[5GTT] Lex'GTT Orange Project
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
sorry lex
ontopic !
ontopic !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Zo dat onsteking verplaatsen helpt
Na de afsluitmeeting begin ik met de interkoeler te monteren.
Net even mijn buurjongen meegenomen voor een rondje in de GT. Hij is monteur bij Arie Molenaar Motors en snapte niet zo goed wat wij nou zien in die dingen met 4 wielen. Hij rijdt zelf een CBR Fireblade met wat aanpassingen.
Eerst even de GT rustig warm laten worden en toen wat stoplicht sprintjes getrokken met de kraan dicht....toen was het antwoord: Nou begrijp ik het, man wat trekt dat ding. Ik zeg nog een rond dan maar, met iets meer turbo druk
. Dat wou ie wel. Dus kraan open en nog maar een rondje. Je had de grijns op zijn gezicht moeten zien toen we een VR6je lieten stilstaan als of het een Panda was
Misschien dat ie toch maar een gaat kijken voor een autootje

Na de afsluitmeeting begin ik met de interkoeler te monteren.
Net even mijn buurjongen meegenomen voor een rondje in de GT. Hij is monteur bij Arie Molenaar Motors en snapte niet zo goed wat wij nou zien in die dingen met 4 wielen. Hij rijdt zelf een CBR Fireblade met wat aanpassingen.
Eerst even de GT rustig warm laten worden en toen wat stoplicht sprintjes getrokken met de kraan dicht....toen was het antwoord: Nou begrijp ik het, man wat trekt dat ding. Ik zeg nog een rond dan maar, met iets meer turbo druk



Misschien dat ie toch maar een gaat kijken voor een autootje

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Effe wat foto's van het geknutsen van vandaag.
Het was dus de bedoeling om een FMIC te maken met een intercooler van een Megane II. Uit eindelijk heb ik de auto gewoon weer in elkaar gezet, want het wilde niet lukken.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000050.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000048.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000051.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000052.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000054.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000063.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000062.jpg[/img]
Het was dus de bedoeling om een FMIC te maken met een intercooler van een Megane II. Uit eindelijk heb ik de auto gewoon weer in elkaar gezet, want het wilde niet lukken.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000050.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000048.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000051.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000052.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000054.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000063.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000062.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Lex op zo 11 nov 2007 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Geweldige foto zo met dat groen van het gras er omheen !!!! Mooi contrast
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000063.jpg[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000063.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik denk het eerste
, maar er komt wel een ander IC op en die komt ook nog achter de bumper.
Ik heb er namelijk nog 2 liggen, 1x van een Transit en 1x van een Mondeo
Als dat niet lukt dan ga ik sparen voor de GMIC van K-tec

Ik heb er namelijk nog 2 liggen, 1x van een Transit en 1x van een Mondeo

Als dat niet lukt dan ga ik sparen voor de GMIC van K-tec

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex,Alex Los schreef: [img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000052.jpg[/img]
hoeveel plaats heb je tussen de radiator en de balk ?
En hoe breed is die radiator ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Radiator is gewoon een orginele GT rad.
En daar tussen zit misschien 1cm, en de radiator kan ook niet naar achter want daar zit weer de fanmotor in de weg
Maar die koelers van de Fords hebben ongeveer de zelfde afmetingen als die van Paz
En daar tussen zit misschien 1cm, en de radiator kan ook niet naar achter want daar zit weer de fanmotor in de weg

Maar die koelers van de Fords hebben ongeveer de zelfde afmetingen als die van Paz

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Toch maar die Ford cooler proberen dan.
Jammer dat bij Mrtn de foto's niet meer werken
Over een paar weken nog een keer proberen, eerst effe genieten van een weekje weg en de komende weekenden zijn al weer gevuld
Jammer dat bij Mrtn de foto's niet meer werken

Over een paar weken nog een keer proberen, eerst effe genieten van een weekje weg en de komende weekenden zijn al weer gevuld

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 000063.jpg[/img]
blijft geweldig mooi ding Lex! Alleen stoor ik me een beetje aan je voorlip. Niet datie niet netjes is, maar je sideskirts zijn naar mijn zin te hoog op deze manier.
Maar ach.... ik heb alleen pas een kale cas
blijft geweldig mooi ding Lex! Alleen stoor ik me een beetje aan je voorlip. Niet datie niet netjes is, maar je sideskirts zijn naar mijn zin te hoog op deze manier.
Maar ach.... ik heb alleen pas een kale cas

specially 4 me




Die gaan vrij redelijkAlex Los schreef:Radiator is gewoon een orginele GT rad.
En daar tussen zit misschien 1cm, en de radiator kan ook niet naar achter want daar zit weer de fanmotor in de weg![]()
Maar die koelers van de Fords hebben ongeveer de zelfde afmetingen als die van Paz

R5GTT. Drive it like you stole it
als ik het goed begrepen heb kan je dus een ic met een hoogte van 18cm boven de voorbalk en voor de radiator plaatsen. Daar waar lex zen oliekoeler zit. De radiator blijft een groot percentage vrij en de eindkappen van de ic kunnen netjes langs de radiator.
Hoe breed is die radiator eigenlijk ?
Dit alles zonder rare dingen te hoeven doen met de bumper.
Hoe breed is die radiator eigenlijk ?
Dit alles zonder rare dingen te hoeven doen met de bumper.
super (y)
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 000052.jpg[/img]
zoiets zou toch moeten lukken ?
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 000052.jpg[/img]
zoiets zou toch moeten lukken ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ja, zoiets zou mooi zijn..
Had je deze al een keer gezien:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=399
Had je deze al een keer gezien:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=399
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
had ik nog niet gezien nee, maareuh...trekt die radiator het wel ? Die krijgt echt niks meer.
die kan je wel voorzien van een aantal air-intakes.
Nog even een vraag:
als je de link bekijkt die je gegeven hebt (zie foto 2, motorruimte). Het ligt mssn aan mij maar waarom gaan ze niet van de carb rechtdoor naar de IC en vervolgens de andere aansluiting van de ic (turbokant) rechtstreeks naar de turbo ??? Of zie ik iets over het hoofd ? Ze maken het daar wel heel ingewikkeld denk ik , niet ?
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ount_2.jpg[/img]
Nog even een vraag:
als je de link bekijkt die je gegeven hebt (zie foto 2, motorruimte). Het ligt mssn aan mij maar waarom gaan ze niet van de carb rechtdoor naar de IC en vervolgens de andere aansluiting van de ic (turbokant) rechtstreeks naar de turbo ??? Of zie ik iets over het hoofd ? Ze maken het daar wel heel ingewikkeld denk ik , niet ?
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ount_2.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
tekst van k-tec-jo- schreef:had ik nog niet gezien nee, maareuh...trekt die radiator het wel ? Die krijgt echt niks meer.
We now have our grille mounted intercooler available for the R5 GT Turbo. As the name suggests the intercooler fits behind the standard grille so you no longer have to consider fitting a different front bumper to allow the fitment of a large front mounted intercooler. Included in the intercooler kit is the large intercooler featuring a vertical core design, replacement high flow radiator fan, installation kit including silicone hoses (kit does not include top boost hose), clips and new oil drain pipe, alloy top radiator/intercooler plate and fitting instuctions. There is no cutting needed to fit thew intercooler, only 3 holes need to be drilled to allow the bottom of the radiator to be moved back slightly and a mounting hole for the intercooler location bracket. The intercooler will fit behind just about all standard and aftermarket front grilles and radiator efficiency is still maintained due to the intercooler being made with an open fin design to allow maximum air flow through the core and onto the radiator.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mooi verkooppraatje vind je niet ? Dat de ic voldoende lucht doorlaat vanwege een groot netformaat...nou jah...Luco/Alpine-racer schreef:tekst van k-tec-jo- schreef:had ik nog niet gezien nee, maareuh...trekt die radiator het wel ? Die krijgt echt niks meer.
We now have our grille mounted intercooler available for the R5 GT Turbo. As the name suggests the intercooler fits behind the standard grille so you no longer have to consider fitting a different front bumper to allow the fitment of a large front mounted intercooler. Included in the intercooler kit is the large intercooler featuring a vertical core design, replacement high flow radiator fan, installation kit including silicone hoses (kit does not include top boost hose), clips and new oil drain pipe, alloy top radiator/intercooler plate and fitting instuctions. There is no cutting needed to fit thew intercooler, only 3 holes need to be drilled to allow the bottom of the radiator to be moved back slightly and a mounting hole for the intercooler location bracket. The intercooler will fit behind just about all standard and aftermarket front grilles and radiator efficiency is still maintained due to the intercooler being made with an open fin design to allow maximum air flow through the core and onto the radiator.
snap het al, die ic heeft beide aansluitingen aan dezelfde kant. Dat hebben ze idd lekker ingewikkeld gemaakt. Commercieëlle zet, zo verkoop je de samco's nogAlex Los schreef:Het ziet er inderdaad ingewikkeld uit

Ben het helemaal met je eens Haas.Haas schreef: blijft geweldig mooi ding Lex! Alleen stoor ik me een beetje aan je voorlip. Niet datie niet netjes is, maar je sideskirts zijn naar mijn zin te hoog op deze manier.
Op deze GT "moet" eigenlijk gewoon een mooi setje skirts;
[img]http://www.5gt.nl/images/35343da31727c3 ... c-3266.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/6c9367e5ce665c ... d-3265.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/ec063a505f4b31 ... aa-362.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/e6c1368576fcca ... 64-361.jpg[/img]
Dat zou hem in mijn ogen helemaal afmaken...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
kun je er niet een plattere radiator fan opzetten ?, er moet toch wel iets platters te vinden zijn dan zo`n lomp gt dingAlex Los schreef:
En daar tussen zit misschien 1cm, en de radiator kan ook niet naar achter want daar zit weer de fanmotor in de weg![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
manman wat een mooie skirts zijn dat


