ACT: Laguna
-
- Car: R19.R
die van ons was begrensd op gas, op 6500 toeren...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De Laguna en mijn eerdere Mégane II hebben beide de gewone begrenzer.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
G3 heeft wel een begrenzer, m'n Prelude had gewoon een begrenzer op LPG. In tegenstelling tot de Charade die vrolijk doorjankte naar de 9000 tpm.Steven schreef:Gas heeft geen begrenzerMaarten-Jan schreef:7000 toeren lijkt me een beetje overdreven
Enneh 1.6 moet je gewoon laten staan.

Wauw ik heb wel eens 7000+ rpm gedraaid in een loze bui met die Laguna, alleen klinkt ie niet bepaald jofel dan en je komt voor geen meter meer vooruit.
Heeft iemand trouwens wel es kleppen gesteld van die 8v motoren, das met die plaatjes geloof ik he... en moet die nokkenstok er ook uit dan?
Heeft iemand trouwens wel es kleppen gesteld van die 8v motoren, das met die plaatjes geloof ik he... en moet die nokkenstok er ook uit dan?
-
- Contacteer:
Volgens mij is er gereedschap in de handel waarmee je de nok iets omhoog en de klep omlaag kunt draaien. Of iets in die richting.
Dan bougie eruit, klep open en door het bougiegat vastzetten. Met een schroevendraaier het plaatje er uit wippen en een andere plaatsen...
Dan bougie eruit, klep open en door het bougiegat vastzetten. Met een schroevendraaier het plaatje er uit wippen en een andere plaatsen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik heb wat gevonden van een 1.8 RT. Daar spreken ze over uit 40 en in 20. Jij hebt een 2.0 toch?
Dan zul je er misschien wel niets aan hebben...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=15967
Dan zul je er misschien wel niets aan hebben...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=15967
Goed bezig Droppie 
Naja volgens mij is die kop van de 1.8 en 2.0 nagenoeg hetzelfde, dus zal die klepspeling ook wel ongeveer hetzelfde zijn. Zal het anders ff navragen bij mr. Reno.
Binnenkort eerst maar es het zaakie nameten.

Naja volgens mij is die kop van de 1.8 en 2.0 nagenoeg hetzelfde, dus zal die klepspeling ook wel ongeveer hetzelfde zijn. Zal het anders ff navragen bij mr. Reno.
Binnenkort eerst maar es het zaakie nameten.
Staat er nog iets boeiends in die vraagbaak Martijn?
Edit: stiekume editter, als ik nou al die plaatjes op voorraad zou kunnen hebben wel ja, maar je moet dus meten, plaatje eruit halen, opmeten en dan juiste vulplaatje zoeken.
Edit: stiekume editter, als ik nou al die plaatjes op voorraad zou kunnen hebben wel ja, maar je moet dus meten, plaatje eruit halen, opmeten en dan juiste vulplaatje zoeken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pardon
-Edit-
niet veel spannends. Ik heb hem geleend in de bibliotheek en dit en de elektrische schema's gekopieerd.
Mijn garage heeft helaas het tooltje niet om dit te doen. Ik besteed het dus maar uit. Er is hier wel een Volvo-garage, die kunnen dat vast goed.
Edit: typo
-Edit-
Mijn garage heeft helaas het tooltje niet om dit te doen. Ik besteed het dus maar uit. Er is hier wel een Volvo-garage, die kunnen dat vast goed.
Edit: typo

-
- Contacteer:
Steven schreef:Goed bezig Droppie
Droppie???

Hallo Lagunisten,
Mijn collega zit er over te denken een Laguna II DCi te kopen. Is dat wat? Mooi is hij zeker, maar hoe is hij verder? Wat zijn de punten waar je speciaal op moet letten bij deze auto?
Alvast bedankt,
Matijs
Mijn collega zit er over te denken een Laguna II DCi te kopen. Is dat wat? Mooi is hij zeker, maar hoe is hij verder? Wat zijn de punten waar je speciaal op moet letten bij deze auto?
Alvast bedankt,
Matijs
Niemand? 

-
- Car: R19.R
Ga bij voorkeur voor een laguna kijken van eind 2003 of later,
vanaf dat moment zijn alle kinderziektes er uit en zijn het
betrouwbare auto's. Neem liever de 120 pk boven de 100 pk,
die laatste is een beetje krap (je komt mee in het verkeer, maar
je hebt niets extra).
Ga ook eens kijken op http://www.lagunaclub.nl !
vanaf dat moment zijn alle kinderziektes er uit en zijn het
betrouwbare auto's. Neem liever de 120 pk boven de 100 pk,
die laatste is een beetje krap (je komt mee in het verkeer, maar
je hebt niets extra).
Ga ook eens kijken op http://www.lagunaclub.nl !
-
- Contacteer:
Tjonge jonge jonge wat is de nieuwe Estate in het zwart met privacyglass toch een strakke auto...
Ben net even bij de dealer in Waalwijk wezen kijken, zij hadden er 2 staan een zwarte en een zilvere. Allebei in de Dynamique uitvoering. Kontje vind ik even wennen, is wel dik met die pijpjes. Koffer is in mijn ogen lekker groot, een mooie laadvloer met rechte zijkanten en links en rechts mooi afgewerkte en afgedekte opbergkastjes, de daklijn loopt volgens mij minder hard af dan bij de Laguna II GrandTour wat de bruikbaarheid natuurlijk alleen maar ten goede komt.
Helaas valt bij de zilvere de chromen bies niet echt op, terwijl het bij de zwarte juist een blikvanger is.
Foto's zijn helaas wel van een beroerde kwaliteit...
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f254/ ... Medium.jpg[/img]
Ben net even bij de dealer in Waalwijk wezen kijken, zij hadden er 2 staan een zwarte en een zilvere. Allebei in de Dynamique uitvoering. Kontje vind ik even wennen, is wel dik met die pijpjes. Koffer is in mijn ogen lekker groot, een mooie laadvloer met rechte zijkanten en links en rechts mooi afgewerkte en afgedekte opbergkastjes, de daklijn loopt volgens mij minder hard af dan bij de Laguna II GrandTour wat de bruikbaarheid natuurlijk alleen maar ten goede komt.
Helaas valt bij de zilvere de chromen bies niet echt op, terwijl het bij de zwarte juist een blikvanger is.
Foto's zijn helaas wel van een beroerde kwaliteit...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Toch een mooie auto. In Zwolle staan een Laguna II GT en een Laguna III Estate naast elkaar. Ik vind ze beide wat hebben, de II oogt zeker niet veroudert.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Kep trouwens in mijn ouwe 2.0-8v dat het nogal lang duurt voordat ie warm wordt, nu niet meteen beginnen te gillen dat de thermostaat aan puin is, die heb ik al vervangen.
Nu heeft ie er zowel op gas als op benzine er last van, ik moet toch wel bijna 10km rije voor de temp op normaal staat. Hoewel dat op de tempschaal ook maar iets meer dan 1/4 is.
Is misschien een rotte tempsensor of lambdasonde die em niet goed in het chokeprogramma gooit?
Nu heeft ie er zowel op gas als op benzine er last van, ik moet toch wel bijna 10km rije voor de temp op normaal staat. Hoewel dat op de tempschaal ook maar iets meer dan 1/4 is.
Is misschien een rotte tempsensor of lambdasonde die em niet goed in het chokeprogramma gooit?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou, mijn 5 heeft er met deze temperatuur ook erg lang voor nodig. Vooral de olie.
Als de thermostaat het niet is, kan het inderdaad die sensor nog zijn.
Of het is gewoon een efficiënte motor. De 1.7 werd ook warmer dan de 2.0.
Als de thermostaat het niet is, kan het inderdaad die sensor nog zijn.
Of het is gewoon een efficiënte motor. De 1.7 werd ook warmer dan de 2.0.
Kan me niet herinneren dat de 1.8 van me Pa destijds er ook last van had.
200SX is pas mega, dies echt aan het einde van een beetje lange straat al op bedrijfstemp volgens de meter.
Die corolla met die ouwe ragmotor is altijd warm hehe...
Maargoed tis best irritant omdat naar m'n werk maar iets van 11-12km is en ik het pas een beetje warm krijg als ik er al zowat ben...
200SX is pas mega, dies echt aan het einde van een beetje lange straat al op bedrijfstemp volgens de meter.

Die corolla met die ouwe ragmotor is altijd warm hehe...
Maargoed tis best irritant omdat naar m'n werk maar iets van 11-12km is en ik het pas een beetje warm krijg als ik er al zowat ben...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heb je geen bontje om het stuur? Past wel bij de status. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat is het probleem? Je kan geen dobbelstenen bij de Halfords vinden?
Die plakplaatjes zijn wel humor. Chickmagnet.

Die plakplaatjes zijn wel humor. Chickmagnet.

Doet ie dat op benzine ook?
Die lpginstall trekt nogal wat warmte denk ik.
Die lpginstall trekt nogal wat warmte denk ik.
-
- Über-Spammer
Een 99er fase 2 model, wat hebben die voor koplampen? h1-h7? of enkel h1? Dit in verband met een kerstcadeau
Het gaat om Bi-Xenon dus ben benieuwt welk set ik dan nodig heb.
Thanks

Het gaat om Bi-Xenon dus ben benieuwt welk set ik dan nodig heb.
Thanks

-
- Über-Spammer
Ik zoek eigenlijk wat aankoopadvies van een laguna uit 98/99 op g3. wat zijn de punten waar je extra op moet letten bij zo'n auto? Wat is kostbaar in onderhoud, en wat ben je verplicht uit te besteden?
g3 is nieuw voor mij, daar zijn ook verplichte keuringen voor? Was je niet ook verplicht eens in de zoveel tijd vanalles van het g3 systeem te vervangen?

g3 is nieuw voor mij, daar zijn ook verplichte keuringen voor? Was je niet ook verplicht eens in de zoveel tijd vanalles van het g3 systeem te vervangen?

Nee, g3 stelt technisch niets veel voor, veel dezelfde systemen bestaan er maa rhebben niet het G3 labeltje. Verder wordt er nooit meer naar gekeken. Kan zelfs op APK het ding op benzine zetten.
Zeker die bouwjaren laguna (1, ph 2) zijn zo goed als probleemloos, in ieder geval geen extra gekke dingen.
Zoek de 2.0 16v !
Er is tegenwoordig amper nog reden om niet op LPG te gaan rijden ...
Zeker die bouwjaren laguna (1, ph 2) zijn zo goed als probleemloos, in ieder geval geen extra gekke dingen.
Zoek de 2.0 16v !
Er is tegenwoordig amper nog reden om niet op LPG te gaan rijden ...
uh, zei ik dat ? 
Phase 2 is zijn gewoon wat kuren uit va nde Ph1 boven dien is ie mooier
en zelfs de 1.8 16v is traag, gewoon een lekkere 2.0 16v 140 pk op gas
.

Phase 2 is zijn gewoon wat kuren uit va nde Ph1 boven dien is ie mooier