Past een Clio 1.2 RL bak onder een clio 1.8 16v.
Wil geintje uithalen voor snellere accelleratie, maar vraag mij af of hij past en de kracht afkan.
versnellingsbak
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DEOLJBTW.jpg[/img]
Ik heb namelijk 17'' speedline met hoogte 40,ik kan een bak krijgen en als hij past,en hij trekt harder is altijd leuker toch!
Ik heb namelijk 17'' speedline met hoogte 40,ik kan een bak krijgen en als hij past,en hij trekt harder is altijd leuker toch!
-
Niet echt geweldig eigenlijk. Aan de onderkant ontbreekt de mogelijkheid om de 1.2 bak vast te bouten aan de alu carter pan van de F7PMenno schreef:die bak past, en is even sterk.
-
- Über-Spammer
kan je de assen en tandwielen niet ombouwen in je andere huis dan?
-
nee, maar ik doe in versnellingsbakken.
En uit ervaring weet ik dat een clio 16v, met 17 inch wielen:
-minder hard optrekt
-minder hard remt
-en misschien wat minder hard op topsnelheid loopt.
Het remmen los je natuurlijk niet op met een andere bak, de andere 2 wel.
Als je het goed wil doen zou ik de bestaande JB bak opentrekken, en een andere eindoverbrenging (een kortere, omdat door de 17 inch wielen het zaakje een stukje 'langer' is geworden) erin zetten.
Er zijn een stuk of 10 verschillende eindoverbrengingen, dus kwestie van kiezen.
En uit ervaring weet ik dat een clio 16v, met 17 inch wielen:
-minder hard optrekt
-minder hard remt
-en misschien wat minder hard op topsnelheid loopt.
Het remmen los je natuurlijk niet op met een andere bak, de andere 2 wel.
Als je het goed wil doen zou ik de bestaande JB bak opentrekken, en een andere eindoverbrenging (een kortere, omdat door de 17 inch wielen het zaakje een stukje 'langer' is geworden) erin zetten.
Er zijn een stuk of 10 verschillende eindoverbrengingen, dus kwestie van kiezen.
Bart die adviseert dat wel 
Kun je beter bij de kanonsballenman zijn. Overigens werdt hierboven afgeraden om die 1.2 bak te gebruiken, en ik maak uit je replies op dat je daar toch mee aan de gang gaat
Hij mist een versteviging, wat hier bedoelt wordt is een andere eindoverbrenging in je 16v bak te zetten !

Kun je beter bij de kanonsballenman zijn. Overigens werdt hierboven afgeraden om die 1.2 bak te gebruiken, en ik maak uit je replies op dat je daar toch mee aan de gang gaat

Hij mist een versteviging, wat hier bedoelt wordt is een andere eindoverbrenging in je 16v bak te zetten !
Je kan daar toch gewoon een fraaie steun tussen meubelen?Riël Notermans schreef:Bart die adviseert dat wel
rev it like a rental
-
nou, dat weet ik niet, of daar een standaard steun tussen past... Ivm de alu carterpan.
Verder zul je in dat geval ook 2 pasbusjes over moeten zetten, en 1 of 2 draadeinden.
Kortom, het kan wel, maar wil je het netjes doen....
Nog afgezien van de waarschijnlijk minder close ratio 1.2 versnellingen.
Verder zul je in dat geval ook 2 pasbusjes over moeten zetten, en 1 of 2 draadeinden.
Kortom, het kan wel, maar wil je het netjes doen....
Nog afgezien van de waarschijnlijk minder close ratio 1.2 versnellingen.