Mankementen topic Clio RS.
dat lijken me geen typische mankementen, maar meer verbruik en misschien wat achterstallig onderhoud?
Als ik vol optrek dan loopt er ruitenwisservloeistof uit de sproeier van de achterruit 
Iemand anders al eens gehad?
Het is niet erg, maar het is wel jammer want opgedroogt ruitenvloeistof streept zo heerlijk op zwart
Cliotje RS Ph1 uit 2001 trouwens
-EDIT-
Ja hoor.. ik rij weg net en rammelt en bromt wat onder de auto... middendemper kapot

Iemand anders al eens gehad?
Het is niet erg, maar het is wel jammer want opgedroogt ruitenvloeistof streept zo heerlijk op zwart

Cliotje RS Ph1 uit 2001 trouwens

-EDIT-
Ja hoor.. ik rij weg net en rammelt en bromt wat onder de auto... middendemper kapot

motorsteunen zijn het volgens mij, kan me blok ook zo bewegen.Haas schreef:dat lijken me geen typische mankementen, maar meer verbruik en misschien wat achterstallig onderhoud?
Renault Clio Sport 172
Chipped / BMC Airbox
Chipped / BMC Airbox
-
- Moderator
- Car: Megane
\Senshin schreef:motorsteunen zijn het volgens mij, kan me blok ook zo bewegen.Haas schreef:dat lijken me geen typische mankementen, maar meer verbruik en misschien wat achterstallig onderhoud?
Heb ik ook gehad met mijn oude clio rs uit 2000. had een motorsteun vervangen en na 2maanden was het weer raak maar dat klappende geluid.
RS, fase 3, 35.000 km, tot nu toe geen enkel mankement
40.000 km en nog steeds niks.
En dat is voor mijn "wagenpark" redelijk bijzonder, na de vele reparaties met mijn vorige wagen, een WRX. Deze is intussen verkocht en daarvoor in de plaats een Mazda 6 MPS. Ook deze staat nu al voor de derde keer bij de dealer i.v.m. electriciteits problemen, de accu loopt totaal leeg in ca. twee weken bij stilstand en dat hoort natuurlijk niet. Onder garantie (nieuwe auto!) is intussen een nieuwe accu + dynamo gemonteerd. Daarom ben ik zeer tevreden met de Clio, een "Franse" auto met geen enkel probleem. N.b. de Mazda is de fijnst rijdende auto, die ik ooit gehad heb, sportief en komfortabel, een bijna onmogelijke combinatie.
En dat is voor mijn "wagenpark" redelijk bijzonder, na de vele reparaties met mijn vorige wagen, een WRX. Deze is intussen verkocht en daarvoor in de plaats een Mazda 6 MPS. Ook deze staat nu al voor de derde keer bij de dealer i.v.m. electriciteits problemen, de accu loopt totaal leeg in ca. twee weken bij stilstand en dat hoort natuurlijk niet. Onder garantie (nieuwe auto!) is intussen een nieuwe accu + dynamo gemonteerd. Daarom ben ik zeer tevreden met de Clio, een "Franse" auto met geen enkel probleem. N.b. de Mazda is de fijnst rijdende auto, die ik ooit gehad heb, sportief en komfortabel, een bijna onmogelijke combinatie.
Bij mij is dat klapperende geluid in de 1e en 2e versnelling ook weer terug... Heeft alleen fase 1 dat probleem?? Al mijn motorsteunen zijn vervangen en het geluid is een tijdje minder geweest maar nooit helemaal weg... Degene die dat hebben, rijdne die met een standaard uitlaat??
groet,
WdV
groet,
WdV
-
ik rijd idd met een standaard uitlaat en ook last van dit probleem...
Ik rij met een magnex middendemper en magnex einddemper. De dealer denkt dat het daar aan ligt. Maar ik heb een paar keer onder de auto liggen kijken en volgens mij is het probleem of het uitlaatspruitstuk of de torsiestang (weet niet of dit de juiste benaming is) die van het linker voorwiel naar het rechter voorwiel loopt. De ruimte daar is zeer beperkt en als er maar iets een stukje beweegt, klappert het zo ergens anders tegen aan. Vind het wel uitermate irritant!!
Ik ben het klapperende geluid grotendeels kwijt!! heb de 4 bouten van bovenste motorsteun aan de bijrijderskant los gehad en de motorsteun zover mogelijk van het schutbord af gemonteerd. (even iemand met een stuk buis de motor zover mogelijk naar voren laten drukken) Ook heb ik een 4 mm dik plaatje tussen deze motorsteun gedrukt, ook weer aan de kant van het schutbord, met als resultaat dat de motor zover mogelijk naar voren zit op die kant. En hoor nu eindelijk weer de motor boven de 4500 rpm!! 

dat klappend geluid bij het snel optrekken met wielspin heb ik ook, ik dacht dat het aan de veren lag, maar lees hier dat het de motorsteunen zijn, maar lees ook dat sommigen van jullie ze vervangen hebben en nog last hebben, mijn auto is iets verlaagd en de onderste 2 veren zitten opelkaar dus het zou toch kunnen dat de veren dit geluidje veroorzaken....
Ik heb de search al gebruikt maar kan geen juiste topics vinden, is er ook een topic met aankooptips etc naast het algemene Clio RS topic.
Ben van plan om een RS PH1 aan te schaffen en vraag me af waar ik op moet letten.
Ben van plan om een RS PH1 aan te schaffen en vraag me af waar ik op moet letten.

-
motorsteunen
distributieriem schijnt duur te zijn(montage)
en verder niet veel eigelijk
distributieriem schijnt duur te zijn(montage)
en verder niet veel eigelijk
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Op de gewone dingen van een gebruikte auto.
Voor de RS kan je vragen wanneer de distributieriem is vervangen, meen te weten bij 120.000 km of 5 jaar.
De uitlaat is een voorkomend euvel net als de aandrijfassen.
Voor de rest zou ik je aanraden om gewoon veel te lezen voor je koopt, loop eens binnen bij de Renault dealer en vraag er naar.
Google wil ook nog weleens helpen voor wat info.
Voor de RS kan je vragen wanneer de distributieriem is vervangen, meen te weten bij 120.000 km of 5 jaar.
De uitlaat is een voorkomend euvel net als de aandrijfassen.
Voor de rest zou ik je aanraden om gewoon veel te lezen voor je koopt, loop eens binnen bij de Renault dealer en vraag er naar.
Google wil ook nog weleens helpen voor wat info.
-
idd,
en goed opletten of alle electrische functies goed werken zoals airco enzo vaak lastig op te lossen
en goed opletten of alle electrische functies goed werken zoals airco enzo vaak lastig op te lossen
Klapperende motorsteunen denk ik 
Scheurtjes in derde remlicht
En ik uberezel heb een zuil in parkeerplaats geschaafd, dus mag binnenkort even bij een vriend langs om wat spuitwerk bij te krijgen... Vraag ik gelijk maar even om steenslag wat bij te werken...

Scheurtjes in derde remlicht
En ik uberezel heb een zuil in parkeerplaats geschaafd, dus mag binnenkort even bij een vriend langs om wat spuitwerk bij te krijgen... Vraag ik gelijk maar even om steenslag wat bij te werken...
-
Vraagje:
Ik kan de RS rondom voor 400 euro de remmen laten vervangen, dus schijven plus blokken en men had het over de wiellagers bij de achterwielen.....is dat een mooie prijs?
Dit alles via een kennis en hij gebruikt orginele Renault onderdelen.
Bij het remmen voel ik een licht trilling in het pedaal en soms voel ik het pedaal wat verder inzakken dan normaal.
Heb zelf nu 50.000 met deze remmen gedaan en kocht hem met 74.000 op de teller.
Ik kan de RS rondom voor 400 euro de remmen laten vervangen, dus schijven plus blokken en men had het over de wiellagers bij de achterwielen.....is dat een mooie prijs?
Dit alles via een kennis en hij gebruikt orginele Renault onderdelen.
Bij het remmen voel ik een licht trilling in het pedaal en soms voel ik het pedaal wat verder inzakken dan normaal.
Heb zelf nu 50.000 met deze remmen gedaan en kocht hem met 74.000 op de teller.
-
ik denk idd dat het een nette prijs is!
heb nu de auto wel klaar maar snap het niet helemaaldaniël16v schreef:ik had een ratelend geluid onder de kap waren de veer spanners.
nu twee weken later,begint ie alweer te ratelen druk ik op de beugel van de dinamo is het weg dus als het lukt morgen ff weer langs de dealer
waterpomp, aandrijfriem, riemspanner
dus zitten er meer riemspanners op of????
ik heb de nummers nagekeken op http://www.masterbase.nl
zijn het omdraai poelie's v-riem eentje met een buitendiameter van 60 mm
en eentje met een buiten diameter van 50mm kan dit?
zijn het omdraai poelie's v-riem eentje met een buitendiameter van 60 mm
en eentje met een buiten diameter van 50mm kan dit?
-
Zojuist valt mijn zijraam naar beneden en weigert nog om dicht te gaan.
Het raam ging de laatste tijd wel steeds minder snel omhoog/omlaag.
Het raam aan de bestuurderskant heeft het dus begeven, weet iemand of je dit zelf kan doen of is het slimmer om de dealer dit te laten repareren.
Wat is het meest voorkomende probleem met elect. ramen van een RS Clio.
De geleiders of de motor zelf, ik hoor het motortje nog wel lopen..
Het raam ging de laatste tijd wel steeds minder snel omhoog/omlaag.
Het raam aan de bestuurderskant heeft het dus begeven, weet iemand of je dit zelf kan doen of is het slimmer om de dealer dit te laten repareren.
Wat is het meest voorkomende probleem met elect. ramen van een RS Clio.
De geleiders of de motor zelf, ik hoor het motortje nog wel lopen..
Ik heb het pas ook gehad, bij mij was het het geleide-systeem. Bij mij moest er toen ook gewoon een nieuw systeem in. Afhankelijk van hoe handig je bent kun je dat vast zelf doen, maar ik heb het laten doen. Was in totaal 250 euro kwijt meen ik.
-
gewoon ff je deurpaneel eraf halen, dan zul je het vanzelf zien.
-
Wat zie ik dan, het mechanisme dat is gebroken of dat de geleiderail niet meer oke is.Hardcore RS schreef:gewoon ff je deurpaneel eraf halen, dan zul je het vanzelf zien.
Of is het te zien of de motor defect is?
Zal morgenmiddag eens even kijken, heb hem nu in ieder geval dicht kunnen krijgen.
-
als het mechanisme kapot is zie je het
en is deze niet kapot zal het uiteraard de motor zijn
en is deze niet kapot zal het uiteraard de motor zijn
ik had alleen het ijzer draadje kapot maar je kan geen losse onderdelen krijgen. dus je moet alles nieuw halen. maar kost bij de dealer 250. en op de sloop nog ongeveer 100 dus denk of mp of een sloop. als het motortje kapot is heb ik er nog wel een. voor de bijrijders kant maar ik weet niet of er verschil is links en rechts.
-
wat is dit voor een stom toeval.
net mijn vriendin thuis afgezet, zie ik het raam aan de passagierskant openstaan. dacht dat mijn vriendin hem open had gezet dus wilde hem weer omhoog doen, helaas dat ging dus niet lukken.
dacht nu ff snel op het forum te kijken of er meer mensen een soortgelijk probleem hebben gehad,.. en tot mijn verbazing gaan de laatste berichtjes over exact hetzelfde euvel.
ik zie nu staan dat het al snel 250 eurie's mag gaan kosten,.... mooi klote nu de auto net uit de garantie is. hopen op een beetje coulanceregeling dus.
net mijn vriendin thuis afgezet, zie ik het raam aan de passagierskant openstaan. dacht dat mijn vriendin hem open had gezet dus wilde hem weer omhoog doen, helaas dat ging dus niet lukken.
dacht nu ff snel op het forum te kijken of er meer mensen een soortgelijk probleem hebben gehad,.. en tot mijn verbazing gaan de laatste berichtjes over exact hetzelfde euvel.
ik zie nu staan dat het al snel 250 eurie's mag gaan kosten,.... mooi klote nu de auto net uit de garantie is. hopen op een beetje coulanceregeling dus.
-
Vanochtend ff bij Nieuwendijk (renaultdealer aalsmeer) langsgeweest.
kabeltje was aan gort, zoals al aangegeven niet los te verkrijgen dus maar een geheel nieuw setje laten monteren.
geen idee wat de kosten zijn,.. rekening komt vanzelf thuis. hier gaat in ieder geval wel een brief over geschreven worden naar Renault Nederland.
als de monteur alleen maar naar het geluid van het motortje hoeft te luisteren en daaruit kan constateren dat het aan het kabeltje ligt en dan mompelend de zin "tsja, gebeurd regelmatig bij die wagentjes" eruit gooit is dit naar mijn mening dus een fout in de fabricage en is Renault daarvoor verantwoordelijk.
kabeltje was aan gort, zoals al aangegeven niet los te verkrijgen dus maar een geheel nieuw setje laten monteren.
geen idee wat de kosten zijn,.. rekening komt vanzelf thuis. hier gaat in ieder geval wel een brief over geschreven worden naar Renault Nederland.
als de monteur alleen maar naar het geluid van het motortje hoeft te luisteren en daaruit kan constateren dat het aan het kabeltje ligt en dan mompelend de zin "tsja, gebeurd regelmatig bij die wagentjes" eruit gooit is dit naar mijn mening dus een fout in de fabricage en is Renault daarvoor verantwoordelijk.
Kun je wel zeggen. Alles gaat kapot ... Daarvoor heb je de garantie gehad hé. Vervelend blijft t, niettemin.