MB shortshift -> gebruikerservaringen?
Alweer een paar maanden geleden was ik nog bij MB voor de testrit in de turbo RS , en heb Maurice toen ook nog naar de short-shift gevraagd die hun ontwikkeld hebben.
Nu ze weer leverbaar zijn ;
Heeft er iemand al zo'n stick gemonteerd op z'n/haar Clio ( of 5) ?
Wil er misschien 1 voor de RS.. schijnt erg goed uit onafhankelijke test te komen .
Heb net ge-searched maar kwam geen gebruikerservaringen tegen ..
Leuke mod voor toch weer 200 euro , of wat denken jullie ?
Nu ze weer leverbaar zijn ;
Heeft er iemand al zo'n stick gemonteerd op z'n/haar Clio ( of 5) ?
Wil er misschien 1 voor de RS.. schijnt erg goed uit onafhankelijke test te komen .
Heb net ge-searched maar kwam geen gebruikerservaringen tegen ..
Leuke mod voor toch weer 200 euro , of wat denken jullie ?
Laatst gewijzigd door franx op za 1 dec 2007 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sorry, maar er is al een topic over in het sponsor gedeelte.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=25771
Topic gesloten
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=25771
Topic gesloten
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zou het ook wel op de Clio 1.4 16v willen 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb begrepen dat je het ook zelf heel simpel kunt maken
alleen of het waar is weet ik niet
volgens mij zijn de ervaringen met door mb ontwikkelde spullen goed tot zeer goed

alleen of het waar is weet ik niet
volgens mij zijn de ervaringen met door mb ontwikkelde spullen goed tot zeer goed

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
heb em hier op de 19, schakelt heerlijk! zit er sterk aan te denken er ook één voor de GTT te halen 
Merijn, dat ding heb ik met Essen 2005 voor je meegenomen ofzo! werk es door!!

Merijn, dat ding heb ik met Essen 2005 voor je meegenomen ofzo! werk es door!!
-
Pardon my ignorance
maar kan iemand mij het nut van deze "mod" uitleggen?

maar kan iemand mij het nut van deze "mod" uitleggen?

-
- Contacteer:
kan, even in zn 5 zetten en onder de auto kijken of ie nog aanloopt/klem zit?Menno schreef:Heb laatst eens met zo'n ding gereden, maar die kreeg ik bijna niet in z'n 5. Is dat een kwestie van meer van de hevel van de bak afslijpen ?
@genius: schakelt heel stuk lekkerder, korter, preciezer
of t echt nut heeft weet ik niet, maar ik vind het wel prettig rijden!
-
Tja, ik zie het nut niet zo. Slag wordt korter, maar met het standaard spul kun je ook snel genoeg schakelen. Zo snel, dat de synchro's het ooit niet bij kunnen houden. Met zon shortdinges belast je de synchros misschien nog meer als je heel snel schakelt.
Standaard slag vindt ik al kort genoeg, maar das mijn mening. Gezien de prijs en wat het oplevert hoeft t voor mij dus niet.
Standaard slag vindt ik al kort genoeg, maar das mijn mening. Gezien de prijs en wat het oplevert hoeft t voor mij dus niet.
-
Florus schreef:Nou, kortere schakelweg(slag) misschien......

dus niets anders dan het kortere schakelen. Voegt niets toe dus, bedankt. Ik weet genoeg.het nut van deze "mod"
-
ik had mijn woordkeuze beter moeten makenMerijn schreef:Het voegt wel wat toe, maar of je het de moeite waard vindt is een 2e...

het voegt voor MIJ niks toe.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
voor op de straat vind ik het ook weinig toevoegen
als is het wel mooi gemaakt
dingen werden standaard toegepast in de eerste cupclio's
als is het wel mooi gemaakt
dingen werden standaard toegepast in de eerste cupclio's
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het lost wel een eind dat losse gevoel in de pook op, dan heb je niet meer het gevoel dat je in een grote pan met erwtensoep aan het roeren bent.
Maar schakelen met een Renault bak zonder de synchromeshen te horen/verneuken is sowieso een traag gebeuren. Dat heb ik altijd een zwak punt van de Renault bakken gevonden.

Maar schakelen met een Renault bak zonder de synchromeshen te horen/verneuken is sowieso een traag gebeuren. Dat heb ik altijd een zwak punt van de Renault bakken gevonden.
Als je ziet hoe jij aan die pook aan het rukken bent (jaja, kom maar op met de dubbelzinnige opmerkingen...Robke schreef:Het lost wel een eind dat losse gevoel in de pook op, dan heb je niet meer het gevoel dat je in een grote pan met erwtensoep aan het roeren bent.![]()
Maar schakelen met een Renault bak zonder de synchromeshen te horen/vernaggelen is sowieso een traag gebeuren. Dat heb ik altijd een zwak punt van de Renault bakken gevonden.

-
- Contacteer:
Topic opgeruimd, vanaf nu alleen ontopic aub 

ik heb ook inmiddels maar even contact opgenomen met Maurice; zodra hij ze weer binnen krijgt dan gaat er bij mij ook een onder.
Tja, het NUT.. ; ik vind het gevoel van de pook en met name dat het wat steviger en strakker schakelt belangrijk . of het nou sneller gaat of niet zal me een worst wezen. Aan de reacties af te zien lijkt het me wel de moeite waard
De synchros van de
bak laten dit toch niet echt toe denk ik..
Gelijk als ik er ben even kijken naar de phase 3 CLio die er staat die omgebouwt wordt naar een geblazen monstertje
Tja, het NUT.. ; ik vind het gevoel van de pook en met name dat het wat steviger en strakker schakelt belangrijk . of het nou sneller gaat of niet zal me een worst wezen. Aan de reacties af te zien lijkt het me wel de moeite waard
De synchros van de

Gelijk als ik er ben even kijken naar de phase 3 CLio die er staat die omgebouwt wordt naar een geblazen monstertje
-
- Über-Spammer
Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet 

bespeur ik een beetje galgenhumor ?Jean-Paul-S schreef:Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet

.. is het zo dat je hiermee de bak om zeep kan helpen zonder dat je dit voelt ?
Of voel je wel degelijk wanneer je de boel forceert ?
gewoon zoals altijd met gevoel/beleid blijven schakelen lijkt me
-
- Über-Spammer
Je voelt gewoon minder goed de speling in de pook in vergelijking met het standaard spul. Dat bedoelde ik ermeefranx schreef:bespeur ik een beetje galgenhumor ?Jean-Paul-S schreef:Je zult dan gelukkig niet meer zo goed voelen of je bak gaar is of niet![]()
.. is het zo dat je hiermee de bak om zeep kan helpen zonder dat je dit voelt ?
Of voel je wel degelijk wanneer je de boel forceert ?
gewoon zoals altijd met gevoel/beleid blijven schakelen lijkt me

Dat voel je niet, dat hoor je wel *KRAAAK*Merijn schreef:Je voelt echt wel wanneer je de boel naar de k*%$e aan het helpen bent...

Ik had er eigenlijk nooit zo'n last van, tot ik bij Rob een cursus snelschakelen volgde...