MB shortshift -> gebruikerservaringen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Alweer een paar maanden geleden was ik nog bij MB voor de testrit in de turbo RS , en heb Maurice toen ook nog naar de short-shift gevraagd die hun ontwikkeld hebben.

Nu ze weer leverbaar zijn ;

Heeft er iemand al zo'n stick gemonteerd op z'n/haar Clio ( of 5) ?
Wil er misschien 1 voor de RS.. schijnt erg goed uit onafhankelijke test te komen .

Heb net ge-searched maar kwam geen gebruikerservaringen tegen ..

Leuke mod voor toch weer 200 euro , of wat denken jullie ?
Laatst gewijzigd door franx op za 1 dec 2007 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ik heb er een in mijn clio williams en ik moet zeggen heel erg fijn en kort schakelen echt top (Y) (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Sorry, maar er is al een topic over in het sponsor gedeelte.


http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=25771

Topic gesloten
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

relaxed Alex :beer: dat het slotje eraf is gehaald

Ik besef dat er al een MB shortshift thread is idd.
Alleen via MotorTechniek hoopte ik op meer reacties wat betreft gebruikerservaringen

Bedankt voor het begrip
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Dus alle ervaringen zijn welkom beste mensen; en of je bijv. het zelf gemonteerd hebt of het heb laten doen ?

Bij de Williams was het erg prettig heb ik begrepen.. niemand op de RS ?
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

Zou het ook wel op de Clio 1.4 16v willen :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb begrepen dat je het ook zelf heel simpel kunt maken (0)
alleen of het waar is weet ik niet
volgens mij zijn de ervaringen met door mb ontwikkelde spullen goed tot zeer goed (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb 'm ook liggen voor in de GTT, maar nog geen ervaring dus. Het voelt in ieder geval als superkwaliteit aan allemaal. En het ziet er ook ernstig geil uit. :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb em hier op de 19, schakelt heerlijk! zit er sterk aan te denken er ook één voor de GTT te halen (Y)

Merijn, dat ding heb ik met Essen 2005 voor je meegenomen ofzo! werk es door!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hahhaa... Klopt, ja. Da's echt al superlang geleden. Nou ja, roesten doet ie in ieder geval niet! :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Heb laatst eens met zo'n ding gereden, maar die kreeg ik bijna niet in z'n 5. Is dat een kwestie van meer van de hevel van de bak afslijpen ?
rev it like a rental
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Pardon my ignorance :)

maar kan iemand mij het nut van deze "mod" uitleggen? :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nou, kortere schakelweg(slag) misschien...... :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Menno schreef:Heb laatst eens met zo'n ding gereden, maar die kreeg ik bijna niet in z'n 5. Is dat een kwestie van meer van de hevel van de bak afslijpen ?
kan, even in zn 5 zetten en onder de auto kijken of ie nog aanloopt/klem zit?

@genius: schakelt heel stuk lekkerder, korter, preciezer
of t echt nut heeft weet ik niet, maar ik vind het wel prettig rijden!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, ik zie het nut niet zo. Slag wordt korter, maar met het standaard spul kun je ook snel genoeg schakelen. Zo snel, dat de synchro's het ooit niet bij kunnen houden. Met zon shortdinges belast je de synchros misschien nog meer als je heel snel schakelt.

Standaard slag vindt ik al kort genoeg, maar das mijn mening. Gezien de prijs en wat het oplevert hoeft t voor mij dus niet.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Florus schreef:Nou, kortere schakelweg(slag) misschien...... :p
:~ :gaap:
het nut van deze "mod"
dus niets anders dan het kortere schakelen. Voegt niets toe dus, bedankt. Ik weet genoeg.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het voegt wel wat toe, maar of je het de moeite waard vindt is een 2e...:)
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Merijn schreef:Het voegt wel wat toe, maar of je het de moeite waard vindt is een 2e...:)
ik had mijn woordkeuze beter moeten maken :~

het voegt voor MIJ niks toe. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... Flauw, flauw... ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

voor op de straat vind ik het ook weinig toevoegen
als is het wel mooi gemaakt
dingen werden standaard toegepast in de eerste cupclio's
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het lost wel een eind dat losse gevoel in de pook op, dan heb je niet meer het gevoel dat je in een grote pan met erwtensoep aan het roeren bent. :lol:

Maar schakelen met een Renault bak zonder de synchromeshen te horen/verneuken is sowieso een traag gebeuren. Dat heb ik altijd een zwak punt van de Renault bakken gevonden.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Et voelt sowieso een stuk degelijker aan.

Gaat wel wat zwaarder, maarja... ieder nadeel heb z'n voordeel, want de vrouw wil er niet mee rijden :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Robke schreef:Het lost wel een eind dat losse gevoel in de pook op, dan heb je niet meer het gevoel dat je in een grote pan met erwtensoep aan het roeren bent. :lol:

Maar schakelen met een Renault bak zonder de synchromeshen te horen/vernaggelen is sowieso een traag gebeuren. Dat heb ik altijd een zwak punt van de Renault bakken gevonden.
Als je ziet hoe jij aan die pook aan het rukken bent (jaja, kom maar op met de dubbelzinnige opmerkingen... ;) ), dan snap ik dat de bak gaat kraken! :lol:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zit eraan te denken om het erop te nemen. Heb zaterdag a.s. een afspraak met Maurice ;)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Topic opgeruimd, vanaf nu alleen ontopic aub :)
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ik heb ook inmiddels maar even contact opgenomen met Maurice; zodra hij ze weer binnen krijgt dan gaat er bij mij ook een onder.

Tja, het NUT.. ; ik vind het gevoel van de pook en met name dat het wat steviger en strakker schakelt belangrijk . of het nou sneller gaat of niet zal me een worst wezen. Aan de reacties af te zien lijkt het me wel de moeite waard

De synchros van de (N) bak laten dit toch niet echt toe denk ik..

Gelijk als ik er ben even kijken naar de phase 3 CLio die er staat die omgebouwt wordt naar een geblazen monstertje
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet :p
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Jean-Paul-S schreef:Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet :p
bespeur ik een beetje galgenhumor ? :D

.. is het zo dat je hiermee de bak om zeep kan helpen zonder dat je dit voelt ?

Of voel je wel degelijk wanneer je de boel forceert ?

gewoon zoals altijd met gevoel/beleid blijven schakelen lijkt me
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je voelt echt wel wanneer je de boel naar de klote aan het helpen bent... :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

franx schreef:
Jean-Paul-S schreef:Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet :p
bespeur ik een beetje galgenhumor ? :D

.. is het zo dat je hiermee de bak om zeep kan helpen zonder dat je dit voelt ?

Of voel je wel degelijk wanneer je de boel forceert ?

gewoon zoals altijd met gevoel/beleid blijven schakelen lijkt me
Je voelt gewoon minder goed de speling in de pook in vergelijking met het standaard spul. Dat bedoelde ik ermee :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb hem op de gtt en schakelt heerlijk, lekker strak :D (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Je voelt echt wel wanneer je de boel naar de k*%$e aan het helpen bent... :)
Dat voel je niet, dat hoor je wel *KRAAAK* :D

Ik had er eigenlijk nooit zo'n last van, tot ik bij Rob een cursus snelschakelen volgde...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat Rob doet is ook niet normaal. Ik denk dat maar weinig bakken die terreur langduren aankunnen!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rob houd gewoon van Synchroon schakelen :wink:

Maar zonder gein. Ik ben ook niet zo'n fan van de shortshifter. Denk dat je met de standaard slag snel genoeg bent
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... het is mij niet te doen om sneller te kunnen schakelen. Ik hou niet van die lange slag die je moet maken bij Renault bakken.
Plaats reactie