Ik zal even kijken hoe het bij mij zit (maar da's geen garantie dat dat hoort
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Volgens mij moet dat ding tussen massa en een aansluiting op de ontsteking.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Volgens mij heeft die condensator wel precies dezelfde waarde als gebruikt wordt voor de ontstoring van de dynamo. Ziet er meestal uit als een plastic blokje met een metalen beugeltje en met een draadje eraan met daar weer aan een draadoogje.
het is inderdaad een condensator om je radio storing vrij te maken.. had bij me vorige auto ook eentje loshangen..schrok me de tering..denk shit wat heb ik nu weer gesloopt!!!
vent van de dealer haalde zijn schouders op en vertelde van de radio ontsoringsgedoe dus is geen probleem
Avé!!
vent van de dealer haalde zijn schouders op en vertelde van de radio ontsoringsgedoe dus is geen probleem
Avé!!
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een andere radiator ik bedoel een andere als de orgineele van de gtt met olie cooler geintergreerd, is het mogelijk om er een andere in te plaatsen (zoja wat voor een van welk merk)de olie cooler gaat wel lukken die komt ergens onder achter de bumper te zitten
Had dit eigenlijk in het topic "Temperatuur!!! - Thermocontact en thermostaat" willen zetten, alleen dat topic geeft een error connecting to database, vandaar hier maar ff ondergeplakt
We zijn inmiddels een tijdje verder met de koeling, en hoewel ik op zich tevreden ben over de werking van de 75 graden thermostaat en m'n fan-schakelaar is er wat temperatuur betreft toch iets wat me niet lekker zit.....
Laatste paar dagen ben ik weer werkzaam in Bussum,voor mij vanuit Den Haag een afstand van 90 km. De laatste dagen is het lekker rustig op de weg (vakanties!?!) dus ik kan lekker in één tempo doorrijden over de A12 en A27. Omdat ik dus momenteel ook niet in files terecht kom een goed moment om het temperatuurverloop 's in de gaten te houden.
Bij een vrij constante vaart van 120km p/u komt m'n GTT toch uiteindelijk weer in de buurt van streepje 3 = 90 graden. Hoger wordt het dan ook niet meer, of ik moet echt gaan planken. Eerder lager.
Maar echt blij wordt ik er niet van............... moet ik me weer zorgen maken?? En waar moet ik het dan zoeken.
Ik weet inmiddels dat m'n kleppen gesteld moeten worden, maar kan dat er iets mee te maken hebben???
Verder heb ik sinds kort wel een open luchtfilter gemonteerd.
We zijn inmiddels een tijdje verder met de koeling, en hoewel ik op zich tevreden ben over de werking van de 75 graden thermostaat en m'n fan-schakelaar is er wat temperatuur betreft toch iets wat me niet lekker zit.....
Laatste paar dagen ben ik weer werkzaam in Bussum,voor mij vanuit Den Haag een afstand van 90 km. De laatste dagen is het lekker rustig op de weg (vakanties!?!) dus ik kan lekker in één tempo doorrijden over de A12 en A27. Omdat ik dus momenteel ook niet in files terecht kom een goed moment om het temperatuurverloop 's in de gaten te houden.
Bij een vrij constante vaart van 120km p/u komt m'n GTT toch uiteindelijk weer in de buurt van streepje 3 = 90 graden. Hoger wordt het dan ook niet meer, of ik moet echt gaan planken. Eerder lager.
Maar echt blij wordt ik er niet van............... moet ik me weer zorgen maken?? En waar moet ik het dan zoeken.
Ik weet inmiddels dat m'n kleppen gesteld moeten worden, maar kan dat er iets mee te maken hebben???
Verder heb ik sinds kort wel een open luchtfilter gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Goof op wo 25 jul 2001 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een open luchtfilter zuigt warme lucht aan die opgewarmd wordt door de turbo waar hij vlak naast zit. De motor zal dus een paar graadjes warmer worden. Als je er al eentje wilt moet je zorgen dat je een topconditie hitteschild om de turbo hebt en extra koele lucht naar het luchtfilter leidt...
De meningen omtrend een open luchtfilter zijn nogal verdeeld, dat weet ik, maar kijk eens naar een oude cupmotor... die heeft hem niet...
De meningen omtrend een open luchtfilter zijn nogal verdeeld, dat weet ik, maar kijk eens naar een oude cupmotor... die heeft hem niet...
Je zou kunnen kijken of het scheelt als je van aluminium een extra hitteschild om je filter aan de kant van de turbo maakt ofzo... boven en links openlaten en rechts en onder een schild..
extra koele lucht je motor in zal allicht schelen, hij wordt tenslotte niet steeds maar warmer en warmer, hij wordt alleen 90 graden... maar dat vrij stabiel...toch?
extra koele lucht je motor in zal allicht schelen, hij wordt tenslotte niet steeds maar warmer en warmer, hij wordt alleen 90 graden... maar dat vrij stabiel...toch?
Goof, ik zag op <a href="http://www.limpex-sport.nl/" target="_blank" target="_new">http://www.limpex-sport.nl/</a> divers isolatie-materiaal, is dat wat voor jou?
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Goof ben ik weer, de mijne doet precies hetzelfde dit is absoluut normaal ik wordt er ook heel erg zenuwachtig van maar het is het normale gedrag van de auto. Zondag vanuit lelystad met een mooie snelheid van 120 a 130 begon het ook ik werdt dus zenuwachtig maar ben gewoon verder gereden hij kwam niet hoger ook niet lager.
Ik kwam thuis aan zet hem neer laat hem draaien (ja ja netjes afdraaien) en toen ging de temp gewoon weer zakken.
Ik sprak Fr3ak en die vertelde mij dat dit gewoon normaal is en fr3ak vertrouw ik volledig als hij mij zulk advies geeft.
Ik kwam thuis aan zet hem neer laat hem draaien (ja ja netjes afdraaien) en toen ging de temp gewoon weer zakken.
Ik sprak Fr3ak en die vertelde mij dat dit gewoon normaal is en fr3ak vertrouw ik volledig als hij mij zulk advies geeft.
Even voor de helderheid.....
1e streepje, is dat het rust-stand streepje (de 0) of de eerste die je tegenkomt als je meter gaat stijgen....
1e streepje, is dat het rust-stand streepje (de 0) of de eerste die je tegenkomt als je meter gaat stijgen....
Nou, 10o, dit was eigenlijk het antwoord waar ik op zat te wachten!!On 2001-07-31 00:10, 10o wrote:
Goof ben ik weer, de mijne doet precies hetzelfde dit is absoluut normaal ik wordt er ook heel erg zenuwachtig van maar het is het normale gedrag van de auto. Zondag vanuit lelystad met een mooie snelheid van 120 a 130 begon het ook ik werdt dus zenuwachtig maar ben gewoon verder gereden hij kwam niet hoger ook niet lager.
We hebben zoals je weet wel vaker over de temperatuur gesproken, en ook ik werd dus lichtelijk zenuwachtig.
Ben nu weer gerustgesteld.
En Tijn, met eerste streepje bedoel ik inderdaad ruststand, 2e streepje ong. 70, 3e streepje 90 graden.
Die site ga ik wel ff bekijken.
Ik ben een groot renault fan maar..
Was het nou echt zo veel gevraagd om op die metertjes gewoon cijfertjes te zetten?
(koelvloeistof, turbodruk...)
Was het nou echt zo veel gevraagd om op die metertjes gewoon cijfertjes te zetten?

(koelvloeistof, turbodruk...)
Laatst gewijzigd door Tijn op di 31 jul 2001 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.