[Laguna2]Kraken bij drempels
Halloa everybody,
Hier ben ik weer.. Eerste keer krijg ik ook een probleem met me Laguna II
'T is zo te lezen een bekende probleem, ik hoor gekraak elke x als ik over de drempels rij, het geluid komt van de achterkant. Grootwaarschijnlijk zijn het de rubbers die gescheurd zijn..
Heeft iemand hierzo ook zo een probleem gehad, en zo ja.. wat was er precies aan de hand en wat heeft het je gekost??
Wachtend op jullie reacties,
M.v.G.
Ilhan
Hier ben ik weer.. Eerste keer krijg ik ook een probleem met me Laguna II
'T is zo te lezen een bekende probleem, ik hoor gekraak elke x als ik over de drempels rij, het geluid komt van de achterkant. Grootwaarschijnlijk zijn het de rubbers die gescheurd zijn..
Heeft iemand hierzo ook zo een probleem gehad, en zo ja.. wat was er precies aan de hand en wat heeft het je gekost??
Wachtend op jullie reacties,
M.v.G.
Ilhan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad waarschijnlijk je achterasrubbers. Kwetsbaar punt van een Laguna II.
Op een duits forum (http://www.lagun2.de) vond ik dit topic. Daar hebben ze het over 220,- bij de dealer. Een universele garage kan dat vast voor minder.
Op een duits forum (http://www.lagun2.de) vond ik dit topic. Daar hebben ze het over 220,- bij de dealer. Een universele garage kan dat vast voor minder.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 18 apr 2007 15:54
Klaarblijkelijk heb ik dit probleem ook met mijn Laguna 2 (dCI 1.9). Vandaag de garage gebeld: de kosten liggen rond de 400 à 500 euro totaal (aangenomen dat het dus deze achter-as-rubbers/buizen zijn)
Iemand nog suggesties voor een goedkopere oplossing?
Iemand nog suggesties voor een goedkopere oplossing?
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Standaard achteras rubbers. L+R achteras moet er onder uit en zijn wel ff bezig mijn collega`s dan... en ya kost wel iets :|
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
Voor niks gaat de zon op toch....Nelis_1987 schreef:Standaard achteras rubbers. L+R achteras moet er onder uit en zijn wel ff bezig mijn collega`s dan... en ya kost wel iets :|
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
gelukkig wel grooit nog steeds geen geldboom op me rugjeroen_natas schreef:Voor niks gaat de zon op toch....Nelis_1987 schreef:Standaard achteras rubbers. L+R achteras moet er onder uit en zijn wel ff bezig mijn collega`s dan... en ya kost wel iets :|

Richardmd11 schreef:Klaarblijkelijk heb ik dit probleem ook met mijn Laguna 2 (dCI 1.9). Vandaag de garage gebeld: de kosten liggen rond de 400 à 500 euro totaal (aangenomen dat het dus deze achter-as-rubbers/buizen zijn)
Iemand nog suggesties voor een goedkopere oplossing?
da vind ik wel enorm veel geld zulle.
de rubbers alleen kosten per stuk rond de 80 euro en daar is ongeveer anderhalf uurke werk aan als je echt op je gemak bezig bent. dus da vind ik toch wel serieus doorgeteld;
greetz Viper
ik heb het laten doen voor 255 euro in Loenersloot!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Schijnt dat als je ze regelmatig inspuit met wd 40 of ff invet dat ze dan langer meegaan...maar ja wie gaat dat elk jaar doen!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
gewoon bij de garage laten doen als die zijn jaarlijkse beurt heeftMikeVV schreef:Schijnt dat als je ze regelmatig inspuit met wd 40 of ff invet dat ze dan langer meegaan...maar ja wie gaat dat elk jaar doen!
volgens mij helpt dat niet. omdat die rubbers eigenlijk de hele tijd aan ene kant uitgerokken worden en dus zo die spanning veroorzaakt zodat die van de middenste bus gaan scheuren dus inspuiten zal dan zeker niet helpen.MikeVV schreef:Schijnt dat als je ze regelmatig inspuit met wd 40 of ff invet dat ze dan langer meegaan...maar ja wie gaat dat elk jaar doen!
ik heb er vorige weeknog 2 binnen gekregen om die te vervangen en ik denk ni da er iets kan gebruikt worden om die langer goed te houden.
greetz Viper
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006 8:06
- Locatie: Hasselt-België car : LAGII2001DYN/DCI/120Hp/6Vit
De mijne kraakt ook al lang , af en toe een slag zelfs bij twee hobbels achter elkaar in een weg.
'k heb een afspraak gemaakt om volgende week vrijdag mijn achterasrubbers te vervangen , zou aan iedere kant een uurtje werk zijn.
En renault zou een verbeterde upgrade versie leveren nu.
Prijskaartje horen jullie nog...
Tja 'k hoop nu toch al de typische kwalen zowat gehad te hebben ... .
(intercooler is nog heel gebleven , nu 102.000 km , dus dure beurt in 't zicht ...)
'k heb een afspraak gemaakt om volgende week vrijdag mijn achterasrubbers te vervangen , zou aan iedere kant een uurtje werk zijn.
En renault zou een verbeterde upgrade versie leveren nu.
Prijskaartje horen jullie nog...
Tja 'k hoop nu toch al de typische kwalen zowat gehad te hebben ... .
(intercooler is nog heel gebleven , nu 102.000 km , dus dure beurt in 't zicht ...)
[quote="Patrick198"]zou aan iedere kant een uurtje werk zijn. [quote]
een uur per kant is wel veel zulle, ik denk da je met anderhalf uur voor alles gemakkelijk toe komt.
bij renault is er nu een set van 2 rubbers te verkregen en de prijs is zoveel ik weet ook naar omlaag gegaan.
groetjes viper
een uur per kant is wel veel zulle, ik denk da je met anderhalf uur voor alles gemakkelijk toe komt.
bij renault is er nu een set van 2 rubbers te verkregen en de prijs is zoveel ik weet ook naar omlaag gegaan.
groetjes viper
Ik ben heel benieuwd wat het prijskaartje zal zijn.
De mijne kraken natuurlijk ook en daarnaast heb ik ook nog een paar andere dingetjes, handrem werkt nauwelijks meer, is al een keer bijgesteld, maar schijnt aan de hefboom te liggen, die vervangen moet worden. Airco moet worden bijgevuld. achtervering is aan vervanging toe. Al met al nogal wat kosten die er aan zitten te komen (staat nu een kleine 170.000 km op de teller) + de dingen die verder nog komen door slijtage.
Zit nu ook te twijfelen om voor een jongere te gaan (2 liter turbo lijkt me heerlijk of de 3 liter V6), of om toch nog wat langer hier meer door te rijden en de dingetjes te laten repareren.
De mijne kraken natuurlijk ook en daarnaast heb ik ook nog een paar andere dingetjes, handrem werkt nauwelijks meer, is al een keer bijgesteld, maar schijnt aan de hefboom te liggen, die vervangen moet worden. Airco moet worden bijgevuld. achtervering is aan vervanging toe. Al met al nogal wat kosten die er aan zitten te komen (staat nu een kleine 170.000 km op de teller) + de dingen die verder nog komen door slijtage.
Zit nu ook te twijfelen om voor een jongere te gaan (2 liter turbo lijkt me heerlijk of de 3 liter V6), of om toch nog wat langer hier meer door te rijden en de dingetjes te laten repareren.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006 8:06
- Locatie: Hasselt-België car : LAGII2001DYN/DCI/120Hp/6Vit
Eén kant was zelfs nog niet af op een uur.
De as is er niet volledig onderuit geweest , maar ondersteund.
Volgens de mecanieker ging de rubber er zo moeilijk uit omdat deze niet volledig versleten was.
Hij heeft die er echt moeten uitdrillen met een luchtpersbeitel, en ja veel tijd aan verloren.
Het losmaken van de as is kwestie van een viertal bouten , dat gaat snel.
Er is ook een bout overgedraaid , gelukkig nog lang genoeg voor een moer.
En ja als 't juiste gereedschap bij de hand ligt dan gaat 't inderdaad sneller.
De nieuwe ging er ook moeilijk in, daar bestaat wel een persje voor , maar dat was zoek...
Zodus...ik moet nog eens terug voor de andere zijde , en voor de deze er tegoei in te persen... Het kraken is in ieder geval al weg , rechts achter was het slechtste.
Prijskaartje volgt nog , nog niets betaald.
De as is er niet volledig onderuit geweest , maar ondersteund.
Volgens de mecanieker ging de rubber er zo moeilijk uit omdat deze niet volledig versleten was.
Hij heeft die er echt moeten uitdrillen met een luchtpersbeitel, en ja veel tijd aan verloren.
Het losmaken van de as is kwestie van een viertal bouten , dat gaat snel.
Er is ook een bout overgedraaid , gelukkig nog lang genoeg voor een moer.
En ja als 't juiste gereedschap bij de hand ligt dan gaat 't inderdaad sneller.
De nieuwe ging er ook moeilijk in, daar bestaat wel een persje voor , maar dat was zoek...
Zodus...ik moet nog eens terug voor de andere zijde , en voor de deze er tegoei in te persen... Het kraken is in ieder geval al weg , rechts achter was het slechtste.
Prijskaartje volgt nog , nog niets betaald.
in loenersloot vervangen ze beide rubbers voor 260 euro!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 14 mar 2007 13:50
- Locatie: Schilde (Antwerpen)
Zoals je hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 78#1924278 kan zien staat mij hetzelfde te wachten.Patrick198 schreef:Eén kant was zelfs nog niet af op een uur.
De as is er niet volledig onderuit geweest , maar ondersteund.
Volgens de mecanieker ging de rubber er zo moeilijk uit omdat deze niet volledig versleten was.
Hij heeft die er echt moeten uitdrillen met een luchtpersbeitel, en ja veel tijd aan verloren.
Het losmaken van de as is kwestie van een viertal bouten , dat gaat snel.
Er is ook een bout overgedraaid , gelukkig nog lang genoeg voor een moer.
En ja als 't juiste gereedschap bij de hand ligt dan gaat 't inderdaad sneller.
De nieuwe ging er ook moeilijk in, daar bestaat wel een persje voor , maar dat was zoek...
Zodus...ik moet nog eens terug voor de andere zijde , en voor de deze er tegoei in te persen... Het kraken is in ieder geval al weg , rechts achter was het slechtste.
Prijskaartje volgt nog , nog niets betaald.
Al een prijskaartje gehad?
Heb jij je laguna bij een officiële renault dealer binnengebracht?
Wat hebben ze jou verteld over upgrade versie?
Ander rubber? Of vervangen ze nog een ander stuk?
Grtz,
Timothy
Kies dan voor de V6. Als je dat gereden hebt, wil je niets anders meer. Let wel of het riempje gedaan is, die is niet goedkoop om te vervangen. Mits je het niet zelf doet. Op zich stelt het niet veel voor, je bent er alleen ff mee bezig. Zelf heŽk 5,5 uur gedaan op mŽn V6 riem. En dat was op het mak. Metsm8 schreef:Zit nu ook te twijfelen om voor een jongere te gaan (2 liter turbo lijkt me heerlijk of de 3 liter V6), of om toch nog wat langer hier meer door te rijden en de dingetjes te laten repareren.

-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 14 mar 2007 13:50
- Locatie: Schilde (Antwerpen)
Het klinkt wel heel gemakkelijk zoals je het daar zegtFaab schreef:En die rubbers vallen best mee, echter heb je een stukje speciaal gereedschap nodig. Maak je jezelf heel kwaad, ben je in een uurtje, anderhalf klaar. Wieltjes eraf, veertjes ertussenuit, bouten lossen, assie zakken. FF raggen en klaar.

Welk 'speciaal' gereedschap heb je juist nodig?
1 om de veer trug bij elkaar te krijgen en 1 om die rubber eruit te krijgen en erin? Heeft dat gereedschap een naam ofzo, dan kan ik eens horen of er iemand dat heeft.
thx
Ej allemaal,
nu jullie het er over hebben:
mijn pa heeft een Laguna Grand Tour 1,9 dci uit 2001, met idd ook een krakende achterkant als je over drempels gaat, we zaten eerst te denken aan de schokdemper omdat het geluid alleen van rechtsachter komt, aan die rubbers hebben we nog niet aan gedacht. we zulle er binnenkort even naar laten kijken...
Weet iemand soms ook wat er kan gebeuren als je er een poosje mee blijft rijden aangezien mn pa zn laguna eigenlijk niet kan missen?
(ik rij zelf een clio en heb me vorige week aangemeld op deze site)
mvg
Jeff
nu jullie het er over hebben:
mijn pa heeft een Laguna Grand Tour 1,9 dci uit 2001, met idd ook een krakende achterkant als je over drempels gaat, we zaten eerst te denken aan de schokdemper omdat het geluid alleen van rechtsachter komt, aan die rubbers hebben we nog niet aan gedacht. we zulle er binnenkort even naar laten kijken...
Weet iemand soms ook wat er kan gebeuren als je er een poosje mee blijft rijden aangezien mn pa zn laguna eigenlijk niet kan missen?
(ik rij zelf een clio en heb me vorige week aangemeld op deze site)
mvg
Jeff
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006 8:06
- Locatie: Hasselt-België car : LAGII2001DYN/DCI/120Hp/6Vit
Hoi iedereen , sorry voor late reactie , weinig tijd gehad laatste dagen...
De mijne is gemaakt links en rechts achter voor 193 EU ,
alles in. Dus valt nog mee .
Zelf doen niet gemakkelijk , je zou toch een brug moeten hebben , voor de wagen hoog genoeg te zetten en om de as te kunnen ondersteunen.
En ja voor wat werkruimte . En ja als je een vijs overdraaid of zo moet je
ook verder kunnen .
Ben niet erbij gebleven omdat de garagist nog aan het wachten was op het gereedschapje om de rubber erin te persen.
Die er al in zat had zichzelf al tegoei gezet door het rijden .
Als het niet in orde gemaakt wordt rammelt je as letterlijk in het onderstel,
dus niet iets om mee te blijven rijden volgens mij.
De mijne klapperde al echt af en toe...
Gekraak is weg en baanligging is vaster .
Maar 'k ben helemaal geen automekanieker,
Maar dit zijn mijn bedenkingen ...
De mijne is gemaakt links en rechts achter voor 193 EU ,
alles in. Dus valt nog mee .
Zelf doen niet gemakkelijk , je zou toch een brug moeten hebben , voor de wagen hoog genoeg te zetten en om de as te kunnen ondersteunen.
En ja voor wat werkruimte . En ja als je een vijs overdraaid of zo moet je
ook verder kunnen .
Ben niet erbij gebleven omdat de garagist nog aan het wachten was op het gereedschapje om de rubber erin te persen.
Die er al in zat had zichzelf al tegoei gezet door het rijden .
Als het niet in orde gemaakt wordt rammelt je as letterlijk in het onderstel,
dus niet iets om mee te blijven rijden volgens mij.
De mijne klapperde al echt af en toe...
Gekraak is weg en baanligging is vaster .
Maar 'k ben helemaal geen automekanieker,
Maar dit zijn mijn bedenkingen ...
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006 8:06
- Locatie: Hasselt-België car : LAGII2001DYN/DCI/120Hp/6Vit
Geen officiele dealer , wel een ex renault dealer.
Het onderdeel bestaat uit een rubberen platte bol met daarond een metalen drager waarin dat ze hangen in de ophangingsdriehoek.
Als je langs je achterwiel doorkijkt zie je ze gewoon zitten , met twee metaalranden die op de driehoek rusten
K' vind dat daar ook altijd vuil, steentjes en vocht e.d. op die rubbers ligt...
Toch niet ideaal ???
Het onderdeel bestaat uit een rubberen platte bol met daarond een metalen drager waarin dat ze hangen in de ophangingsdriehoek.
Als je langs je achterwiel doorkijkt zie je ze gewoon zitten , met twee metaalranden die op de driehoek rusten
K' vind dat daar ook altijd vuil, steentjes en vocht e.d. op die rubbers ligt...
Toch niet ideaal ???
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Da's toch niet normaal meer???
Die rubbers kosten inkoop een tientje of 6 zonder BTW...
Ik heb ze zelf vervangen, maar wel in een garage. Dus met een brug en het goede gereedschap.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.ph ... 2#msg19472
Loop anders eens bij een universeel garagebedrijf binnen en laat hen een prijsopgaaf doen.
Die rubbers kosten inkoop een tientje of 6 zonder BTW...
Ik heb ze zelf vervangen, maar wel in een garage. Dus met een brug en het goede gereedschap.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.ph ... 2#msg19472
Loop anders eens bij een universeel garagebedrijf binnen en laat hen een prijsopgaaf doen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ik heb het voor 250 euro laten doen bij een bedrijf in Loenersloot ( tussen Utrecht en Amsterdam)
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hey mike ik lees dit stukkie nu even maar mij valt op dat jij het voor 3 verschillende prijzer hebt laten doen 

hahah ik lees het net, heb de bon ff opgezocht en het was 260 euro!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb ze vandaag laten vervangen. Heerlijk die rust! Kosten: 309,- voor de rubbers en 4 uren arbeidsloon.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
4 uur?!?



Once upon a time, you tref het verkeerd!!!