De situatie is als volgt:
Ik heb mijn clio 1.2 uit 92 achter verlaagd dmv torsie verstellen. Nu zitten alleen de standaard, 8 jaar oude schokdempers er nog onder en die worden behoorlijk gaar. Hij is zo`n 6 cm verlaags achter en staat op 15 inch. Het is niet mijn bedoeling om hem nog verder te verlagen achter.
Ik ben nu opzoek naar een stel nieuwe achterdempers. Ik wil wel wat stugger, dus zat zelf te denken aan koni geel. Nu kan ik die van een 1.2 monteren, maar ook die van een 16v.
Ik heb nu voor veren en dempers van een 16v zitten. Daardoor is de voorkant al wat gezakt (25mm) maar ik wil nog wel wat lager (nog een mm of 3o, totaal dus iets van 60mm). Ook hier zit ik weer aan koni geel te denken icm een leuk setje veren van apex ofzo.
Ook hier kan ik dan weer kiezen tussen dempers en veren van een 16v, of die van een 1.2.
Nu is een 16v wel even 160 kilo zwaarder dan mijn 1.2, dus is de vraag eigenlijks, zijn dempers en veren van een 16v weer niet te stug.
Gewoon een vraagje over schokdempers
-
- Contacteer:
Hoi Siempie
je zou kunnen kiezen voor de Koni sports met de instelbare demping voor voor.
deze zijn in te stellen van een redelijk comfortabele tot een sportieve demping dit in combinatie met een 50mm Apex verlagings veer werkt prima.
je zou kunnen kiezen voor de Koni sports met de instelbare demping voor voor.
deze zijn in te stellen van een redelijk comfortabele tot een sportieve demping dit in combinatie met een 50mm Apex verlagings veer werkt prima.
-
Ik had zelf onder mijn clio 1.4 redelijk nieuwe 16v dempers achter. Dat reed al als een trein 

ja
mmm daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb ooit mijn originele dempers van mijn RSi inder een 5GTT gezet en dat ging prima