beter remmen zonder abs
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Op een droog wegdek, niet op een nat wegdek. 
ff de caps-lock uitgezet.
ff de caps-lock uitgezet.

Laatst gewijzigd door Arco op do 20 dec 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
wikipedia

ABS zorgt niet per definitie voor een kortere remweg: bestuurders die zonder ABS op een vlakke ondergrond goed tegen blokkeren aan kunnen remmen zullen een kortere remweg bereiken. Echter, zodra de wielen onder deze omstandigheden volledig blokkeren is het ABS systeem weer in het voordeel: een nog net rollende band levert meer wrijving op dan een geblokkeerde glijdende band. Ook in situaties waarin er op een losse ondergrond (zoals grind) geremd wordt, zal zonder ABS een kortere remweg bereikt worden, daar de ondergrond een wig vormt tussen de band en de ondergrond. Doordat ABS het blokkeren van het wiel voorkomt ontstaat deze wig niet.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zou het ?? Met ABS zit je tegen je maximale remdruk aan zodat je wielen net niet blokkeren en dus maximale grip blijven houden.
Zonder ABS heb je de kans dat je wielen kunnen gaan blokkeren met als gevolg : glijden. En dat is zorgt voor een langere remweg. (lijkt mij).
Ik zie net dat ik mijn zinnetje verkeerd heb geformuleerd..... of verkeerd is begrepen.
remweg met ABS op droog wegdek is korter to.v. geen ABS
remweg met ABS op nat wegdek is langer t.o.v. geen ABS (als je beschikt over goede rijkwaliteiten en dito auto/banden)
Dat bedoelde ik.
Zonder ABS heb je de kans dat je wielen kunnen gaan blokkeren met als gevolg : glijden. En dat is zorgt voor een langere remweg. (lijkt mij).

Ik zie net dat ik mijn zinnetje verkeerd heb geformuleerd..... of verkeerd is begrepen.
remweg met ABS op droog wegdek is korter to.v. geen ABS
remweg met ABS op nat wegdek is langer t.o.v. geen ABS (als je beschikt over goede rijkwaliteiten en dito auto/banden)
Dat bedoelde ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
1 en ander hangt uiteraard ook van het abs systeem af, hoe snel dit reageert.
Maar abs berust gewoon op het principe dat zodra een wiel dreigt te blokkeren, de remdruk naar dat wiel verlaagd wordt, en daarna weer opgebouwd tot het weer dreigt te blokkeren, etc.
Als jij constant tegen blokkeren aan remt, dan heb je dus een kortere remweg, je verlaagd je remdruk nergens.
Neemt niet weg dat je om tegen blokkeren aan te kunnen remmen een heel erg goede rijder zal moeten zijn, en over een auto moet beschikken die veel informatie geeft over wat de banden doen.
Maar abs berust gewoon op het principe dat zodra een wiel dreigt te blokkeren, de remdruk naar dat wiel verlaagd wordt, en daarna weer opgebouwd tot het weer dreigt te blokkeren, etc.
Als jij constant tegen blokkeren aan remt, dan heb je dus een kortere remweg, je verlaagd je remdruk nergens.
Neemt niet weg dat je om tegen blokkeren aan te kunnen remmen een heel erg goede rijder zal moeten zijn, en over een auto moet beschikken die veel informatie geeft over wat de banden doen.
Hmmzz, ja, zeg dan niks!Timo Z. (Clio RS) schreef:geen achterruitenwisser? wat een dom iets om gewichtsbesparing toe te passen.Siempie schreef:geen achter ruitenwisser![]()
Zal inderdaad geen probleem zijn. De auto is namelijk al toegelaten geweest in een ander Europees land.Riël Notermans schreef:Neu, zal waarschijnlijk geen problemen geven.
Bij het betalen van de BPM moet je alleen duidelijk formuleren welke standaard uitrusting op de Ragnotti 'ontbreekt' ten opzichte van de standaard RS. Douane zal jouw namelijk een voorstel doen op basis van de RS zoals deze in NL bekend is, dus met ABS, etc. Hierover zal jij dan ook BPM moeten afdragen, terwijl deze opties niet gemonteerd zijn.
-
- Contacteer:
als je mensen hebt die meer ervaring hebben met invoeren krijg jij die auto met een lagere bpm
er zijn programma's die wel de buitenlandse versies kennen
ja ik werk in een bedrijf waar we regelmatig invoeren
nee ik ga het niet voor je doen
er zijn programma's die wel de buitenlandse versies kennen
ja ik werk in een bedrijf waar we regelmatig invoeren
nee ik ga het niet voor je doen

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
is a in diverse programmas bewezen van welMerijn schreef:Ook op droog win je het niet van ABS... Nooit!
en ik zeg niet dat ik het kan, maar voor sportief rijden is het kut

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.