Meer vermogen voor de 1.4?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rwd-student
Contacteer:

Naast mijn volvo 343 met 1.4 GTT motor, heb ik nog een volvo 340. Omdat de 343 nog niet helemaal klaar is, wil ik met de 340 m'n driftlicencie gaan halen. In de 340 ligt de 1400 renault motor met onderliggende nokkenas. Hij heeft een enkele solex carburateur met naar het schijnt 64 pk. Ik weet dat hij met tweetraps webercarburateur gelverd is, met 72 pk. Die moeten we eerst maar eens op gaan zoeken.

Ik zoek nu naar betrouwbare plug & play opties voor meer vermogen. Is er überhaupt iemand die de moeite heeft gedaan om de standaard 1.4 te kietelen? Het moet zeker geen weken project worden, want dit is m'n dagelijkse auto en hij moet gewoon elke dag klaar staan om dwars te kunnen gaan. :D

Alvast bedankt hé!
Rwd-student
Contacteer:

Niemand (I)?
Maarten-Jan
Car: R19.R

weinig mogelijkheden volgens mij....
dubbele weber carburateur...?
Rwd-student
Contacteer:

Dat is een leuke optie inderdaad, maar dan wel het liefst icm een leuke nokkenas. Is er qua nokkenassen nog iets leverbaar?
Maarten-Jan
Car: R19.R

ik weet niet of het past, maar mischien de nokkenas van een 5 Alpine een idee? die hadden 95 pk, volgens mij redelijk hetzelfde blokje... alleen de alpine had wel een hogere compressie.
Rwd-student
Contacteer:

Nieuws :D

Ik heb contact met iemand van de DAF club, hij doet in tuning van de 1.4 renault motor voor de autosport.

Er zijn spruitstukken leverbaar voor dubbele carbs, een nokkenas en wss binnenkort ook een spaghetti uitlaatspruitstuk.
canonballman

niet doen joh, gewoon al je geld en tijd in de 340GTT douwen. Win je veel meer mee.
Wat kosten dat spruitstukkie, spagetti, en carbs, en n-assen wel niet?
Riël
Über-Spammer

Goedkoper en sneller klaar met een 1.8 16v blokje erin ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rwd-student
Contacteer:

hmm ja, je hebt gelijk canonballman.. Kosten voor de N/A ombouw is ook niet bepaald weinig en op korte termijn zal dat ook niet lukken denk ik.

Naja, het zit zo. 24 Januari wil ik m'n driftlicencie halen. Als het moet met 64pk lol 7 Februari is de eerste wedstrijd die ik wil rijden... Ik weet niet of ik de 343 voor die tijd betrouwbaar heb, inclusief onderstel etc..

De 340 heeft compleet aangepast onderstel, en aangepast diff. Klaar voor driften. Standaard blok.
De 343 heeft het turboblok, maar is verder een volledig standaard auto.

16v conversie is weer even een brug te ver.

Mischien blok overzetten in de 340, als hij lekker en betrouwbaar loopt.. (I) Kan ik me tenminste op één auto concentreren.
Plaats reactie