SPOED! Het is niet de pomp!
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hallo,
vanaaf ging van mijn werk weg en wou mijn auto niet starten. Volgens mij ligt het aan deze relais. Deze blijft steeds klikken. Soms als je op contact zet, brandt er geen enkel lampje en als de lampjes wel branden hoor je alleen maar een tik van de startmotor. Had dit probleem ong een week geleden ook maar toen deed hij het wel weer gelijk maar nu dus niet. Kan iemand me vertellen of het hieraan kan liggen?
[img]http://img132.imageshack.us/img132/2161/dsc00217du0.jpg[/img]
Alvast bedankt.
vanaaf ging van mijn werk weg en wou mijn auto niet starten. Volgens mij ligt het aan deze relais. Deze blijft steeds klikken. Soms als je op contact zet, brandt er geen enkel lampje en als de lampjes wel branden hoor je alleen maar een tik van de startmotor. Had dit probleem ong een week geleden ook maar toen deed hij het wel weer gelijk maar nu dus niet. Kan iemand me vertellen of het hieraan kan liggen?
[img]http://img132.imageshack.us/img132/2161/dsc00217du0.jpg[/img]
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Nenad1916v op ma 17 dec 2007 17:06, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tijdelijk lostrekken is geen probleem.
dat relais is voor het pompje wat je koelvloeistof na blijft pompen nadat je hem uit zet. Waarschijnlijk is je relais naar de mallegiezen.
Zelf rijdt ik al 2 jaar zonder pomp, maar goed, indien je het wel wilt houden even een ander relais zoeken dus.
oh en ja; het kan daar aan liggen
dat relais is voor het pompje wat je koelvloeistof na blijft pompen nadat je hem uit zet. Waarschijnlijk is je relais naar de mallegiezen.
Zelf rijdt ik al 2 jaar zonder pomp, maar goed, indien je het wel wilt houden even een ander relais zoeken dus.
oh en ja; het kan daar aan liggen
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Dus als ik deze los trek zal die wel starten ??
wat heeft die relais ermee te maken dan ? want ik krijg de startmotor niet eens gedraaid...

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het Relais op de foto is het "Tijdrelais" van het elektrische koelwaterpompje die na het afzetten van het contact aanslaat (d.m.v. dat relais) om het koelwater geleidelijk af te laten koelen, zodat het bijvoorbeeld niet gaat koken in de cilinderkop enz.
Bij jou hapert het relais of blijft het relais "kleven" waardoor het je accu leegtrekt, dit geeft dus ook het tikkende geluid.
De enige oplossing is gewoon door het relais te vervangen, ze gaan helaas wel vaker stuk..
Succes
Bij jou hapert het relais of blijft het relais "kleven" waardoor het je accu leegtrekt, dit geeft dus ook het tikkende geluid.
De enige oplossing is gewoon door het relais te vervangen, ze gaan helaas wel vaker stuk..

Succes

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
omdat dit ding waarschijnlijk, zoals ik het lees, je accu dus leegtrekt?Nenad1916v schreef:Dus als ik deze los trek zal die wel starten ??wat heeft die relais ermee te maken dan ? want ik krijg de startmotor niet eens gedraaid...
Tikte hij altijd dan, of nu alleen nu hij niet wil starten?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Alleen nu die niet wil starten. Maar ook gebeurt het dat ik op contact zet geen enkel lampje gaat branden, en als dat kabel van de accu afhaal en weer opzet branden de lampjes wel totdat ik paar keer probeer te starten dan brandt er weer niks. De accu is naar mijn mening totaal niet leeg en ik krijg hem ook niet aangeduwd.
Ik heb er ook startkabels op gehad maar met het zelfde resultaat. Of het moet aan iets anders liggen waardoor die relais steeds gaat klikken.
Ik heb er ook startkabels op gehad maar met het zelfde resultaat. Of het moet aan iets anders liggen waardoor die relais steeds gaat klikken.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Massa kabels heel? Geoxideerde aansluitingen op accu? Startmotor gaat helemaal niet rond? Ook niet als er een andere auto bij achter hangt?
Erg vreemd in elk geval.
Dat relais tikt dus omdat de startmotor alle stroom wegtrekt, en vervolgens weer los laat. Dat is dus niets volgens mij
Erg vreemd in elk geval.
Dat relais tikt dus omdat de startmotor alle stroom wegtrekt, en vervolgens weer los laat. Dat is dus niets volgens mij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Als het goed is wel. De startmotor draait helemaal niet nee alleen een tik. Auto staat bij mn werk ik ga er zo heen en dan ff kijken of wat ik kan vinden. Het lijkt op een of andere manier dat hij helemaal geen stroom krijgt oid maar dan niet doordat de accu leeg is.
Ik zal wel ff kijken naar de relais en de massa draad. Dan horen jullie vanavond wel meer.
P.S. ben nog opzoek naar een achteras voor de 19 16v, als iemand wat heeft hoor ik het graag. graag in een straal van 100km ofso voor niet al te veel geld... ik kan in duitsland ook 1 halen voor 200 imncl remmerij..
Ik zal wel ff kijken naar de relais en de massa draad. Dan horen jullie vanavond wel meer.
P.S. ben nog opzoek naar een achteras voor de 19 16v, als iemand wat heeft hoor ik het graag. graag in een straal van 100km ofso voor niet al te veel geld... ik kan in duitsland ook 1 halen voor 200 imncl remmerij..
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Ik dus vanavond naar mn auto toe... ff wat met de massa kabel kloten en toen starte hij weer zonder problemen... misschien dat hij niet goed contact maakte ofzo dus morgen op werk maar even naar kijken...
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Mijn 19 16v loopt sinds een week ofso redelijk beroerd stationair. Onregelmatig. Hij loopt notmaal 1k netjes stationair en dan valt hij terug naar 400 of 550 of soms zelfs minder toeren dat hij net niet uitvalt. En zo gaat dat door. Hij schommelt hele tijd tussen die toeren.
De stappenmotor is het niet lijkt mij. In heb er een splinternieuwe opzitten en met de vorige deed hij dit ook en heb er net nieuwe bougiekabels erop. Mijn uitlaat zit niet goed vast bij de voorpijp maar lijkt mij niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Wat kan dit zijn?
De stappenmotor is het niet lijkt mij. In heb er een splinternieuwe opzitten en met de vorige deed hij dit ook en heb er net nieuwe bougiekabels erop. Mijn uitlaat zit niet goed vast bij de voorpijp maar lijkt mij niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Wat kan dit zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wellicht je tps sensor op je gasklephuis.
bij de Williams heb ik overigens de stappenmotor, map sensor en bdp sensor al vervangen maar hij blijft slecht lopen. Zondag gaan we de tps ook eens vervangen
bij de Williams heb ik overigens de stappenmotor, map sensor en bdp sensor al vervangen maar hij blijft slecht lopen. Zondag gaan we de tps ook eens vervangen

Zowel warm als koud?Nenad1916v schreef:Mijn 19 16v loopt sinds een week ofso redelijk beroerd stationair. Onregelmatig. Hij loopt notmaal 1k netjes stationair en dan valt hij terug naar 400 of 550 of soms zelfs minder toeren dat hij net niet uitvalt. En zo gaat dat door. Hij schommelt hele tijd tussen die toeren.
De stappenmotor is het niet lijkt mij. In heb er een splinternieuwe opzitten en met de vorige deed hij dit ook en heb er net nieuwe bougiekabels erop. Mijn uitlaat zit niet goed vast bij de voorpijp maar lijkt mij niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Wat kan dit zijn?
Indien bij koud vervang je watertempsensor maar.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Nee het is bij warme motor.Alpine schreef:Zowel warm als koud?Nenad1916v schreef:Mijn 19 16v loopt sinds een week ofso redelijk beroerd stationair. Onregelmatig. Hij loopt notmaal 1k netjes stationair en dan valt hij terug naar 400 of 550 of soms zelfs minder toeren dat hij net niet uitvalt. En zo gaat dat door. Hij schommelt hele tijd tussen die toeren.
De stappenmotor is het niet lijkt mij. In heb er een splinternieuwe opzitten en met de vorige deed hij dit ook en heb er net nieuwe bougiekabels erop. Mijn uitlaat zit niet goed vast bij de voorpijp maar lijkt mij niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Wat kan dit zijn?
Indien bij koud vervang je watertempsensor maar.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hoe kun je dat het beste doen ? Afhalen en schoon maken met remreiniger of anders ?Arjen schreef:Gasklephuis al schoongemaakt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik zou eerst je tps vervangen. Het gasklephuis is niet zo snel vuil als je je gewone filter erop hebt zitten. En anders inderdaad ff je gasklephuis eraf en goed schoonmaken met remmenreiniger.
aanzuigbuis van het luchtfilter verwijderen (of in mijn geval het open luchtfilter verwijderen) en alles schoonmaken en inspuiten met carburateurreiniger was in mijn geval al voldoende. Mocht dit niet helpen dan zou ik daarna pas verder gaan zoeken en/of dingen gaan vervangen.
Het schoonmaken van het gasklephuis kost immers niks!
Het schoonmaken van het gasklephuis kost immers niks!
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Okee bedankt voor de reactie. Er zit een of ander waardeloos opluchtfiltertje op. Binnenkort ff originele luchtfilter erop. Zal ik dat eerst wel even doen aankomende zaterdag of zondag, morgen van 08 tot 21 werken dus hou weinig tijd over... En heb vandaag nog een Chamade bij gekocht
opknappen of onderdelen moet nog even zien...

-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Heb even 2 vraagjes:
Heb een originele luchtfilterhuis gekocht maar daar zit geen buis bij die van het filterhuis naar de bumper gaat. Is dit van dat uitrekbare zilverkleurig spul of is het gewoon een compleet deel van rubber of plastic?
2e vraag:
Ik rij met mijn 19 16v 400km en dan is de tank leeg, gaat het lampje branden. Dit is toch niet normaal of wel
Heb een originele luchtfilterhuis gekocht maar daar zit geen buis bij die van het filterhuis naar de bumper gaat. Is dit van dat uitrekbare zilverkleurig spul of is het gewoon een compleet deel van rubber of plastic?
2e vraag:
Ik rij met mijn 19 16v 400km en dan is de tank leeg, gaat het lampje branden. Dit is toch niet normaal of wel

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Was hij wel helemaal vol???
Er gaat 55 liter in een tank van een 19, ik reed daar ongeveer 500km mee bij normaal rijden
, op vakantie lukte het zelfs om er 600km mee te rijden en als je gas gaf dan kwam ik niet verder dan 300km 
Er gaat 55 liter in een tank van een 19, ik reed daar ongeveer 500km mee bij normaal rijden


Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Ja helemaal vol. Ik loop niet trappen ofzo. Ik trap natuurlijk weleens het gas even in als ik een keer inhaal ofzo maar voor de rest rijd ik gewoon normaal.Alex Los schreef:Was hij wel helemaal vol???
Er gaat 55 liter in een tank van een 19, ik reed daar ongeveer 500km mee bij normaal rijden, op vakantie lukte het zelfs om er 600km mee te rijden en als je gas gaf dan kwam ik niet verder dan 300km
1x is het me gelukt om de 500 te halen maar toen ik heb iets van 70km gereden terwijl het lampje brande. Met de Clio Williams redde ik 500km met gemak, die zal toch wel niet zoveel zuigniger zijn dan de 19?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dat uittrekbare zilverkleurige spul is grote troep. Heb ik ooit ook wel eens geprobeerd maar moet je niet kopen. Bij biesheuvel oid verkopen ze kwalitatief hoogwaardige flexibele slang die jaren mee gaat. Die zilverkleurige is al op 10 plaatsen kapot voor hij gemonteerd is 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
je verbruik wel eens uitgerekend? verbruikt ie veel of gaat je tank gewoon niet helemaal 'vol' ?Nenad1916v schreef:Ja helemaal vol. Ik loop niet trappen ofzo. Ik trap natuurlijk weleens het gas even in als ik een keer inhaal ofzo maar voor de rest rijd ik gewoon normaal.Alex Los schreef:Was hij wel helemaal vol???
Er gaat 55 liter in een tank van een 19, ik reed daar ongeveer 500km mee bij normaal rijden, op vakantie lukte het zelfs om er 600km mee te rijden en als je gas gaf dan kwam ik niet verder dan 300km
1x is het me gelukt om de 500 te halen maar toen ik heb iets van 70km gereden terwijl het lampje brande. Met de Clio Williams redde ik 500km met gemak, die zal toch wel niet zoveel zuigniger zijn dan de 19?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
De tank gaat altijd evenveel in als ik tank. Ik zal de volgende keer wel even kijken hoeveel er precies is in gegaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
met die williams ben ik 300km naar huis gereden, de meter staat nu nog dik boven de helft 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ach boeiend ook. Ze zijn er niet voor gemaakt om zuinig te rijden
Zelfs mijn GT is zuiniger dan die Clio en die heeft ook nog eens een Groep A carb

Zelfs mijn GT is zuiniger dan die Clio en die heeft ook nog eens een Groep A carb

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Veel geks is er niet aan.. ik rijd met mijn R19 16V als ik een beetje normaal doe 350 a 400km op een tank..
Als ik wat ruiger doe dus af en toe een landweggetje, toertocht o.i.d mag ik blij zijn als ik de 275 a 300 km haal.. dit is dan wel met katvervanger, Cup Chip en open filter (met normaal filter was ie ook niet veel zuiniger)
De F7R (van de Williams bijvoorbeeld) is daarintegen VEEEEL zuiniger, kan er met mijn kop ook niet bij.. die motoren hebben over het algemeen ook niet zoveel toeren nodig om hard te gaan..
Mijn F7P zit regelmatig boven de 5000 RPM.. daaronder is het gewoon dood
Als ik wat ruiger doe dus af en toe een landweggetje, toertocht o.i.d mag ik blij zijn als ik de 275 a 300 km haal.. dit is dan wel met katvervanger, Cup Chip en open filter (met normaal filter was ie ook niet veel zuiniger)
De F7R (van de Williams bijvoorbeeld) is daarintegen VEEEEL zuiniger, kan er met mijn kop ook niet bij.. die motoren hebben over het algemeen ook niet zoveel toeren nodig om hard te gaan..
Mijn F7P zit regelmatig boven de 5000 RPM.. daaronder is het gewoon dood

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Door een f7r onderblok win je volgens mij meer dan door een f7r cilinderkop overigens. Enkel je inlaatkleppen zijn groter bij de f7r.
Heb jij die nieuwe megane kop met die ovale kanalen? die is flowtechnisch wel weer een stuk beter dan de ''vierkante'' williams kop.
Maar boeiend, er zit gewoon verschil tussen de ene en de andere auto. Als je zuinig wilt zijn moet je een ouwe 1.1 r5 gaan rijden
Heb jij die nieuwe megane kop met die ovale kanalen? die is flowtechnisch wel weer een stuk beter dan de ''vierkante'' williams kop.
Maar boeiend, er zit gewoon verschil tussen de ene en de andere auto. Als je zuinig wilt zijn moet je een ouwe 1.1 r5 gaan rijden

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
en toch doe ik met mijn 19 16v vaak 1:11 of 1:12
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Haha, je moet weten dat bij mijn 19 de distributie riem gebroken was op woensdagavond en ik voor zaterdag een andere kop of revisie moest regelen. Dus ik een kop op de sloop gehaald heb dit recht was, toen we gingen kijken kwamen we erachter dat het een 2 liter kop was. Toch erop gezet en ding liep als een idioot daar na.Jean-Paul-S schreef:Door een f7r onderblok win je volgens mij meer dan door een f7r cilinderkop overigens. Enkel je inlaatkleppen zijn groter bij de f7r.
Heb jij die nieuwe megane kop met die ovale kanalen? die is flowtechnisch wel weer een stuk beter dan de ''vierkante'' williams kop.
Maar boeiend, er zit gewoon verschil tussen de ene en de andere auto. Als je zuinig wilt zijn moet je een ouwe 1.1 r5 gaan rijden

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
opmerkelijk, zeker omdat die nokkenassen niet zo wild zijn ervan, of heb je die omgezet?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
En het blok leeft nog steeds. Riem brak bij 180dkm en hij die motor staat nu bij Jochem en Florus in de schuur. Heeft nu 263dkm gedraaid.
Zo'n F7p is echt sterk als je er maar af en toe lief voor bent
Zo'n F7p is echt sterk als je er maar af en toe lief voor bent

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92