GTT project Paz. VERKOCHT!!
Weinig meerwaarde, de GT Turbo's zijn zo klein dat de normale wastegate prima gehandeld kan worden door de originele actuator.
Die dingen zijn pas interessant bij dikke lompe 2 liter turbo's en dan is de stap naar een losse wastegate natuurlijk nog veel intressanter.
Die dingen zijn pas interessant bij dikke lompe 2 liter turbo's en dan is de stap naar een losse wastegate natuurlijk nog veel intressanter.
-
Hij zit op de blauwe turbo van ons, klapt lekker dicht bij overschakelen, maar of het echt nut heeft...-PAZ- schreef:Is dit iets eigenlijk???? Iemand hier ervaring mee?
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=116
Of geeft dat niet echt meerwaarde?
Klinkt natuurlijk wel enorm heftig

Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
nutteloos
en totaal geen informatie, -31 ? -34 ?
Ow jah, het blinkt en er staat Ktec op.
en totaal geen informatie, -31 ? -34 ?
Ow jah, het blinkt en er staat Ktec op.
Oude turbo er gister afgesloopt, nieuwe is toch wel stukje groter als je ze zo eens naast elkaar zet
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
En doordat de slang van de IC rechtstreeks op de carb komt nu had ik geen aansluiting meer voor de slang naar de brandstofdruk regelaar, dit is nu ook opgelost door dat de choke klep eruit is en ik in dat gat een aansluiting voor de slang naar de regelaar gemaakt heb
![Afbeelding]()
Korte v-snaar ligt erook op ondertussen dus dat werkt ook weer allemaal
Hopelijk deze week nog de laatste spulletjes binnen van MB en kan de turbo ook verder aangesloten worden

En doordat de slang van de IC rechtstreeks op de carb komt nu had ik geen aansluiting meer voor de slang naar de brandstofdruk regelaar, dit is nu ook opgelost door dat de choke klep eruit is en ik in dat gat een aansluiting voor de slang naar de regelaar gemaakt heb

Korte v-snaar ligt erook op ondertussen dus dat werkt ook weer allemaal

R5GTT. Drive it like you stole it
Goh wat vindingrijk met die brandstofdrukregelaar... toch maar wel he? 
Voor het mooi zou je die vlakke kant die je rechts op je foto in je doorlaat ziet zitten er nog kunnen uitvijlen. Dan komt alles mooi recht aan op je venturi.
Merken zal je het niet, maar ach tis ook maar 5 mins werk en slechter wordt ie er zeker niet van.
Zo op het oog heb je een soortgelijke turbo aan die van mij, ik had ook een T2 turbine met een compressor met .48
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/T2%20Hybrid.jpg[/img]
Goed bezig Paz, ben benieuwd hoe het allemaal loopt en remember er staat een krat bier voor meer dan 150pk en 235 Nm he

Voor het mooi zou je die vlakke kant die je rechts op je foto in je doorlaat ziet zitten er nog kunnen uitvijlen. Dan komt alles mooi recht aan op je venturi.
Merken zal je het niet, maar ach tis ook maar 5 mins werk en slechter wordt ie er zeker niet van.
Zo op het oog heb je een soortgelijke turbo aan die van mij, ik had ook een T2 turbine met een compressor met .48
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/T2%20Hybrid.jpg[/img]
Goed bezig Paz, ben benieuwd hoe het allemaal loopt en remember er staat een krat bier voor meer dan 150pk en 235 Nm he

Kzal wel zien wat ie geeft als ie strax eens op de bank heeft gestaan in goes, 150 aan de wielen zou niet verkeerd zijn
, en een biertje mag ik graag drinken dus komt dat effe mooi uit

Nou regel een dagje banken in het voorjaar, dan neem ik die starslet mee, die hebben we vandaag voorzien van spagetti spruit en 50mm performance pijp met 2 kleine dempertjes (iets teveel herrie
).
Kep ergens toch wel goeie hoop dattie richting de 110pk aan de wieltjes durft te spugen.
Kan ik je evt. gelijk dat krat bier geven

Kep ergens toch wel goeie hoop dattie richting de 110pk aan de wieltjes durft te spugen.
Kan ik je evt. gelijk dat krat bier geven

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
zorg ik dat ik er ook ben, met de 19 of de GTT, kan je die starslet volladen met bier! 

Menno schreef:Weet je de A/R van het turbinehuis? En is de diameter die je ziet aan de uitlaatkant gelijk?
A/R zou ik niet weten, kwou moeten kijken of er wat opstaat. Welke diameter bedoel je ??
Zou je eens willen kijken naar de A/R? die staat meestal aan de zijkant van het turbinehuis, vlakbij de spruitstukaansluiting.-PAZ- schreef:Menno schreef:Weet je de A/R van het turbinehuis? En is de diameter die je ziet aan de uitlaatkant gelijk?
A/R zou ik niet weten, kwou moeten kijken of er wat opstaat. Welke diameter bedoel je ??
Ik bedoel de diameter van het turbinewiel, vanaf deze kant, op de foto.
rev it like a rental
Kzal morgen wel es kijken of er wat opstaat verder, diameter van turbinewiel is groter, hoeveel mm die van de nieuwe is zou ik moeten opmeten, van de T2 zou ik het ook niet weten zo 1 2 3
o dan gaat ie vast ook minder hard 

Immer wieder die verdammte Holländer
Wie heeft er een fototje voor me van de beugel die aan de turbo zit naar in denk de bak?? de extra steun voor de turbo. Deze ontbreekt op mijn gtt en ik wil deze er wel ophebben nu 

Er zit achter de 2 starmotorbouten een soort Y-vormige beugel, hier gaat ook je hitteschild aan vast.
Op die beugel zit een triangelplaatje vast met 2 bouten, die aan de puntvorm achter je elbowsteuntje vastzitten. Kep nog wel een foto van bovenaf, maar daar zie je niet zo heel veel op.
Ik denk dat ome_Roy nog wel een mooi plaatje heeft...
Op die beugel zit een triangelplaatje vast met 2 bouten, die aan de puntvorm achter je elbowsteuntje vastzitten. Kep nog wel een foto van bovenaf, maar daar zie je niet zo heel veel op.
Ik denk dat ome_Roy nog wel een mooi plaatje heeft...
Gister de laaste spullen binnengehad van MB waar ik nog op zat te wachten voor de turbo erop kon.
RVS olie aanvoer en nieuwe olie afvoer
![Afbeelding]()
En toen natuurlijk gelijk de turbo er terug opgezet
![Afbeelding]()
RVS olie aanvoer en nieuwe olie afvoer
En toen natuurlijk gelijk de turbo er terug opgezet

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nu ik jouw veerpootbrug zo zie: hoe zit die constructie met die schroefdraad? 1 deel normaal, 1 deel linkse draad? Ik moet er zelf ook nog een maken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gewoon erop pas lassen, die schroef is alleen om schades bij te stellen.Martijn schreef:Nu ik jouw veerpootbrug zo zie: hoe zit die constructie met die schroefdraad? 1 deel normaal, 1 deel linkse draad? Ik moet er zelf ook nog een maken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niet om er al spanning in te brengen? Scheelt veel werk dan.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Nee je moet em niet op voorspanning zetten, je kan em wel opkrikken, dan monteren en dan weer op de grond zetten.
Maar kep het eens gemeten, maar kon geen verschil vinden tussen de torens. Bij dat opkrikken.
Maar kep het eens gemeten, maar kon geen verschil vinden tussen de torens. Bij dat opkrikken.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
verplaats dat luchtfilter eens paz 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat klopt idd, maar heeft zoals steven al zegds weinig meerwaarde volgens mijMartijn schreef:Nu ik jouw veerpootbrug zo zie: hoe zit die constructie met die schroefdraad? 1 deel normaal, 1 deel linkse draad? Ik moet er zelf ook nog een maken.
Waarom?? foto geeft niet helemaal juiste beeld, maar filter zit zo percies achter de grille en krijgt dan toch wel voldoende frisse lucht lijkt meLuco/Alpine-racer schreef:verplaats dat luchtfilter eens paz

-
- Moderator
- Car: MB
Ik dacht dat dat was voor de interieurruimte. Effe schroeven en je hebt twee cm meer interieurruimteSteven schreef:Gewoon erop pas lassen, die schroef is alleen om schades bij te stellen.Martijn schreef:Nu ik jouw veerpootbrug zo zie: hoe zit die constructie met die schroefdraad? 1 deel normaal, 1 deel linkse draad? Ik moet er zelf ook nog een maken.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams