L.V. fuseekogel vervangen

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
rai

Hai iedereen.

Mijn auto laguna 1995 1.8rn .
Ik ga mijn fuseekogel zelf vervangen. Dit lijkt mij redelijk te doen toch. Maar ik heb een vraag , kan ik beter de draagarm vervangen of alleen de kogel of maakt dit niet uit. En moet ik de hele voorkant op assteunen zetten of is links voor genoeg. En weet iemand de prijs van een kogeltrekker voor de fuseekogel?

groetjes raimond
Tom
Moderator
Car: MB

als ik autopartsonline en masterbase mag geloven dan is jou auto voorzien van geperste kogels in je fusee. Oftewel, goed zelf te doen maar dan moet je wel een pers hebben. Of je dan je draagarm moet verwijderen hangt af van het soort pers (en eventuele speciale hupstukken) die je tot je beschikking hebt. En 1 kant vervangen is gewoon 1 kant opkrikken hoor, dat is voldoende
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rai

ok, ik heb ook beetje rond gezocht op internet en bijna iedereen doet het zonder pers. Het is wel de beste manier natuurlijk alleen is zo belachelijk om de fuseekogel door een garage te laten vervangen het uurloon is nog duurder dan de kogel zelf. Weet iemand anders dan een goed adres je in haarlem?

groetjes raimond
Tom
Moderator

je kunt het altijd proberen........En anders je draagarm loshalen en bij de garage om de hoe effe laten persen. Doen ze wel vooor een normale prijs
rai

Ik heb diverse garages gebeld om te vragen wat het zou kosten als hun het doen en dan is het toch minimaal 100 euro echt belachelijk terwijl het onderdeel zo goedkoop is.
Riël
Über-Spammer

Garage kost geld, personeel betalen, boterham verdienen etc.

Dan ga je even naar de universele garage?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator

rai schreef:Ik heb diverse garages gebeld om te vragen wat het zou kosten als hun het doen en dan is het toch minimaal 100 euro echt belachelijk terwijl het onderdeel zo goedkoop is.
Hoezo belachelijk. Dat is vrij logisch aangezien een garage ook niet gek is. Kleine goedkope onderdelen wil niet altijd zeggen dat je ze snel en makkelijk kunt vervangen. Andersom ook niet. Dus zelf doen en anders niet zeuren over de rekening :)
-PAZ-
Über-Spammer

rai schreef:Ik heb diverse garages gebeld om te vragen wat het zou kosten als hun het doen en dan is het toch minimaal 100 euro echt belachelijk terwijl het onderdeel zo goedkoop is.
Ik vind dit altijd van die domme reacties, de monteur die het werk daar doet moet toch ook betaald worden, hefbrug, pers, gereedschap enz enz. Als je geen geld wilt uitgeven ga je toch lekker te voet of op de fiets. Auto rijden kost nu eenmaal geld.

Als je het voor minder wilt laten doen zoek dan een beun of haal zelf de arm er vanonder en laat de kogel even persen bij je garage.
R5GTT. Drive it like you stole it
MikeVV
Contacteer:

Nou voor 100 euro zou ik niet zelf gaan staan te kl#ten langs de weg.
Ook al kan je ergens een brug huren dan ben je ook al 20 euro kwijt en dan heb je nog geen onderdeel.....
rai

ja ik snap best dat hun omkosten hebben maar het zijn geen wo opgeleide techneuten, dit is een heel makkelijk klusje voor zo;n monteur. Het is gewoon niet altijd te doen omdat je niet alleen voor je fuseekogels een pers in huis haalt. Ze mogen best wat verdienen natuurlijk maar gewoon 3/4 keer de prijs van het onderdeel is wel wat veel he. Maar ja wat weet ik nu van techniek ik sleutel ook alleen maar aan vliegtuigjes. Maar bedankt voor de reacties.

groetjes
Tom
Moderator

rai schreef:Ze mogen best wat verdienen natuurlijk maar gewoon 3/4 keer de prijs van het onderdeel is wel wat veel he.
Nogmaals, wat heeft die vehouding er nou mee te maken? Stel dat jij 1 synchromesh ringetje kunt kopen voor in je bak en je laat die monteren, denk dan dat je blij mag zijn als het 4 keer zoveel kost als het onderdeel...........En stel dat je een set velgen koopt van 4 duizend euro die ze in een uur monteren, dan zijn het zeker ineens super monteurs. Wat een logica (N)
-PAZ-
Über-Spammer

denk nu gewoon effe logisch na, onderdeel prijs staat toch helemaal los van de tijd die nodig is om het te vervangen |: |: |:
R5GTT. Drive it like you stole it
rai

ja spijt me enorm, ik ben ook een johny, maar is idd net zo logisch als een autoalarm in een auto inbouwen die duurder is dan de auto zelf. Of een auto zo snel eruit laten zien met vettte kappen maar met een ini mieni motor onder de kap:) .
Plaats reactie