Gewoon een vraagje over schokdempers

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Siempie

De situatie is als volgt:

Ik heb mijn clio 1.2 uit 92 achter verlaagd dmv torsie verstellen. Nu zitten alleen de standaard, 8 jaar oude schokdempers er nog onder en die worden behoorlijk gaar. Hij is zo`n 6 cm verlaags achter en staat op 15 inch. Het is niet mijn bedoeling om hem nog verder te verlagen achter.

Ik ben nu opzoek naar een stel nieuwe achterdempers. Ik wil wel wat stugger, dus zat zelf te denken aan koni geel. Nu kan ik die van een 1.2 monteren, maar ook die van een 16v.

Ik heb nu voor veren en dempers van een 16v zitten. Daardoor is de voorkant al wat gezakt (25mm) maar ik wil nog wel wat lager (nog een mm of 3o, totaal dus iets van 60mm). Ook hier zit ik weer aan koni geel te denken icm een leuk setje veren van apex ofzo.
Ook hier kan ik dan weer kiezen tussen dempers en veren van een 16v, of die van een 1.2.

Nu is een 16v wel even 160 kilo zwaarder dan mijn 1.2, dus is de vraag eigenlijks, zijn dempers en veren van een 16v weer niet te stug.
puddinkie

vind zelf hoe stugger hoe beter :):) heb je tenminste gevoel dat je nog op de weg zit ;)
oldskool

gewoon een set van apex of een ander merk pakken waarby de schokdempers zijn inbegrepen .
Dan heb je meteen de goede dempers erby .
weet je zeker dat het werkt.
Dennis#ATM
Contacteer:

Hoi Siempie

je zou kunnen kiezen voor de Koni sports met de instelbare demping voor voor.

deze zijn in te stellen van een redelijk comfortabele tot een sportieve demping dit in combinatie met een 50mm Apex verlagings veer werkt prima.
Siempie

daar zat ik zelf ook over te denken, maar ik moet eerst even een stekje van marco (ClioII) zijn geld boom zien te regelen want het geld groeit me niet op mn rug.
Steven(stk)

Ik had zelf onder mijn clio 1.4 redelijk nieuwe 16v dempers achter. Dat reed al als een trein :)
Siempie

ik ga er koni geel onder schroeven, maar dan wel die voor een "gewone"clio ipv een 16v. dat wordt toch iets te stug denk ik.
Siempie

passen de achter schokbrekers van een 5 gtt ook onder een clio???
~thijs~
Contacteer:

ja
Siempie

en rijd het ook nog een beetje? gaat om koni geel dempers, zit dat dan een beetje tussen gewone koni geel clio dempers en 16v konie geel dempers in?
~thijs~
Contacteer:

mmm daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb ooit mijn originele dempers van mijn RSi inder een 5GTT gezet en dat ging prima
Plaats reactie