Koens GT Turbo... Te Koop
Afgelopen zondag naar zandvoort geweest voor de oldtimerdag. Eerste sessie ging prima wel werd de motor flink heet. Tot hoe ver komt de temp meter bij jullie opt circuit die van mij bijna rechtop. Tweede sessie eerst ff wat mensen voorbij laten gaan en daarna lkkr gereden. Tot bij aanremmen tarzan alles blauw was van de rook.
Vandaag ff gecheckt er is een veer van de uitlaat met downpipe gekomen deze heeft de binnenste aandrijfashoes geraakt, rubber helemaal weg.
Die veer kan ik wel op de sloop halen en ik heb gelezen over een of andere pet-fles methode om een andere hoes erop te leggen. Of zijn er nog andere manieren.
Morgen maar ff naar renault om hoes te bestellen.
Vandaag ff gecheckt er is een veer van de uitlaat met downpipe gekomen deze heeft de binnenste aandrijfashoes geraakt, rubber helemaal weg.
Die veer kan ik wel op de sloop halen en ik heb gelezen over een of andere pet-fles methode om een andere hoes erop te leggen. Of zijn er nog andere manieren.
Morgen maar ff naar renault om hoes te bestellen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
75 w 140 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beteroldskool schreef:75w/80w meen 3,4 literKoenGTT schreef:Bedankt florusWat voor olie moet er ook weer precies in de versnellingsbak?
vraag maar aan lex en arco

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Niet voor straatgebruik, kun je er net zo goed stroop inkeilenLuco/Alpine-racer schreef:75 w 140 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beteroldskool schreef:75w/80w meen 3,4 literKoenGTT schreef:Bedankt florusWat voor olie moet er ook weer precies in de versnellingsbak?
vraag maar aan lex en arco

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Met die 140 schakelde de witte alleen met koude bak ietwat zwaarder. Met warme bak zo soepel als een warme mes in de boter.
In de groene heb ik nu gewoon 90 zitten.

In de groene heb ik nu gewoon 90 zitten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Naja, het is dik, dus zal lekker smeren.
Maar komt die olie tijdens normaal gebruik ook op alle plekken? 't moet spetteren in de bak hé.
Zover ik weet is de samenstelling van de synchromeshringen ook maar voor een beperkte marge in viscositeit geschikt?
Maar komt die olie tijdens normaal gebruik ook op alle plekken? 't moet spetteren in de bak hé.
Zover ik weet is de samenstelling van de synchromeshringen ook maar voor een beperkte marge in viscositeit geschikt?
Er is nog ooo zo weinig gebeurt van mijn grote plannen
Heb er tot nu toe zo'n 1000 km mee gereden, met slechts een paar kleine probleempjes 
Omdat de e30 m3 van de winter aangepakt wordt is er weer niet zoveel tijd. Deze wordt helemaal gestript en gaat dan voor een nieuw laklaagje naar het oosten van het land
[img]http://www.bmwinfo.com/0466.jpg[/img]
Komt in schnitzer 87er schnitzer kleuren terug. Alles weer monteren dan komt er ook een carbon airbox op
En de bedoeling is om 12 velgen op te knappen. Het zijn 17 inch bbs velgen waarvan alle harten goud worden gespoten(Y)
Dan gaat hij nog op de rollenbank om ongeveer 260pkaas te laten noteren.
Over me vijfje dan: Wil binnenkort misschien nog een harcdag rijden 2 november om precies te zijn. Als er geen problemen volgen dan gaat het volgende gebeuren...
Het interrieur gaat er helemaal uit en de binnenkant wordt netjes gemaakt(gaten dichtlassen)en netjes spuiten. Dan wil ik de accu ook achterin het vijfje plaatsen.
Ruitensproeierzooi allemaal verwijderen... Mag dit of komt ie dan niet door de APK? Wel als ik de schakelaar verwijder toch?
Dan wil ik nog een kap maken voor boven de kachelradiateur. Daar komt mooi logotje op "Aberkrom Motorsport"
Technisch: Remmelerij voor komen brembotjes met ferodo's ds2500, met clio 16v schoentjes, en gevlochten remleidingen. Dit heb ik allemaal al liggen.
Wat ik nog wil kopen zijn een groep a carb, en een sterkere stabilisatorstang(van Reichard).
Wordt vervolgd!


Omdat de e30 m3 van de winter aangepakt wordt is er weer niet zoveel tijd. Deze wordt helemaal gestript en gaat dan voor een nieuw laklaagje naar het oosten van het land
[img]http://www.bmwinfo.com/0466.jpg[/img]
Komt in schnitzer 87er schnitzer kleuren terug. Alles weer monteren dan komt er ook een carbon airbox op

Dan gaat hij nog op de rollenbank om ongeveer 260pkaas te laten noteren.
Over me vijfje dan: Wil binnenkort misschien nog een harcdag rijden 2 november om precies te zijn. Als er geen problemen volgen dan gaat het volgende gebeuren...
Het interrieur gaat er helemaal uit en de binnenkant wordt netjes gemaakt(gaten dichtlassen)en netjes spuiten. Dan wil ik de accu ook achterin het vijfje plaatsen.
Ruitensproeierzooi allemaal verwijderen... Mag dit of komt ie dan niet door de APK? Wel als ik de schakelaar verwijder toch?
Dan wil ik nog een kap maken voor boven de kachelradiateur. Daar komt mooi logotje op "Aberkrom Motorsport"
Technisch: Remmelerij voor komen brembotjes met ferodo's ds2500, met clio 16v schoentjes, en gevlochten remleidingen. Dit heb ik allemaal al liggen.
Wat ik nog wil kopen zijn een groep a carb, en een sterkere stabilisatorstang(van Reichard).
Wordt vervolgd!
R5GTT phase2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik lees dit net pas, maar 75w140 werkt prima. En dat zwaar schakelen valt harstikke meeLuco/Alpine-racer schreef:75 w 140 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beteroldskool schreef:75w/80w meen 3,4 literKoenGTT schreef:Bedankt florusWat voor olie moet er ook weer precies in de versnellingsbak?
vraag maar aan lex en arco

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Waar gaat ie heen in het oosten? Die beamer is wel helemaal topgeil, als dat ding weer es op Zandvoort staat moet je het es ff zeggen, kom ik ook es kijken
Ruitensproeier verwijderen mag volgens mij niet voor de apk en ach waarom zou je het ook doen, qua gewicht win je met een leeg tankje nog geen halve kilo. Dat zet geen zoden aan de dijk, ff flink poepen heb je meer aan
En een kap boven je kachelradiateur? Bedoel je om je schutbord af te dichten?

Ruitensproeier verwijderen mag volgens mij niet voor de apk en ach waarom zou je het ook doen, qua gewicht win je met een leeg tankje nog geen halve kilo. Dat zet geen zoden aan de dijk, ff flink poepen heb je meer aan

En een kap boven je kachelradiateur? Bedoel je om je schutbord af te dichten?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
idd ruitensproeier is verplicht !
Die gaat naar woeste willem, hoe het bedrijf heet weet ik niet precies maar tis een schadeherstel bedrijf. Ziet alles er weer uit als nieuw.
Ruitensproeier is ruimte he en dat ding doet het bij mij toch niet. Hoe noem je dat het fan van de kachel ofzo wat onder je motorkapslot zit. Moet nog hoop leren
Ruitensproeier is ruimte he en dat ding doet het bij mij toch niet. Hoe noem je dat het fan van de kachel ofzo wat onder je motorkapslot zit. Moet nog hoop leren

R5GTT phase2
woeste willem 

Immer wieder die verdammte Holländer
Die bak waar je accu instaat en dus ook je fan (en waar ook je onsteking hoort te hangen) heet de parafaan in de volksmond.
En hoezo zit dat tankje dan in de weg?
Enneh als je nog wat geld hebt, neem een dikke downpipe en frees de elbow uit
En hoezo zit dat tankje dan in de weg?
Enneh als je nog wat geld hebt, neem een dikke downpipe en frees de elbow uit

Korte opsomming wat nog moet gebeuren en al gedaan is.
- ff wat steunen van onder meer intercooler en koelvloeistofvat geschuurd en nieuw laagje lak gegeven.
- cupsysteem aansluiten (van de week)
- olie verversen met nieuw filtertje
- olie slang naar turbo vervangen (lekt)
- veerpootbrug voor de achterkant van alu gemaakt (nog ff lakken)
- accu achterin plaatsen
- rtc houder geplaatst
- elbow downpipe in 1 van mark5t komt er ook nog aan.
- gtt achterraam er weer inzetten (getint)
- achter verlagen
- als ik op de brug kan achteras er onderuit en roest weghalen en ff spuiten net zoals de bodem
Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik interieur eruit zal halen. Heb phase 2 stoelen al wel vervangen voor kuipjes. Dus die zijn te koop. Net als nog setje phase 2 velgen. Misschien met de tijd compleet gt bestel interieur dus met bodemplaat en schutbord voor achter de stoelen.
Nog een vraagje heeft het een reden dat het koelvloeistof vat helemaal aan de andere kant van de motor zit. Of zou ik deze ook gewoon op de plaats van de perculatorfan kunnen plaatsen. Dan kan ik op die plek een mooi soort airbox geval kunnen produceren.
- ff wat steunen van onder meer intercooler en koelvloeistofvat geschuurd en nieuw laagje lak gegeven.
- cupsysteem aansluiten (van de week)
- olie verversen met nieuw filtertje
- olie slang naar turbo vervangen (lekt)
- veerpootbrug voor de achterkant van alu gemaakt (nog ff lakken)
- accu achterin plaatsen
- rtc houder geplaatst
- elbow downpipe in 1 van mark5t komt er ook nog aan.
- gtt achterraam er weer inzetten (getint)
- achter verlagen
- als ik op de brug kan achteras er onderuit en roest weghalen en ff spuiten net zoals de bodem
Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik interieur eruit zal halen. Heb phase 2 stoelen al wel vervangen voor kuipjes. Dus die zijn te koop. Net als nog setje phase 2 velgen. Misschien met de tijd compleet gt bestel interieur dus met bodemplaat en schutbord voor achter de stoelen.
Nog een vraagje heeft het een reden dat het koelvloeistof vat helemaal aan de andere kant van de motor zit. Of zou ik deze ook gewoon op de plaats van de perculatorfan kunnen plaatsen. Dan kan ik op die plek een mooi soort airbox geval kunnen produceren.
R5GTT phase2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
koelvaatje naar achter schutbord brengen aan dezelfde kant, dan heb je zat ruimte voor soort airbox 
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.JPG[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
idd komt een dikke RVS downer in 2,5 duim dus weg met die restricte van die lelijke ouderwetse roestige elbow 

Dan moet je wel een gat in je schutbord maken en je slangen verlengen.KoenGTT schreef:Aha ok... maar op de plek van de perculatorfan zit je met minder slang. En anders plant ik hem wel achter het schutbord!
Op de plek van de perculatorfan is ook een goede plek.


5 GT Turbo '88 GT5
Nog maar wat pics:
Phase 2 stoelen... Opslag op me moeders kamer
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0004.jpg[/img]
Prachtige vercrackte kwaliteit...
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0014.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0015.jpg[/img]
Stuur ff van nieuwe lak voorzien... Hier is staat ie nog in de spuitplamuur, tis uiteindelijk rood geworden
(ooit zal de rolkooi ook rood worden)
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0023.jpg[/img]
Owja deze ook nog geinstalleerd... Als ik er niet tevreden over ben gaat ie weer weg maar denk het niet
FMIC komt misschien nog...
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0040.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0037.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0042.jpg[/img]
Koelvloeistofvaatje komt op de plek van de perculatorfan, luchtfilter wordt ook anders. Dat zal opruimen
Ik heb hem trouwens net ff afgevoerd tot 0,9 bar
Nu nog even sparen voor die groep a carb...

Phase 2 stoelen... Opslag op me moeders kamer

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0004.jpg[/img]
Prachtige vercrackte kwaliteit...
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0014.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0015.jpg[/img]
Stuur ff van nieuwe lak voorzien... Hier is staat ie nog in de spuitplamuur, tis uiteindelijk rood geworden

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0023.jpg[/img]
Owja deze ook nog geinstalleerd... Als ik er niet tevreden over ben gaat ie weer weg maar denk het niet

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0040.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0037.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0042.jpg[/img]
Koelvloeistofvaatje komt op de plek van de perculatorfan, luchtfilter wordt ook anders. Dat zal opruimen


Nu nog even sparen voor die groep a carb...

R5GTT phase2
De nieuwe tool... dat wordt reviseren
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0052.jpg[/img]
Zo stond hij er vannochend bij.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0053.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0055.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0056.jpg[/img]
K-tec 2 1/4 pijp jammer dat ie niet op de originele downpipe past anders hing hij er nu al onder
Van jop overgenomen!
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0054.jpg[/img]
Wat verder nog is gebeurd
- cup systeem aangesloten
- onsteking achter schutbord
- open luchtfilter gemonteerd
- ook nog koel problemen gehad, op de snelweg nogal witte rook. Gelukkig was het een dolle slangenklem...
Binnekort nog die elbow downpipe van mark erop samen met die uitlaat en dan is het potje even helemaal leeg.
Heb nog wel ergens een vacuumlek kwam ik vandaag achter spint maar op tot 0,6bar. Het lijkt van achterop de carb te komen (aan de kant van het schutbord dus) bij stationair draaien in ze vrij hoor je het sissen.
Maar ik kan echt niks vinden

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0052.jpg[/img]
Zo stond hij er vannochend bij.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0053.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0055.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0056.jpg[/img]
K-tec 2 1/4 pijp jammer dat ie niet op de originele downpipe past anders hing hij er nu al onder

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... to0054.jpg[/img]
Wat verder nog is gebeurd
- cup systeem aangesloten
- onsteking achter schutbord
- open luchtfilter gemonteerd
- ook nog koel problemen gehad, op de snelweg nogal witte rook. Gelukkig was het een dolle slangenklem...
Binnekort nog die elbow downpipe van mark erop samen met die uitlaat en dan is het potje even helemaal leeg.
Heb nog wel ergens een vacuumlek kwam ik vandaag achter spint maar op tot 0,6bar. Het lijkt van achterop de carb te komen (aan de kant van het schutbord dus) bij stationair draaien in ze vrij hoor je het sissen.
Maar ik kan echt niks vinden

R5GTT phase2
Die vacuumpluggen die in je inlaatspruitstuk zitten willen wel eens blijven hangen en dan eigenlijk alleen degene van je carterontluchting, die drapt wel eens vol troep waardoor de kogel blijft hangen.
Of gewoon de slang naar je ontsteking die lek is en in het laatste geval heb je misschien je pakking eruit geblazen.
Je kan ook ff met een bus remmenreiniger zoeken, beetje rondspuiten en luisteren naar je stationair toerental.
Die pijp is trouwens
Of gewoon de slang naar je ontsteking die lek is en in het laatste geval heb je misschien je pakking eruit geblazen.
Je kan ook ff met een bus remmenreiniger zoeken, beetje rondspuiten en luisteren naar je stationair toerental.
Die pijp is trouwens
