2de handse computer clio '91 Fase 1 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
danman
Contacteer:

Hi jongens,hoop dat ik het hier mag neerzetten,maar had me (getunde clio) nu voor de keuring,alleen hij liep de laatste tijd heel erg slecht,dus dachten ze,gaan em ff doorlezen wat er aan de hand is!
Wat blijkt,valt niet uit te lezen,of computer kaduk.
Wie weet wat voor computer ik op mijn reno Fase 1 moet hebben,want die Is er ook een 2de handse computer ergens te koop??

gr danny
Dnns

Check de RTC markt, marktplaats, autoslopen of gewoon eentje van renault dealer :p
en er zal waarschijnlijk een serie nummer op de computer zelf staan
zodat je weet welke je nodig hebt.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Neem anders even contact op met Menno hier op de site.
Die kan je vast en zeker verder helpen :wink:
danman
Contacteer:

en hoe vind ik menno???
ik weet iig dat het een siemens computer is:)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik heb nog een R19 16V Phase1 '91 BENDIX ECU liggen, en als ik goed zoek heb ik als het goed is ook nog een Phase2 SIEMENS ECU liggen, hoor het wel :)

De BENDIX ECU zou je Clio16V wel op moeten lopen
Bart V

Zowel op de bendix als de siemens gaat hij probleemloos lopen :)
Riël
Über-Spammer

danman schreef:Hi jongens,hoop dat ik het hier mag neerzetten,maar had me (getunde clio) nu voor de keuring,alleen hij liep de laatste tijd heel erg slecht,dus dachten ze,gaan em ff doorlezen wat er aan de hand is!
Wat blijkt,valt niet uit te lezen,of computer kaduk.
Wie weet wat voor computer ik op mijn reno Fase 1 moet hebben,want die Is er ook een 2de handse computer ergens te koop??

gr danny
Raar verhaal.
Wie heeft hem hoe doorgelezen? Normaal doet ie dan niks meer ... En uitlezen gaat niet zo héél makkelijk (met KTS wel, moet je goed weten welke pin je waar in moet stoppen, of met de renault-kast. BEn je bij de dealer geweest?).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen

Zit er misschien een andere (snelle) chip in de computer?

Ik heb weleens begrepen dat die niet allemaal uit te lezen zijn.
danman
Contacteer:

ja sowieso zit er een chip in,maar de dealer kan gewoon niks uitlezen,om bv het co2 gehalte naar beneden te gooien,dat ding is door de vorige eigenaar zo rijk aan alles in gesteld,en ik word het ook wel eens zat als ik stil sta,dat ik word bedwelmd door de rookgassen etc in de cabine.
het is gewoon zo,co2 moet naar beneden,en zolang ze niet in de computer kunnen komen,word dat een probleem,en komt me auto niet door de keuring.
Hoop alleen dat met een andere computer,en het overzetten van de chip,dat me vermogen niet naar beneden gaat..:)
alexs
Contacteer:

tis 't een of 't ander. :)
mark 5t
Contacteer:

effe vacuum slangetje ergens loshalen en dan naar de keuring en direkt een andere garage opzoeken!
moet geen probleem zijn voor een beetje handige garage om hem door de apk te krijgen.
Menno

Gewoon ff tegen die monteur zeggen dat ie beter een ander vak kan gaan zoeken, als ie CO2 (!) omlaag wil hebben. Maargoed, de Renault diagnose kast zegt erg vaak dat de computer defect is, terwijl er niets aan de hand is. Je kan een andere ecu proberen, maar je zou ook een handige monteur met een voltmeter aan de slag kunnen laten gaan, die vindt de oorzaak wel.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kijk, deze :~ Menno bedoelde ik :wink:
danman
Contacteer:

Menno schreef:Gewoon ff tegen die monteur zeggen dat ie beter een ander vak kan gaan zoeken, als ie CO2 (!) omlaag wil hebben. Maargoed, de Renault diagnose kast zegt erg vaak dat de computer defect is, terwijl er niets aan de hand is. Je kan een andere ecu proberen, maar je zou ook een handige monteur met een voltmeter aan de slag kunnen laten gaan, die vindt de oorzaak wel.

Ja heeft die ook gedaan,hoorde nu net dat de rest wel goed is(behalve aftelling CO2),alleen ze denken dat het door de chip komt.
Als ik zeg dat als ik stilsta de auto stinkt naar benzine,nou dan doet die dat dus ook echt en versschrikkelijk beroerd lopen,van hoog naar benee.
Als ik race,nergens last van,want dan neemt die de benzine wel,maar stilstaand stationaire,en op koppeling afremmen is echt een drama..
Al zolang dat ik die auto heb:(
Wel jammer dat ik straks chiploos ben.
Maar het zou toch wel kunnen,dat als ik een andere computer heb,met me eigen chip,dat die miss wel goed loopt??
De mensen die dat ding hebben opgefokt,hadden er denk ik niet echt veel verstand van,en alles op RUIM gezet.
Iemand in de buurt van leeuwarden,die dat es kan uitlezen?en me kan helpen?
gr danny
Laatst gewijzigd door danman op di 20 nov 2007 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
danman
Contacteer:

Menno schreef:Gewoon ff tegen die monteur zeggen dat ie beter een ander vak kan gaan zoeken, als ie CO2 (!) omlaag wil hebben. Maargoed, de Renault diagnose kast zegt erg vaak dat de computer defect is, terwijl er niets aan de hand is. Je kan een andere ecu proberen, maar je zou ook een handige monteur met een voltmeter aan de slag kunnen laten gaan, die vindt de oorzaak wel.

Ja heeft die ook gedaan,hoorde nu net dat de rest wel goed is(behalve uitlezen CO2),alleen ze denken dat het door de chip komt.
Als ik zeg dat als ik stilsta de auto stinkt naar benzine,nou dan doet die dat dus ook echt en versschrikkelijk beroerd lopen,van hoog naar benee.
Als ik race,nergens last van,want dan neemt die de benzine wel,maar stilstaand stationaire,en op koppeling afremmen is echt een drama..
Al zolang dat ik die auto heb:(
Wel jammer dat ik straks chiploos ben.
Maar het zou toch wel kunnen,dat als ik een andere computer heb,met me eigen chip,dat die miss wel goed loopt??
De mensen die dat ding hebben opgefokt,hadden er denk ik niet echt veel verstand van,en alles op RUIM gezet.
Iemand in de buurt van leeuwarden,die dat es kan uitlezen?en me kan helpen?
gr danny
Gabri van der Veen
Über-Spammer

ik heb anders nog wel een computer liggen die je wel even mag gebruiken voor de keuring :)

maar weet niet of het gezond voor je blok is om met een ongechipte computer rond te rijden.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
danman
Contacteer:

hij is dus net door de keuring gekomen,hadden ze ff iets afgeknepen,en toen was ff CO2 lager,maar goed,het probleem blijft,maar hoezo ongezond??
nagel

Als er een getunede chip in de ECU zit, kunnen ze m bij de dealer niet (of slecht) uitlezen. Ik heb dat ook wel eens gehad. Wilde ze me een nieuwe ECU verkopen, maar daar was dus helemaal niets mis mee.
danman
Contacteer:

ok,maar vertel mij dan hoe ze mijn benzine verbruik aanzienlijk verlagen,zodat me reno niet meer zo belachelijk stinkt,en beter loopt,als ze dat gedeelte niet eens kunnen uitlezen?
Tuurlijk hoop ik niet dat het me computer is,zou me chip erg misse.
Bart V

Dat hoge verbruik zal wel te maken hebben met een kapotte sensor (lambda, watertemp) of een lekkend vacuum slangetje van de MAP sensor. Controleer dat eerst eens.
danman
Contacteer:

ok thx,mag hopen dat de garage dat is vergeten:)
Plaats reactie