Toegestane vermogen Renault 5 GT Turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
_Boonhead_
Berichten: 11
Lid geworden op: za 8 sep 2007 11:34

Dag mensen.

Ik vroeg me af hoeveel vermogen de standaard drijfstangen en zuigers aankunnen. Mijn blok is gereviseerd (nieuwe bussen/zuigers/lagers etc.)
Mogelijkheden voor meer vermogen?
Om mijn turbodruk naar 1.5 te zetten zie ik niet zitten en logisch.
0.8/0.9 is oke?
Er komt zowiezo een andere downpipe maar dat is voor het vermogen onderin.

Ik dank u
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ALs je alles nog orgineel hebt net als de turbo enz .
Kan je je niet naar 1.5 bar gaan .
Lees de act 5 gt turbo pagina's maar eens door , en de projecten dan weet je wat er allemaal by komt kijken om een snelle gtt te krygen .
Een geldboompje doet dan ook wonderen .
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-aparte oliekoeler
-grotere benzinepomp
-groep A carb
-uitgefreesde elbow
-dikkere downpipe met dito uitlaat
-betere ic(fmic)
Zorg ook dat je koeling goed is.
Dan is 1,3bar te doen met goed warmrijden en lekker na late spinnen. Have fun :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aardig lijstje Gerry, vergeet alleen de turbo niet, de standaard T2 is boven 1 bar weinig boeiends...

Maar die (goeie) standaard zuigers, bussen en drijfstangen kunnen als je het goed doet gemakkelijk richting de 250pk hebben.
Waar rijd Maurice eigenlijk mee? Volgens mij iig nog standaard drijfstangen..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon opbouwen en testen totdat ie ploft!
:D


wat dan stuk gaat moet je versterken!
succes :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Mwoah, met wat verbeteringen moet ie 't originele vermogen wel een tijdje volhouden. Als je bereid bent om concessies te doen aan levensduur, zou je zelfs iet meer turbodruk toe kunnen passen, 0.8 bar ofzo, op voorwaarde dat brandstof en ontsteking voor mekaar zijn. Als je echt iets serieus wil, gooi je dat originele motortje terug in 't museum, en hang je d'r wat moderns in. Succes
_Boonhead_
Berichten: 11
Lid geworden op: za 8 sep 2007 11:34

Ik heb een nieuw Remus uitlaatsysteem er onder hangen. (zat eronder toen ik haar kocht)
Downpipe word ook gemaakt.
Garret 2 laat ik zitten. Moet wel een andere hebben tegen een vriendenprijsje want die ik nu heb is kaas :) Te veel axiaal en radiale speling :(.
Zijn er veel carberateurs in omloop? En dan niet de originele.
Zijn dat trouwens ook allemaal Solex carbs?
Me blokje loopt nog niet en zal nog wel tijdje duren. Nog veel las/spuitwerk aan.
Maar ik streef naar een 150/160 pk. Vermogen/gewicht verhouding ligt dan wel mooi :).

Wie niet vraagt wie niet weet is mijn motto
:biertjuh:
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

GerryTT schreef: -aparte oliekoeler
-grotere benzinepomp
-groep A carb
-uitgefreesde elbow
-dikkere downpipe met dito uitlaat
-betere ic(fmic)
Een versterkte versnellingsbak is ook aan te raden, eventueel
kortere verhouding... (we doen het dan maar ineens goed :wink: )

Betere koppeling -Williams.

Betere koppakking en bouten.

Ik ga een uitlaat op maat laten maken van grotere downpipe (+
lambda sonde aansluiting), uitlaat ook diameter 50 en eindpot. Alles
in RVS. Zonder tussenpot.

Bij mij ligt de grotere turbo ook al klaar en grote FMIC ook.

Goeie magnacors misschien ineens ook, komen er bij mij ook op
liggen tevens ook klaar.

Misschien ben ik nog wel iets vergeten ?

Goh ja groter vermogen ... vraagt ook naar betere remmen...
'k heb de brembo max steken.

En ik ga voor niet te gek, ik stel men 5 af op 1 Bar.
Plaats reactie