
ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
en voor een stuk minder
Immer wieder die verdammte Holländer
wat voor waarde moet de oliedruksensor van een gtt afgeven in ohms zonder dat de motor loopt?
en hoeveel ohm moet het zijn als ie stationair loopt?
dit omdat mijn meter op het dash niet functioneert
(heeft het nog nooit gedaan sinds ik hem heb oliepijl werkt wel)
en hoeveel ohm moet het zijn als ie stationair loopt?
dit omdat mijn meter op het dash niet functioneert
(heeft het nog nooit gedaan sinds ik hem heb oliepijl werkt wel)
al meerder keren en ook al omgedraaid werkt ook niet
dus wie weet de waardes?
mag evt ook via PM
dus wie weet de waardes?
mag evt ook via PM
Is vaak het metertje van je dash.mark 5t schreef:al meerder keren en ook al omgedraaid werkt ook niet
dus wie weet de waardes?
mag evt ook via PM
Zit stukje electronica in om m te laten switchen, maar meestal zijn ze stuk heb ik het idee.
ik heb 4 verschillende dashboards gemonteerd en eentje deed het heel even en daarna niet meer.
ik verdenk nog steeds de drukgever maar ik weet de te meten waardes niet.
zijn die metertjes ook los te koop?
ik verdenk nog steeds de drukgever maar ik weet de te meten waardes niet.
zijn die metertjes ook los te koop?
BEn bang van niet.
Heb je de goede kabels gebruikt?
Soms is de grote stekker die op je carter zit kapot (die zit aan mekaar) en dan zitten daar ook alleen nog gewone schuifstekkers op.
Als jij dat ook hebt, zijn ze misschien verwisseld met de drukgever!
Hoe kun je de juiste kabel vinden?
Eerst zet je m op contact en dan hou je ze stuk voor stuk aan de massa. Als het olielampje gaat branden heb je die gevonden. Die hoort in ieder geval aan je oliedruksensor. Die oliedruksensor levert op 1 poot een bepaalde weerstand, op de andere levert ie ONEINDIG bij lopende motor. - da's je lampje.
De sensor aan de carterpan moet een weerstand over beide pootjes hebben.
Dus de 4 stekkers hebben 3 functies:
2 zijn er van de oliepeil
1 is er van het lampje
1 is er van de oliedruk
ik weet de waardes niet voor je, maar ik denk ook niet dat je ze nodig zal hebben. Reageert het metertje bijvoorbeeld wel als het juiste kabeltje op massa houdt? Of met een weerstand op massa? Dat is het kabeltje wat nasst die van het olielampje de boom in gaat...
Snap je het nog ?
Heb je de goede kabels gebruikt?
Soms is de grote stekker die op je carter zit kapot (die zit aan mekaar) en dan zitten daar ook alleen nog gewone schuifstekkers op.
Als jij dat ook hebt, zijn ze misschien verwisseld met de drukgever!
Hoe kun je de juiste kabel vinden?
Eerst zet je m op contact en dan hou je ze stuk voor stuk aan de massa. Als het olielampje gaat branden heb je die gevonden. Die hoort in ieder geval aan je oliedruksensor. Die oliedruksensor levert op 1 poot een bepaalde weerstand, op de andere levert ie ONEINDIG bij lopende motor. - da's je lampje.
De sensor aan de carterpan moet een weerstand over beide pootjes hebben.
Dus de 4 stekkers hebben 3 functies:
2 zijn er van de oliepeil
1 is er van het lampje
1 is er van de oliedruk
ik weet de waardes niet voor je, maar ik denk ook niet dat je ze nodig zal hebben. Reageert het metertje bijvoorbeeld wel als het juiste kabeltje op massa houdt? Of met een weerstand op massa? Dat is het kabeltje wat nasst die van het olielampje de boom in gaat...
Snap je het nog ?

ik snap het prima en die stekker van oliepeil heb ik nog origineel en die werkt ook gewoon.
lampje doet het ook want als ik de stekkers omdraai op de sensor gaat ie branden.
dus blijft alleen die weerstandwaarde nog over.
ik zal eens op onderzoek uitgaan .
bedankt riel!
lampje doet het ook want als ik de stekkers omdraai op de sensor gaat ie branden.
dus blijft alleen die weerstandwaarde nog over.
ik zal eens op onderzoek uitgaan .
bedankt riel!

moet je wel een goeie hebben.
ik heb er nog eentje van dat andere blok gedraaid maar weet ook niet of die wel ok is.
ga in iedergeval wel weer eens op zoek.
ik heb er nog eentje van dat andere blok gedraaid maar weet ook niet of die wel ok is.
ga in iedergeval wel weer eens op zoek.
de rdw geeft geen gegevens meer over me ouwe GT Turbo, zou ie gesloopt zijn? 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
de rdw is wel eens wat meer kwijt



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik rij eigenlijk al heel lang met een koppeling die ontzettend laag zit.
moet m'n pedaal echt in het tapijt drukken om te kunnen ontkoppelen en schakelen gaat daardoor niet even makkelijk...
(toen het tapijt er 'n tijdje niet inzat was dat niet zo erg
)
hoe kan dit? bij versleten koppeling komt ie toch juist steeds hoger?
en dat zou dan gecompenseerd worden door het automatische stelmechanisme bij je pedaal.
kan het zijn dat ik iets vergeten ben te monteren? (ring of bus ofzo)
moet m'n pedaal echt in het tapijt drukken om te kunnen ontkoppelen en schakelen gaat daardoor niet even makkelijk...
(toen het tapijt er 'n tijdje niet inzat was dat niet zo erg

hoe kan dit? bij versleten koppeling komt ie toch juist steeds hoger?
en dat zou dan gecompenseerd worden door het automatische stelmechanisme bij je pedaal.
kan het zijn dat ik iets vergeten ben te monteren? (ring of bus ofzo)
5GTT & clio II 1.6 16v
mark 5t schreef:moet je wel een goeie hebben.
ik heb er nog eentje van dat andere blok gedraaid maar weet ook niet of die wel ok is.
ga in iedergeval wel weer eens op zoek.
..nieuwe oliedrukmeter monteren, deze gaan maar 10 jaar mee, bestelnummer 6001008132
Druklager loopt n eind de drukgroep in.Allartino schreef:ik rij eigenlijk al heel lang met een koppeling die ontzettend laag zit.
moet m'n pedaal echt in het tapijt drukken om te kunnen ontkoppelen en schakelen gaat daardoor niet even makkelijk...
(toen het tapijt er 'n tijdje niet inzat was dat niet zo erg)
hoe kan dit? bij versleten koppeling komt ie toch juist steeds hoger?
en dat zou dan gecompenseerd worden door het automatische stelmechanisme bij je pedaal.
kan het zijn dat ik iets vergeten ben te monteren? (ring of bus ofzo)
wat bedoel je daar precies mee?Riël Notermans schreef:Druklager loopt n eind de drukgroep in.Allartino schreef:ik rij eigenlijk al heel lang met een koppeling die ontzettend laag zit.
moet m'n pedaal echt in het tapijt drukken om te kunnen ontkoppelen en schakelen gaat daardoor niet even makkelijk...
(toen het tapijt er 'n tijdje niet inzat was dat niet zo erg)
hoe kan dit? bij versleten koppeling komt ie toch juist steeds hoger?
en dat zou dan gecompenseerd worden door het automatische stelmechanisme bij je pedaal.
kan het zijn dat ik iets vergeten ben te monteren? (ring of bus ofzo)
denk je dat er toch gewoon iets versleten is?
5GTT & clio II 1.6 16v
het stelsysteem is nog prima, dus daar ligt het niet aan? kabel ook niet, die zit er net nieuw in (en was geen verbetering t.o.v de oude gare kabel)
dan moet het toch iets bij de koppeling zelf zijn?
dan moet het toch iets bij de koppeling zelf zijn?
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zeker, alleen die kleur hè....
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
volgens het GTT-register stond ie eerst voor 6.500 te koop, al aardig in prijs gezakt dus..
een mooie rooie GT is niets mis mee, maar hou em maar es mooi rood
een mooie rooie GT is niets mis mee, maar hou em maar es mooi rood

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
tsja je hoeft maar één zo'n gek te vinden hè



Je hebt gelijk Merijn. Sommige mensen kun je toch niet volgen...
Deze is al verkocht, logisch, nulletje minder als die rode, en zo op het oog een leuk ding... Iemand is me net voor geweest...
[img]http://img411.imageshack.us/img411/8937 ... 229mx7.jpg[/img]
Deze is al verkocht, logisch, nulletje minder als die rode, en zo op het oog een leuk ding... Iemand is me net voor geweest...

[img]http://img411.imageshack.us/img411/8937 ... 229mx7.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als die echt netjes is
ik weet wel dat die van jol voor dat geld niet weggaat
ik weet wel dat die van jol voor dat geld niet weggaat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.