Ik ga mijn Twingo verkopen, maar nu is er 1 ding wat er niet goed is aan de auto. Althans, niet goed... Als ik een kilometer of 8 heb gereden, gaan bij stationair toerental de olie en koelvloeistof lampjes branden. Als ik iets gas geef is het weg. Daarna is het meteen weer terug. Olie zit er genoeg in, koelvloeistof ook. De peilstok stond op de helft, als ik er een beetje olie ingooi en dan de auto weer start branden de lampjes een minuutje niet maar gaan dan gewoon weer branden.
Nu verdenk ik zelf de oliedruksensor, maar waar zit die op een D7F blok? Of zou het nog iets anders kunnen zijn?
Oliedruk Twingo D7F
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou eerst eens beginnen te meten of er daadwerkelijk wel oliedruk aanwezig is, een andere sensor kun je proberen maar als er geen tot weinig oliedruk is blijft dat lampje echt wel branden
Succes

Succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Misschien oliepomp versleten? Check inderdaad je sensor even.
Hoe is het stationair toerental verder? als je auto bijna afslaat gaan die lampjes namelijk ook branden he

Hoe is het stationair toerental verder? als je auto bijna afslaat gaan die lampjes namelijk ook branden he

Hij loopt stationair ook niet helemaal fris, als ik afrem en de koppeling intrap zakt ie behorlijk in toeren en daarna herstelt het weer. Maar dit is het denk ik niet, omdat de lampjes pas uit gaan als de motor zon 950 toeren gaat maken (schatting).Jean-Paul-S schreef:Misschien oliepomp versleten? Check inderdaad je sensor even.
Hoe is het stationair toerental verder? als je auto bijna afslaat gaan die lampjes namelijk ook branden he![]()
En Ronald, kan ik dat zelf doen? Bijvoorbeeld met een spanningsmeter de sensor na te kijken?
En anders ga ik maar ff naar een garage toe hier.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De oliedruk is te meten door de oliedruksensor (zit naast je oliefilter) er uit te draaien en een oliedrukmeter er in te draaien, veel garages hebben dat wel...Merin schreef:Hij loopt stationair ook niet helemaal fris, als ik afrem en de koppeling intrap zakt ie behorlijk in toeren en daarna herstelt het weer. Maar dit is het denk ik niet, omdat de lampjes pas uit gaan als de motor zon 950 toeren gaat maken (schatting).Jean-Paul-S schreef:Misschien oliepomp versleten? Check inderdaad je sensor even.
Hoe is het stationair toerental verder? als je auto bijna afslaat gaan die lampjes namelijk ook branden he![]()
En Ronald, kan ik dat zelf doen? Bijvoorbeeld met een spanningsmeter de sensor na te kijken?
En anders ga ik maar ff naar een garage toe hier.