vragen/problemen ebay

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gast

Heren, dames

is er iets te ondernemen tegen ebay verkopers die zich aan een verkoop onttrekken ?

bv: je wint een item met "no reserve" en de verkoper weigert toch te verkopen om welke reden dan ook. (meestal de lage verkoopprijs).

In mijn geval heb ik hetvolgende:

vorig weekend won ik een veiling van een evo 8 originele intercooler. De verkoper wou geen zaken doen met "overseas members", ook werd het geld hem uit zen eigen land aangeboden.

Gisteren won ik opnieuw een veiling voor een evo 8 upgrade intercooler voor een belachelijk lage prijs en nu laat de verkoper me weten dat hij onmogelijk te verkopen is omdat ie uit het rek is gevallen... :~

Dear jo,

Regarding you ebay win, however we are very sorry, that today upon unwrapping the intercooler for inspection that it fell off our top shelf and managed to damage it quite badly, so we cant offer you this intercooler at this time, very sorry.

JB carparts

Many Thanks

Op de vraag of hij me iets anders kon aanbieden kreeg ik geen antwoord.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het enige wat je kunt doen is er melding van maken en negative feedback geven, volgens mij... :(
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Yep.. Volgens mij werkt alleen een negative review/feedback.
Daar kan die verkoper zelf niks aan veranderen dus wordt het zeer pijnlijk voor hem.
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Gast

ik heb zowieso mijn verhaal gedaan bij quality controls, deze gaan over zulke zaken. Het is dus gemeld, voor de negatieve commentaar geef ik de verkoper nog even het voordeel van de twijfel.
Riël
Über-Spammer

Zeker feedbacken,

dat is de kracht van Ebay.

In duitsland een enorm goede push. Die kerel was vorige keer ook niet blij dat ik voor 125 euro die 4 nieuwe aluett 17" met nieuwe banden kwam ophalen :D

maar verder kun je er vrij weinig aan doen. Het zou een mooie deal zijn uiteraard, maar t loont zich de moeite niet, de spullen zie je toch niet meer ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

nou jah, dat ligt aan henzelf ? Als je een item plaatst aan een bepaald laag openingsbod en je stelt zelf een "no reserve" voor...dan kan zoiets wel es heel goedkoop weg gaan.
Merijn
Über-Spammer

Juist daarom negatieve feedback! Verkocht is verkocht en gewoon kei hard zijn. Als ik op eBay een verkoper tref die minder dan 97% positieve feedback heeft, dan koop ik niks bij 'm... Zo zou het bij deze verkoper ook moeten gaan.

Het vervelende is alleen dat mensen zich heel makkelijk opnieuw kunnen aanmelden en kunnen verkopen onder een andere naam. :(
Riël
Über-Spammer

Dat valt vies tegen merijn.

Ik moet toegeven, heb ook wel eens wat gekocht en niet betaald ... maar een nieuwe aanmelding op mijn adres ging niet meer! Na verhuizing in Duitsland wel ...
Merijn
Über-Spammer

Nou ja, het loont in ieder geval wel de moeite om negatieve feedback te geven... Maar wanneer er niks betaald is of er een refund gegeven wordt, kun je ze volgens mij niet veel maken. Zeker niet als ze met zo'n 'plausibele' reden komen. Je doet er helemaal niets tegen. :(
Siempie

het blijft gedonder geven dat handelen op ebay en marktplaats. Mensen komen niet opdagen, beginnen alsnog te zeuren dat het te duur is. Mensen hebben het spontaan aan iemand anders verkocht terwijl je al een afspraak had om langs te komen, verkopers zijn opeens niet meer te bereiken.

maar het loont wel tegen over nieuw kopen.
Gast

Op ebay koop je bijna alles nieuw
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zoiets komt wel eens voor bij mensen die niet zoveel ervaring hebben met Ebay. Je kunt hem en/of ebay eens vragen voor de foto van de zogenaamd kapotte ic. Dan ben ik eens benieuwd of hij hem van de rek gaat gooien (0)

Helaas kun je er weinig aan doen in dit geval. Zo ben ik een keer een rijdende clio 16v misgelopen voor 350 euro :( precies de manier die jij nu meemaakt. Toen was er ook opeens een ongeluk met de auto gebeurd en verder nooit meer wat gehoord (S)
Gast

wat ik ook vraag, krijg geen antwoord.
Merijn
Über-Spammer

Duidelijk dat dit gewoon een verkoper is die niet eerlijk is... :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Siempie schreef:het blijft gedonder geven dat handelen op ebay en marktplaats. Mensen komen niet opdagen, beginnen alsnog te zeuren dat het te duur is. Mensen hebben het spontaan aan iemand anders verkocht terwijl je al een afspraak had om langs te komen, verkopers zijn opeens niet meer te bereiken.

maar het loont wel tegen over nieuw kopen.
is niet alleen op ebay of marktplaats hoor
we moeten nu niet doen of we roomser zijn dan de paus
er zitten hier ook mensen die (en dan zeg ik het heel netjes) die zich niet netjes gedragen bij verkoop of aankoop :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Car: M536

Tja buiten Ebay om zijn er weinig regels wat betreft kopen en verkopen, het blijft een soort markthandel.

Op Ebay moet je idd die negatieve feedback goed gebruiken, vaak draait een verkoper opeens bij en krijg je verhalen dat ze op vakantie waren en daarom niet konden reageren en beginnen ze te smeken om die negatieve feedback weg te halen.

Overigens heb ik weinig problemen met kopen- en verkopen via Martkplaats.
RoyH

Zover ik weet ben jij verplicht om te betalen en hij verplicht om te leveren. Als hij het product uit zijn handjes laat vallen is dat niet jou probleem. Negatieve feedback geven (als hij niet reageert) en melden bij E-bay zelf, zij treden daar ook tegen op geloof ik...
Reno-loos
Gast

even dit, wanneer je negatieve feedback geeft is dit onomkeerbaar ! Geen van beide partijen kan deze feedback wijzigen of verwijderen.

http://myworld.benl.ebay.be/jbcarparts& ... AQ:BE:1181

item:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... AQ:GB:1123
Steven
Car: M536

Ik heb toch echt wel eens een negatieve feedback gegeven en die later geneutraliseerd nadat de verkoper opeens bijdraaide.

Is wel al een jaar of 2 terug, misschien dat het nu anders is.
RoyH

Ik heb dit ook vaker gezien... maar dit kan alleen als BEIDE partijen het erover eens zijn...

Lijkt mij ook raar, sommige mensen geven soms erg snel neg. feedback en als het nu een misverstand is geweest is dat vrij lullig.

Zo had ik een keer geld overgemaakt naar iemand in Hongkong terwijl dit China moest zijn. Dat geld kreeg ik gelukkig weer terug gestort omdat die rekening niet bestond, maar ik was er van overtuigd dat ik goed zat.
Reno-loos
Gast

Steven schreef:Ik heb toch echt wel eens een negatieve feedback gegeven en die later geneutraliseerd nadat de verkoper opeens bijdraaide.

Is wel al een jaar of 2 terug, misschien dat het nu anders is.
das veranderd Stevo, als je nu negatieve feedback wil geven krijg je eerst een vragenlijst voorgeschoteld om er zeker van te zijn dat je dit wel wil doen. Eens gepost kan hij niet meer verwijderd worden.
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Jo, je hebt hem zijn kans gegeven.
Ik zeg deel je ervaring met anderen (Y)
Laatst gewijzigd door ericon op di 13 nov 2007 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GeniustheGzA

Waarschijnlijk vind ie het toch te weinig. Feedback heb ik ooit ook wel eens kunnen wijzigen, maar idd bij beider welbevinden.

Maar met al je goede bedoelingen, hij heeft jou al wel negatieve feedback gegeven.... zoals de waard is...
Very Unfair person --- Bad ebaying customer
ebay feedback
Gast

thx, heb er een reply op gegeven.
oldskool

http://pages.ebay.nl/help/policies/sell ... mance.html
en
verkopers zijn verplicht transactieovereenkomsten daadwerkelijk af te handelen. Verkopers zijn verplicht objecten te leveren waarvoor betaling is ontvangen. Zij mogen objecten niet verkeerd weergeven, deze moeten voldoen aan de voorwaarden en de objectbeschrijving van de aanbieding. Verkopers mogen betaling voor een object na een succesvolle transactie ook niet weigeren.
zie verdere punten by Ebay.
Riël
Über-Spammer

Bestaat ook een wetgeving? Ebay kan er veel schrijven, maar als de verkoper niet kan aantonen dat ik daadwerkelijk op dat knopje heb gedrukt kan ie niet veel, laat staan dat zeker is dat een electronisch bod en een simpele inlog wetsgeldig is.

Ebay draait op vertrouwen, en dat doet ie in duitsland verrekte goed. Hier in Nederland is het huilen met de pet op.
Maus

Mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor die IC? :)
Riël
Über-Spammer

Ik zag $ 67 staan als eindbod in zijn link, Maus :)
Maus

Das niet duur... :)
Siempie

waarom denkje dat ie hem niet kwijt wil......
Maus

Hij zal 'm niet voor niets verkopen lijkt mij.
Gast

£, geen $ maar das nog niks. Er was geen reserve, dus heb ik em ook gewonnen.

In de negatieve feedback geeft ie aan dat het item niet betaald is. Jah logisch, ik kreeg net het bericht van ebay dat ik gewonnen had en heb daarop de verkoper gevraagd hoe hij het liefst betaald werd. Daarop kreeg ik het antwoord dat ie uit het rek was gevallen.

schijt...

maar jah, ben al bezig met een andere. Het zal wel eens lukken zeker ? :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dan stuurt hij de kapotte maar op als bewijs :p

Echt shit dat het mislukt is, echter het zal nooit waterdicht worden denk ik (S)
Merijn
Über-Spammer

Vervelende gang van zaken... :( Heb je al reactie van eBay support?
Tom
Moderator
Car: MB

denk dat je er niet zoveel meer aan kunt doen. Je hebt gewoon van die figuren (N) , laten we dan maar hopen dat de IC op zijn kop geketst is :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie