onder de clio Uniroyal Rainsports, aardige band. Onder de cabrio Dunlop SP9000 sport, daaaaag rainsportje! voor mij straks geen andere band meer, Dunlops heerschen
Onder mijn vorige Scenic 1.6 16V had ik Toyo Proxes 205/50/16.
40000 km voorbanden 90000 km achterbanden. Schitterende banden ook om te zien !
Vrij normaal slijtageproces. Ben geen scheurder. Bedenk wel dat de Scenic geen asfalthoeker is !
De 2.0 16V weegt 1400 kg en heeft meer power op de voorbanden, de Michelins zullen dus wel iets eerder afslijten.
Dit telt niet ! Die zijn gekookt geweest ! Tsjezus heb je hiermee een burnout gedaan of zo ? Volgens mij plakt de foto zelfs! Ja, dan begrijp ik die 300 km ook. En je hebt dat resulaat met andere merken precies hetzelfde !
Scenic schreef:Dit telt niet ! Die zijn gekookt geweest ! Tsjezus heb je hiermee een burnout gedaan of zo ? Volgens mij plakt de foto zelfs! Ja, dan begrijp ik die 300 km ook. En je hebt dat resulaat met andere merken precies hetzelfde !
chris wel eens zien rijden op zandvoort? blijkbaar niet
hij presteert dit in 80minuten zandvoort circuit rijden
Scenic schreef:Onder mijn vorige Scenic 1.6 16V had ik Toyo Proxes 205/50/16.
40000 km voorbanden 90000 km achterbanden. Schitterende banden ook om te zien !
Vrij normaal slijtageproces. Ben geen scheurder. Bedenk wel dat de Scenic geen asfalthoeker is !
De 2.0 16V weegt 1400 kg en heeft meer power op de voorbanden, de Michelins zullen dus wel iets eerder afslijten.
gr. Marcel
Heb michelin exaltho's gehad onder mijn scénic 2.0 16V 20.000 op voorkant en 40.000 op achterbanden.
Toen moest ik ze vervangen omdat de banden "gecuped" waren of hoe ze dat ook mogen noemen.
Chris schreef:Ik vind het maar nix die Toyo's. M'n laatste set heeft het nog geen 300 km volgehouden...
Tja die dingen zijn ook niet gemaakt om ze zo te mishandelen , jij moet gewoon nodig een setje slicks onder dat ding gooien
Helemaal mee eens PAZ ! Hiermee kan je de Toyo`s niet mee in vergelijking brengen ! Al reed ie in Zandvoort achterstevoren. Het gaat erom dat die Toyo`s helemaal geen gekke banden zijn voor normaal/stevig rijden voor op de openbare weg en dan kun je de 30000 a 40000 km makkelijk halen ! Slicks moet Chris hebben en anders niet ! (droog wegdek)
nee die exaltos zijn gewoon ecxht stukke beter.... op de straat vielen de stukken rubber er al vanaf als ik een beetje hard de hoek om ging met t gas erop.... gewoon happen eruit voor normaal gebruik ok maar voor een beetje sportief(leuke bochtjes met gas erop) nee!
Deze zijn ook zwaar mishandeld, maar hebben zich wel goed gehouden
Nadeel was wel dat ik aan het eind v/d dag met verwisselen eerst een half uur moest wachten voor ik mijn wielbouten kon vastpakken (van de hitte ja )
En ik wil ze wel een uurtje aan Chris geven, maar ik heb volgend jaar
ook nog circuit bandjes nodig
Ik had ze op m'n 19 in de maat 165-65-13, waren best redelijke banden, mooie middenmoot zullen we maar zeggen. Best goed in de regen en op droog ooknie echt te klagen.
Beter dan Pirelli P3000, Mabor Streetjet en Kwikfuck's waarvan ik niet meer op de naam kan komen