versnellingsbak laguna 2002 1.9dci muurvast

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
aernoudtieleman

Gisteren was het volgende aan de hand.
Op de snelweg bij constant of acceleren bleef de versnelling in zijn 5, maar zodra je het gas losliet "viel"de bak uit zijn 5de versnelling in zijn vrij. Moest dan eerst terug naar 4 en dan weer door naar 5.
Een halfuur later kon ik geen versnelling meer selekteren. De pook zat muurvast.
Ik heb geen mechanisch geluid uit het vooronder horen komen.
De ANWB zij dat het misschien mee zou kunnen vallen en dat de kogel uit de bak was of versleten was, hij had het over de overbrenging (ben niet zo heel technisch aangelegd).
Heeft iemand hier ervaring mee.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kapje aan de zijkant van de bak weghalen
de bout van die versnellingsgroep is er uit gelopen

nieuw boutje kost uit me hoofd 2.30 bruto ex

bijna alle olie loopt er wel uit
nagel

Sven, ik heb het gevoel dat de synchromes van m'n 3e versnelling slecht wordt. Hij moet van z'n twee naar z'n drie echt in de versnelling 'gewipt' worden, ipv dat hij er netjes inglijdt. Lijkt alsof de bak de pook probeert terug te duwen.
Inderdaad de synchromes, of ook een boutje van de versnellingsgroep?
MikeVV
Contacteer:

Je zou eens contact op kunnen nemen met A.T.R. in Montfoort ( utrecht) deze jongens doen niks anders dan versnellings bakken repareren.
Mijn laguna ging niet meer in ze 1 en dacht ook ringen maar bleek een kwestie van afstellen te zijn, koste me nog geen 50 euro en rijd nu weer als een zonnetje.
Goede service daar!!

http://www.transmissies.nl/
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
nagel

Mmm, is misschien een goede tip.

Overigens had ik ook het probleem dat ie niet in z'n 1 wilde bij het stoplicht. Heel irritant. Maar dat was eenvoudig op te lossen. Er zit namelijk op de bovenkant van de bak een soort klos, waaraan de kabels naar de pook zitten. Deze klos zit oa met een pen geborgd aan de bak. De pen was versleten, dus daar zat teveel speling. Nieuwe pen erin, klaar!
PatV6

nagel schreef:Mmm, is misschien een goede tip.

Overigens had ik ook het probleem dat ie niet in z'n 1 wilde bij het stoplicht. Heel irritant. Maar dat was eenvoudig op te lossen. Er zit namelijk op de bovenkant van de bak een soort klos, waaraan de kabels naar de pook zitten. Deze klos zit oa met een pen geborgd aan de bak. De pen was versleten, dus daar zat teveel speling. Nieuwe pen erin, klaar!
tja die bakken zijn ook werelds beste bakken maar toch een grote kans dat het dit is..Deze handel zit aan de zijkant van de bak.. onder de accu.
nagel

ja, voor die eerste versnelling ja.
Niet de derde zoals bij mij.
Mooi :(
Plaats reactie