JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ok, mooi :) Is duidelijk te zien dat het niet meer jofel is he :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wat wil je precies strakmaken Marco? met plamuur kom je een eind, het is alleen opletten dat het niet gaat scheuren. De zijkant is wat meer werk om dat echt perfect te krijgen. De een dicht alleen de gaatjes, de ander maakt het geheel strak.
MarcoG
Contacteer:

Mijn eigen spatbord. En moet binnenkort ook de linkerkant vervangen maar nu weet ik (dankzij die beetje kromme rechterkant) hoe je dat netter kunt lassen. Ben die primerkleur beetje beu ondertussen.

Wat dat scheuren betreft had ik polyesterhars in gedachten.

Er stond niet zo lang geleden een 16v van een afcenter te koop. Had 100.000 jaar stil gestaan maar chassis was uit 1995 of -96. Op marktplaats. Vroeg er geen ruk voor.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb je het binnen en buitenscherm vervangen? Het beste is lassen en plamuren. Hoe netter je last, hoe minder je moet stukadoren :p Waar ga je trouwens laten spuiten, nog altijd in Polen? :D

Heb je een link van de advertentie?
MarcoG
Contacteer:

Als ik naar Polen rij mag ie daar zeker door de lakstraat. Kennissen :)
Binnen en buitenscherm vervangen ja. Is inderdaad tamelijk grof gedaan, moet veel plamuur op. (N)
Voor het houtje touwtje spuitwerk heb ik eenzelfde kleur bij de Heuts vandaan, mooi kan altijd nog.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kan hem ook vullen met wat dikker materiaal, maar het barst dan helaas wat sneller.

Afgelopen zondag hebben we dan eindelijk een echte clio williams opgehaald. Hij is origineel nederlands fase 2, met een hele complete historie. Helaas hebben we nu geen tijd om hem te restaureren maar dat komt hopelijk in eind 2008 aan de beurt.

Hij loopt trouwens erg slecht stationair. Bdp, mapsensor en stappenmotor zijn al vervangen, en het is nog altijd hetzelfde probleem. Iemand nog een idee? We zitten zelf te denken aan brandstoffilter, injectoren. Je ruikt wel benzine als je probeert te starten maar je moet gas geven wil hij aanslaan :~ zodra je gas loslaat valt hij dan ook direct uit, warm en koud :~
Gast

gooi de ecu es open, dit ruikt naar een chippie.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja, dat kan (Y)

Ik moet alleen nog even de tps controleren voordat het echt serieus word. Anders moet even de kast eraan.

Zie je dat aan de chip overigens? ziet die er dan verfikt uit?
Gast

meestal staat het logo op de chip van de leverancier of een stikkertje met daarop gegevens. Soms wordt er een voetje ingesoldeerd en kan je de chip er zo uit trekken.

Verfikt zou ik niet zeggen, als Menno of Henk een chippie plaatsen wordt dat onfeilbaar gesoldeerd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik weet niet of hij verfikt is. Het gaat overigens niet over de cup clio maar over de williams die ik net een paar dagen heb.

Maar ik zal hem eens openmaken komend weekend (Y) ik ben benieuwd of er uberhaupt een andere chip inzit, volgens mij is hij nog standaard :)
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

MarcoG schreef:Mijn eigen spatbord. En moet binnenkort ook de linkerkant vervangen maar nu weet ik (dankzij die beetje kromme rechterkant) hoe je dat netter kunt lassen. Ben die primerkleur beetje beu ondertussen.

Wat dat scheuren betreft had ik polyesterhars in gedachten.

Er stond niet zo lang geleden een 16v van een afcenter te koop. Had 100.000 jaar stil gestaan maar chassis was uit 1995 of -96. Op marktplaats. Vroeg er geen ruk voor.
Was een 1991 clio die 2jaar stilstond staat nu hier in de garage :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja maar een particulier kan er normaal toch niet van kopen? of wel?

in elk geval, voor mij geen 16v meer voorlopig :p Heb er wel eentje te koop binnenkort :)
Marcel J.

Jean-Paul-S schreef:Ik ik ben benieuwd of er uberhaupt een andere chip inzit, volgens mij is hij nog standaard :)
k weet niet of ik het verhaal goed volg, maar heb je niet die ring clio gekocht?! In dat geval zit daar een andere chip in.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nee het is niet de ring clio.

Sorry voor de onduidelijkheid. Op korte tijd heb ik zowel een cup clio alsook een williams gekocht.

Ik heb het nu even over de standaard williams. Zondag kijk ik even verder ernaar, en haal ik alvast de aandrijfassen etc eronderuit.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De williams loopt nog altijd niet, de ecu moet ik nog checken zometeen. Het ligt ook niet aan de tps sensor in elk geval. Het gasklephuis zelf heb ik nog niet gereinigd met remmenreiniger, dus dat kunnen we ook nog proberen.

Mijn vermoeden gaat langzaam richting een simpel brandstofprobleem met het filter :~ .

*Edit*, de ecu is het ook niet. Er zit een voetje op met de tekst: "fenix 3a788137". Dit heb ik zelf nooit eerder gezien. Is dat bekend bij iemand?
Menno

Haha, Mr Williams-ditendat: dat is nou gewoon een origineel chippie van een willy >-)
rev it like a rental
hans-williams

tja dat kom je in een omgebouwde 16v niet tegen he (0)
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Menno schreef:Haha, Mr Williams-ditendat: dat is nou gewoon een origineel chippie van een willy >-)
dit en dat? (0) :p
tja dat kom je in een omgebouwde 16v niet tegen he
Nee klopt, daar zitten inderdaad alleen maar chips van achterberg in bij mij :wink:
Gast

Jean-Paul-S schreef:Nee klopt, daar zitten inderdaad alleen maar chips van achterberg in bij mij :wink:
Die held :lol: :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

nu doet die bmw's
zegt ook genoeg :lol: :lol: :lol: :lol: :p :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-jo- schreef:
Jean-Paul-S schreef:Nee klopt, daar zitten inderdaad alleen maar chips van achterberg in bij mij :wink:
Die held :lol: :worship:
de cup clio is al van Borremans.

Als de achterberg motor erin ligt moet ie ook nog ergens heen. Waarschijnlijk word dat Borremans, daar zijn toch veel goede kritieken over :)
Gast

OOIT is mijn motor nieuw bij achterberg vandaan gekomen. Je moet es vragen aan Gerrit (Speedline) hoe dat was.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik zal hem eens een pm sturen (Y)

Wat mij opviel was dat de kleppen eigenlijk 0,4mm groter konden, en de inlaatkanalen niet supernetjes waren gedaan. Dat zorgt natuurlijk wel voor betere menging, maar niet voor meer snelheid.

Waar zit hem vaak de pijn bij achterberg (buiten de prijs), bij de ecu of de mechanische bouw van de motor?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

bij beiden :p (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V

Luco, baseer je dat op verhalen van anderen? Of heb je er zelf ervaring mee? En wat is er mis met BMW's??
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Is ie nu nog niet af shampoo?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
KimRS

nee, dat krijg je ervan als je liever wegmisbruikers kijkt op zondag :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

dat duurt toch geen 3 uur (0)
KimRS

nee DAT niet O-)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

dan heb je dus 3 uur - 1 uur WMB - 5 minuten iets anders = nog 1,55 minuten over...
KimRS

nou genoeg tijd om ANDERE dingen te doen toch? (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat duurt geen 3 uur nee (0) Erna heb ik vrijwillig de tv uitgezet en ook vrijwillig in bed gaan liggen :)

De williams loopt nog altijd niet zoals het hoort. 1400 stationair lukt wel, bij lagere toeren slaat hij af. Hij kan nu niet op de put, maar zodra het kan even een ander filter monteren :)
Luco, baseer je dat op verhalen van anderen? Of heb je er zelf ervaring mee? En wat is er mis met BMW's??
Volgens mij heb jij er geen gehad toch luco?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Geen idee wat....

Maar jij hebt vrij, dus zorg jij ff dat die williams komt te rijden
Jean-Paul-S
Über-Spammer

WouterW schreef:dan heb je dus 3 uur - 1 uur WMB - 5 minuten iets anders = nog 1,55 minuten over...
5 minuten? ben jij zo snel (0) ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

WouterW schreef:Geen idee wat....

Maar jij hebt vrij, dus zorg jij ff dat die williams komt te rijden
woensdag hebben we allebei vrij, dan schiet het beter op :wink: vele handen maken licht werk :)
Plaats reactie