Hoe koud was het gister???willow schreef:[
wel zag ik gister mt gasgeven wat rook uit de uitlaat komen, witachtig..het was wel donker maar dacht dat het wit was.
ACT: Clio16V I
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
Willow,
Kijk eens overdag als hij echt warm is op de autoweg, en wel op de volgende manier: zorg dat je flink doorrijd (als hij warm is en alle condens weg is), gas helemaal loslaten en dan weer helemaal intrappen. als je dan ziet pluimen zijn het zeer waarschijnlijk je stoters. Je kunt dit het best controleren met wat hogere toeren, bij 3000 toeren valt er niks te zien
Kijk eens overdag als hij echt warm is op de autoweg, en wel op de volgende manier: zorg dat je flink doorrijd (als hij warm is en alle condens weg is), gas helemaal loslaten en dan weer helemaal intrappen. als je dan ziet pluimen zijn het zeer waarschijnlijk je stoters. Je kunt dit het best controleren met wat hogere toeren, bij 3000 toeren valt er niks te zien

die rook gister was idd met koude motor en het brrrrrrrrr best koud 
uhm me olie ziet er goed uit en mayonaise achtig ziet het er niet uit in mijn expansie vat.
hij verbruikt nog wel iets olie maargoed alles moet nog op elkaar inwerken, ik vul de vloeistof eigenlijk elke keer bij als die op minimum staat, misschien moet ik gewoon is niks bijvullen en kijken wat het systeem doet.
over het ontluchen hadden we het idd al gehad...dat is die nip erafhalen ofzo?

uhm me olie ziet er goed uit en mayonaise achtig ziet het er niet uit in mijn expansie vat.
hij verbruikt nog wel iets olie maargoed alles moet nog op elkaar inwerken, ik vul de vloeistof eigenlijk elke keer bij als die op minimum staat, misschien moet ik gewoon is niks bijvullen en kijken wat het systeem doet.
over het ontluchen hadden we het idd al gehad...dat is die nip erafhalen ofzo?
-
- Über-Spammer
Je kunt hem opendraaien als je motor loopt, dan zie je snel genoeg of er lucht inzit
Let wel op dat je niet schrikt als je fan aanslaat
Als hij het doet met koude motor is dat normaal, zoals anderen al zeiden is dat condens. zakt je koelvloeistofpeil steeds?

Als hij het doet met koude motor is dat normaal, zoals anderen al zeiden is dat condens. zakt je koelvloeistofpeil steeds?
ja zakt wel...garagehouder waar ik laatst was had een test gedaan of het de koppakking was, was het niet...en hij kon niks ontdekken. kan hem morgen weer ff neerzetten dan gaat ie nog ff het 1 en ander proberenJean-Paul-S schreef:Je kunt hem opendraaien als je motor loopt, dan zie je snel genoeg of er lucht inzitLet wel op dat je niet schrikt als je fan aanslaat
![]()
![]()
-
- Über-Spammer
Het kan ook zijn dat een van je slangen toch lekt onder druk. Of dat je koelvloeistof toch naar je zuigers lekt, ondanks het systeem onder druk gezeten heeft. Hoeveel koelvloeistof heb je al bijgevuld ondertussen?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan heel goed, ken meerdere 16v's die alle koelvloeistof boven het minimum peil er uit gooide waar verder NIETS mee aan de hand was.willow schreef:2 liter op 2000 km? maar volgens vulde ik hem soms te hoog bij waardoor het peil tehoog kwam en misschien dat die het dan uit de tank gooit?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
Kan het niet zo zijn dat je thermostaat niet ver genoeg opengaat waardoor hij teveel druk opbouwt?
-
- Über-Spammer
Dat is hoog, maar komt wel eens vaker voor. Is je oliepeil goed?
Hoe is je koelvloeistof temperatuur?
-
- Über-Spammer
Gooi hem eens in een pan kokend water en kijk wat hij doet 

-
Als ik met mijn clio 16v van 15" naar 14" gaat is het km verschil dan groot? Ken je dat weer wat beter krijgen door dat dikkere banden bijv 195/50/14 ipv 195/45/14?
-
- Über-Spammer
-
- Über-Spammer
Niet alles voorkauwen he

-
Je hebt het nu over oliepluimen lijkt me?Jean-Paul-S schreef:Kijk eens overdag als hij echt warm is op de autoweg, en wel op de volgende manier: zorg dat je flink doorrijd (als hij warm is en alle condens weg is), gas helemaal loslaten en dan weer helemaal intrappen. als je dan ziet pluimen zijn het zeer waarschijnlijk je stoters. Je kunt dit het best controleren met wat hogere toeren, bij 3000 toeren valt er niks te zien
Dan bedoel je niet de klepstoters maar klepseals.
Die lekken als ze gaar zijn olie bij gas los / afremmen op de motor (hoog vacuum in de cilinders).
Oliepeil zou ik inderdaad eens kunnen controlerenJean-Paul-S schreef:Dat is hoog, maar komt wel eens vaker voor. Is je oliepeil goed?

-
Oke bedankt want ik ben bezig met RSI velgies te scoren
En dan verbrede dus moet zoiezo voor bande kijken.

-
Remon, 120 graden is normaal op de snelweg (maar inderdaad vrij warm).
Sinds ik een oliekoeler erop heb blijft hij 100 graden, daarvoor ook altijd rond de 120.
Sinds ik een oliekoeler erop heb blijft hij 100 graden, daarvoor ook altijd rond de 120.
-
- Über-Spammer
Volgens mij zit hem dat ook veelal in de meter. Mijne zit op 100 graden bij 120kmh, ook in de zomer.
weet je zeker dat je je meter goed afleest? kijk ff goed naar de schaalverdeling.Remon-CL10 schreef:Mijn Clio GP uit '96 loopt bij ongeveer 130 km/h 4000 rpm. Hierbij loopt de olietemperatuur op tot ongeveer 120 graden. Zijn dit normale waardes? Ik vind de temperatuur namelijk wel erg hoog
mijne zit altijd zo rond de 100-110.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ja kan iemand mij die schaalverdeling een keer uitleggen aan de hand van een plaatje ofzo... ik weet nl. ook nooit hoe warm enzo. Hoe ik de verdeling interpreteer wordt mijn olie temp op de snelweg 110 graden en bij constant 130 km p/u wordt de olie 120 graden... als het goed is dus-Ray- schreef:weet je zeker dat je je meter goed afleest? kijk ff goed naar de schaalverdeling.Remon-CL10 schreef:Mijn Clio GP uit '96 loopt bij ongeveer 130 km/h 4000 rpm. Hierbij loopt de olietemperatuur op tot ongeveer 120 graden. Zijn dit normale waardes? Ik vind de temperatuur namelijk wel erg hoog
mijne zit altijd zo rond de 100-110.

interessant Frits....Frits schreef:Kan heel goed, ken meerdere 16v's die alle koelvloeistof boven het minimum peil er uit gooide waar verder NIETS mee aan de hand was.willow schreef:2 liter op 2000 km? maar volgens vulde ik hem soms te hoog bij waardoor het peil tehoog kwam en misschien dat die het dan uit de tank gooit?
ik zal hem ook gewoon is op dat minimale peil laten staan en kijken of die dan nóg verder zakt...
misschien is dr wel niks aan de hand en maak ik me voor niks zorgen...kan goed zijn dat ie het gewoon achter elkaar eruitgooide omdat het systeem vond dat er teveel koelvloeistof in het systeem zat.
-
- Über-Spammer
Normaal kan dat niet aangezien de MIN en MAX er niet voor niks opstaat maargoed. Ik ben wel eens benieuwd hoe het verder gaat 

-
mijn 19 blijft ook altijd op minimum haken, al 2 jaarwillow schreef:interessant Frits....Frits schreef:Kan heel goed, ken meerdere 16v's die alle koelvloeistof boven het minimum peil er uit gooide waar verder NIETS mee aan de hand was.willow schreef:2 liter op 2000 km? maar volgens vulde ik hem soms te hoog bij waardoor het peil tehoog kwam en misschien dat die het dan uit de tank gooit?
ik zal hem ook gewoon is op dat minimale peil laten staan en kijken of die dan nóg verder zakt...
misschien is dr wel niks aan de hand en maak ik me voor niks zorgen...kan goed zijn dat ie het gewoon achter elkaar eruitgooide omdat het systeem vond dat er teveel koelvloeistof in het systeem zat.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Ken ik olie makkelijk zelf verversen? Heb wel is stage gelopen in zoon bedrijf wast eventjes schroefie losdraaie en er weer op (aantal liter olie) en oliefilter vervangen kan ik dat zelf doen bij me clio 16v of zit dat weer moeilijker in elkaar 

-
- Über-Spammer
Alleen het filter kom je wat moeilijker aan. Het beste kom je er van onder bij vind ik persoonlijk.Cleaned_Clio_16v schreef:Ken ik olie makkelijk zelf verversen? Heb wel is stage gelopen in zoon bedrijf wast eventjes schroefie losdraaie en er weer op (aantal liter olie) en oliefilter vervangen kan ik dat zelf doen bij me clio 16v of zit dat weer moeilijker in elkaar
Succes

-
Bedankt