ACT: Clio16V I
Immer wieder die verdammte Holländer
Dorpels zijn besteld. Binnenkort m'n projecten topic maar eens aanpassenGerryTT schreef:willow schreef:ga je die bij renul bestellen dan???GerryTT schreef:Weet iemand de bestelnummers van de dorpels voor een 16v?
ik heb er ook sinds een jaar nieuwe opzitten maar die van mij komen bij de brezan vandaan. denk dat ze het daar snel genoeg kunnen opzoeken.Moet er zaterdag toch zijn.
mensen,
mijn stekker van mijn thermoschakelaar voor in m'n radiateur was kapot dus die wilde ik fixen alleen ben ik nu vergeten hoe de bedrading zat,
je hebt een rode en een geel/grijs draadje, hoe moeten ze terug geplaatst worden?
mijn stekker van mijn thermoschakelaar voor in m'n radiateur was kapot dus die wilde ik fixen alleen ben ik nu vergeten hoe de bedrading zat,
je hebt een rode en een geel/grijs draadje, hoe moeten ze terug geplaatst worden?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
maakt niet uit
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Als ik mijn stootstrippen eraf wil halen kan dat zonder gaate erin, als ik ze eraf haal zitten er witte klipjes dacht ik, en als ik die eraf haal zitten er zeker gaatjes in die dan dicht gelast moeten worden?
-
- Über-Spammer
Dat is juist. Die klipjes zitten in je schermen en deuren. Die gaatjes moet je dan dichtlassen 

-
Net wat ik dacht
Denk haal die lelijke dingen eraf. En dan nog een vraag ik las ergens dat je je achterklep strip met 4 torks dingeeraf kon halen nou ik geprobeerd lukte dus weer niet zitten er 2 aan de zijkant en 2 onder de afdek klepjes. Niet nog meer?

-
- Über-Spammer
Nee that's it, hij zit er wel opgeplakt. Dat kan wel even voor wat moeilijkheden zorgen. Doe het dus wel even voorzichtig 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoezo moet er toch af? Slopen die handelJean-Paul-S schreef:Nee that's it, hij zit er wel opgeplakt. Dat kan wel even voor wat moeilijkheden zorgen. Doe het dus wel even voorzichtig

Jij hebt vast nog wel zoon strip liggen als reserve Shampoo
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
Ja dat zal hier vast ergens liggen.
Die fase 2 strippen zijn veel sterker, de fase 1 modellen trek je eerder stuk
Die fase 2 strippen zijn veel sterker, de fase 1 modellen trek je eerder stuk

-
- Über-Spammer
Heb je daar ervaring mee
?

-
Nou ik kijk wel, Denk dat ik maar gewoon een achterklep 2e hands ga zoeke die al wat strakker is dan normaal. Hoe krijg je die achterklep eraf? Ik zag 2 pinnetjes en dan die 2 gasdempers.
achterzijde van de hemel van de auto zitten twee plastic doppen, ong 15 a 20 cm vanaf de zijkant. DIe eruit halen, daarachter zitten twee M8 moeren. Die losdraaien en voila.
Handigste is eerst de gasdempers los en eraf halen (ook van de auto), dan de klep dicht doen in t slot en dan op de achterbank gaan zitten en dan de moeren los draaien. Dan je mama of vriendin ff roepen, slot openen en dan eraf tillen.
succes
Handigste is eerst de gasdempers los en eraf halen (ook van de auto), dan de klep dicht doen in t slot en dan op de achterbank gaan zitten en dan de moeren los draaien. Dan je mama of vriendin ff roepen, slot openen en dan eraf tillen.
succes

-
Hopen dat ik nog een strakke achterklep kan scoren
Maar bedankt

-
- Über-Spammer
Ggewoon zo eentje van een oude clio zoeken en overspuiten
Maar dat kost natuurlijk wel een paar centjes 

-
Ja moet wel weer helemaal clean natuurlijk ken ik net zo goed me eigen klep laten cleane is 140 euro ofzo excl spuiten
ik had de strakke klep van jiggy over gekocht omdat mijn eigen klep roest bij de raamrand, van de "nieuwe" klep was ook de complete raamrand weg en de rand onder het slot ook. Heb dus een strakke klep naar het stort gebracht 

-
Meen je niet, heb gister nog een pm ervoor gestuurd naar jiggy maja jammer dan 

-
Ja en jammer dat jij die achterklep van jiggy hebt overgenomen haha
Ik wacht nog wel even een kans af 

-
- Car: Clio 3 RS / V6
De versnellingsbak van me16vtje is versleten. Ik heb begrepen dat er op het forum iemand is die bakkies repareerd. Wie is dat?
-
- Über-Spammer
Wat is er lek?
Voor de koelkanalen zijn er wel stopmiddelen, echter we weten niet hoe snel hij leegloopt
Voor de koelkanalen zijn er wel stopmiddelen, echter we weten niet hoe snel hij leegloopt

-
- Über-Spammer
Even een vraag tussendoor, is het voor je eigen clio
?
Als het je nieuwe motor is kan het zo zijn dat de kop niet goed gevlakt is. Je kop kan dan eerder lekken. Ga dus niet zomaar even een koppakking halen en die ertussen leggen

Als het je nieuwe motor is kan het zo zijn dat de kop niet goed gevlakt is. Je kop kan dan eerder lekken. Ga dus niet zomaar even een koppakking halen en die ertussen leggen

ja klopt idd....voor mijn eigen clio...Jean-Paul-S schreef:Even een vraag tussendoor, is het voor je eigen clio?
bij de garage hadden ze het systeem onder druk gezet en we zagen geen lekkage...wel steeg het peil in het expansievat..
wel zag ik gister mt gasgeven wat rook uit de uitlaat komen, witachtig..het was wel donker maar dacht dat het wit was.
ja joh, word je toch gek van...hij loopt zo goed die auto en nu zit ik weer hiermee
dr zou vandaag iemand komen kijken maar die heb ik afgebeld, dit moet eerst opgelost zijn.
ik zal deze auto me leven niet meer vergeten haha.
maargoed, zijn dr tests ofzo zodat je erachter kan komen wat het probleem is.. kan het bijvoorbeeld niet zijn dat de waterpomp niet werkt?
dr zou vandaag iemand komen kijken maar die heb ik afgebeld, dit moet eerst opgelost zijn.
ik zal deze auto me leven niet meer vergeten haha.
maargoed, zijn dr tests ofzo zodat je erachter kan komen wat het probleem is.. kan het bijvoorbeeld niet zijn dat de waterpomp niet werkt?
nee is vanaf het moment dat ik hem terugkreeg...toen merkte ik al op dat de koelvloeistof op een laag peil stond.
ik rijd dr heel netjes mee zoals een liefhebber doet. eerst goed warm rijden en nog niet te gek doen..hooguit 5000 toeren draaien
schijnt als je gelijk gaat trappen met een gereviseerde motor dat je motor dan een berg olie gaat verbruiken op ten duur.
ik rijd dr heel netjes mee zoals een liefhebber doet. eerst goed warm rijden en nog niet te gek doen..hooguit 5000 toeren draaien
schijnt als je gelijk gaat trappen met een gereviseerde motor dat je motor dan een berg olie gaat verbruiken op ten duur.
-
- Über-Spammer
Ziet je koelvloeistof er mayonaise achtig uit in je vaatje? Zo ja: koppakking kapot.
Dat je peil steigt in je vaatje is trouwens normaal. Even pluimen kan ook duiden op je klepstoters, dat komt ook nog wel eens voor. blijft je oliepeil en koelvloeistofpeil exact hetzelfde of zakt een van de 2, en steigt de ander?
Dat je peil steigt in je vaatje is trouwens normaal. Even pluimen kan ook duiden op je klepstoters, dat komt ook nog wel eens voor. blijft je oliepeil en koelvloeistofpeil exact hetzelfde of zakt een van de 2, en steigt de ander?
-
- Über-Spammer
Trappen moet je nooit meteen doen met een gereviseerde motor, maar dat weet je zelf ook zie ikwillow schreef:nee is vanaf het moment dat ik hem terugkreeg...toen merkte ik al op dat de koelvloeistof op een laag peil stond.