hoi wie kan mij zeggen hoe het signaal er uit ziet van de baksensor?
het is een inductieve sensor waaronder een 7-gaats plaat voorlangs draait.
ik meet met de scoop 0,1 V en ik had meer verwacht.
ik heb nu de 2e sensor er inzitten,met het zelfde resultaat.
wie heeft het eerder gemeten en kan mij er bij helpen?
renault 5 turbo uit '89., eerste type inductiesensor.
vast bedankt,
bert
renault 5 turbo snelheidssensor probleem
zoals eerder gezegd, xxxx . xxx . .
7 pulsen
7 pulsen

wie kan mij uitleggen waarvoor die 3 draden dienen?
dus welke draad moet ik wat meten?
en waarvoor is dat extra bruine draadje met stekertje achter aan de stekker op je dash?
dit omdat ik alsmaar geen kilometer teller heb maar wel een snelheidsmeter.
heb al verschillende dashbakken geprobeerd.
dus welke draad moet ik wat meten?
en waarvoor is dat extra bruine draadje met stekertje achter aan de stekker op je dash?
dit omdat ik alsmaar geen kilometer teller heb maar wel een snelheidsmeter.
heb al verschillende dashbakken geprobeerd.
Ligt toch daaraan.
Je km-teller drijft je snelheidsmeter aan. In het klokwerk zie je daar 2 hele dunne groene draadjes op zitten. Dit is een omgezet analoog signaal. Als je snelheidsmeter het doet, dan is tot en met de aansluiting op het klokwerk alles in orde.
De bruine kabel is altijd vrij, het klokwerk heeft in totaal 3 aansluitingen.
Je km-teller drijft je snelheidsmeter aan. In het klokwerk zie je daar 2 hele dunne groene draadjes op zitten. Dit is een omgezet analoog signaal. Als je snelheidsmeter het doet, dan is tot en met de aansluiting op het klokwerk alles in orde.
De bruine kabel is altijd vrij, het klokwerk heeft in totaal 3 aansluitingen.