ventilator/kachel clio 1.8 16v 1993

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
pieterrr

Hallo,

Mijn kachel is er mee gekapt, ik heb nu alles van het dachbord eruit liggen. Wie kan mij vertellen hoe ik de kachel/ventilator eruit krijg? alles wat er nu nog zit, zit gepopt. Moet ik ook alle popnagels los gaan boren?, en kan ik met gewone popnagels plastic poppen? :smoke:

groetjes pieterrr
Riël
Über-Spammer

Zit van onder motorkap/parafan vast met 2 lange m10 bouten, kachelmotor verwijderen kom je erana. Bouten zitten achter schutbord van boven naar beneden, als je de kachel 'in' kijkt zie je ze links en rechts van de opening zitten.

Je hoeft zeker geen popnagels uit te boren!!!
Handleiding: :smoke:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19907

pagina 1, 7e post van onder.

Volgende keer even searchen hé :beer:
pieterrr

haha gelukkig maar zag door de bomen het bos al ff niet meer! bedankt voor de tip! beetje slecht weer nu maar ga morgen gelijk aan de slag!!! :worship:
canonballman

Kachelmotor zou ik effe lekker laten zitten.
9 van de 10 keer is OF de stekker achterop het kachelbedieningspaneel weggefikt, OF de stekker van de kachelweerstand (bij het krikje, schutbord)
Riël
Über-Spammer

(I)

dacht dat ie zijn radiatortje verwijderen wilde :lol:

Voor de ventilator hoef je geen enkele schroef in je dash los te maken, die vind je onder de parafan ;) Maar check eerst wat cannonball zegt.

Als je via de krik onder de parafan in kijkt, zie je een kabelboompje en een ZWARTE en RODE dikkere kabel (even schijnen). Deze zit aan een lange stekker. De andere kant zit aan een doosje. Deze kun je uittrekken door 1 of 2 toxjes los te draaien. Dit is je weerstand.

De stekker op de weerstand is inderdaad meestal een klompje roest. Is dit niet het geval, is waarschijnlijk je hittezekering doorgebrand. Deze zie je zitten tussen de 2 spiraaltjes (draadje met een cilindertje van 3mm ofzo). Meet hem eens door, moet niet oneindig zijn. Deze kosten 1 euro en kun je er tussen solderen. Gewoon doorverbinden werkt ook, maarja met het oog op veiligheid en oorspronkelijke bedoeling misschien niet de beste keuze.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pieterrr

het was idd kachel weerstand en het stekker blok die het niet deed..Maar nu dashbord lampjes vervangen dashbord netjes terug gebouwd, dik voor elkaar niet dus nu start ie niet meer :evil:
Er zit alarm op enzo heeft het daar niks mee te maken ofzo? heb alleen stekkers los gehad en net gecontroleerd maar die zitten allemaal correct. |:
Niels-16v
Contacteer:

Ja dat kan zoveel zijn, check je zekeringen eens, accupolen weer aangesloten? :p startonderbreking?
Plaats reactie