Dynamo voor een 1991 Clio 1.8 16V

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
r_buren

Ik ben op zoek naar een dynamo voor een 1991 Clio 1.8 16V.
Ik heb een autosloperij afgebeld en die wist me te vertellen dat het een speciale is, een 80 A en dat die 175 euro kost. Dat vind ik een beetje veel.

Weet iemand of er een ander model in past of waar ik een gereviseerde kan krijgen??
Ik heb al verschillende sloperijen websites afgezocht maar niemand die zo een heeft.
Martijn Kool

is niets specials aan, laatst 1 bij anwb gekocht, nieuw, 145 euro, dus je wordt nogal genaaid bij die sloop mits het een nieuwe is.

Als je iets zoekt, verzoek ik je om het even op de rtc markt te zetten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques

Je kunt ook even met je dynamo naar een autostartmotoren en dynamo revisie bedrijf lopen. Meten ze hem even door. Het is vaak een kwestie van koolborstels of regelaar.
-Ray-
Contacteer:

bij de automaterialenzaak kosten ze ook rond de 150 euro nieuw.

gewoon lekker een nieuwe kopen :)

of als je niet teveel uit wil geven een goeie gebruikte
Immer wieder die verdammte Holländer
r_buren

Ik kan bij een autosloper (http://www.gaos.nl) een voor 35 euro krijgen. Al uitgebouwd en wel.
Kan ik dat beter wel of niet doen???
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Het probleem is met die "sloop" dynamo's dat je niet weet hoe lang die er aan gehangen hebben, ze meestal in de volle regenbuien gehangen hebben en vroeg of laat de koolborstels of sleepringen verrot hebben... zo heb ik ook 2x een 2e hands dynamo gemonteerd en dat resulteerde in 2 maanden 2x de dynamo wisselen.

Uiteindelijk een 90A Dynamo van een Clio 1.9D (met F8Q motor) gemonteerd vanwege de audioinstallatie die ik aan boord heb :) hier betaalde ik toen 125 euro voor (was een ruildynamo) de originele F7P dynamo zal wel niets meer kosten (da's overigens een 70A)
Plaats reactie