wel of geen laguna grand tour kopen

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Gesloten
Amit

Mensen,

Door omstandigheden wil ik mijn megane ph2 coupe gaan verkopen/ruilen voor een laguna grand tour uit 2000 / 2002.
Nu zit ik op internet te lezen en zie ik vrij veel negatieve verhalen over deze auto's. dus ben ik nu aan het twijfelen gegaan. ik lees dingen over kapotte airco's, kapotte raammotors etc. hebben jullie ook veel negatieve ervaringen met deze auto's? dus buitensporig veel kapotte onderdelen en vreemde reparaties?

nou ik hoor het wel van jullie!

greetz,

Amit

ps mocht er iemand interesse hebben in een coup phase 2 2 liter ide laat dan maar ff weten :p
Ferdy
Über-Spammer

heb net afgelopen vrijdag een Laguna 2 aangeschaft, dus kan er nog maar weinig over zeggen,
behalve dan dat het een zeer luxe en heerlijk rijdende wagen is.

wat natuurlijk wel waar is, is dat je vaak alleen de negatieve verhalen hoort...het positieve is vaak niet het vermelden waard.

De Grand Tour is trouwens vanaf 2001 geleverd.

succes met je keuze !
Haas
Car: Megane RS

Mijn Pa heeft nu zijn 2e GT en eigenlijk nooit enig probleem gehad! Beiden waren 1.9 dci's, de eerste 105 pk en nu 120 pk. De eerste heeftie 102.000 km gereden, deze staat al weer op 68.000.
Bij de eerste wat gedoe gehad met snel sneuvelende xenonverlichting en een kapotte EGR klep die vervangen is onder garantie. Bij deze huidige alleen wat onderdelen latenv ervangen nav een terugroepactie van renault en is dus kosteloos geweest.

Een aantal vrienden van me die in de leasewereld zitten, krijg ik ook alleen maar negatieve verhalen te horen: kapotte versnellingsbakken, turbo's, enz. Best grote en serieuze zaken die wat centen kosten. Ik ken daarentegen ook aardig wat mensen die sedan's en GT's rijden die nooit enig probleem hebben,dus het zal er nogal mee te maken hebben, hoe je je auto behandelt. En daarbij, je moet bij elke auto wat geluk hebben, dat blijf je houden.

Mijn advies: koop een goed onderhouden auto met aantoonbare feiten (rekeningen enz) en niet meteen de eerste de beste. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een ex lease vanwege bovengenoemde redenen.

ik hoop dat je wat moois en betrouwbaars vind!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Met mijn Laguna 1.8 op LPG heb ik inmiddels 47.000 kilometer gereden. In die tijd heb ik naast het gewone onderhoud de gasklep schoongemaakt, stuurkogels vervangen en achterasrubbers vervangen. Niets spannends dus, gezien de kilometerstand.
De airco is afgelopen zomer nog getest: niets mis mee.

Wel schijnen de zesversnellingsbakken toch kwetsbaar te zijn. Al zijn er genoeg die er lang mee doen.

Enne, over een Coupe IDE hoor je ook niet altijd positieve geluiden. Herkenbaar? Zo zal het met de Laguna ook zijn. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MikeVV
Contacteer:

Ik rij alweer een hele tijd een 1.9dci uit 2002, buiten het normale onderhoud heb ik zelf motor steun vervangen en pas de turbo laten vervangen, dit was ene duur geintje van bijna 1000 euro maar dat kan je ook bij eeb volksw%^&* hebben.

Als je ff goed zoekt en iemand mee nemt die er verstand van heeft dan rijden er best ene hoop goede laguna's rond.

Als je voor een diesel gaat neem dan wel de 1.9 en niet de 2.2 die zijn nog iets gevoeliger.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Amit

Martijn schreef: Enne, over een Coupe IDE hoor je ook niet altijd positieve geluiden. Herkenbaar? Zo zal het met de Laguna ook zijn. :)
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb idd wat "kleine" probleempjes gehad met die megane, niks ernstig maar wel prijzige (injectoren reiningen etc) naast het reguliere onderhoud. maar ik had toen ik de megane kocht wel de ruimte en mogelijkheid om dit soort onvolkomenheden op te vangen. nu moet ik echter een "betrouwbare" auto hebben omdat ik het me nu niet meer kan veroorloven om met een haperende auto te staan.

ansich vertellen jullie niet echt vreemde zaken, in vergelijking met wat ik allemaal op internet lees, maar ik wacht het even af je weet maar nooit :p
Amit

Mensen, ga toch maar de gok wagen!
mag een slotje op dit topic!
Ferdy
Über-Spammer

op verzoek dan...
succes !
Gesloten