Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem je em mee naar de eindejaarsmeeting Mark?
Wil wel es een rondje mee :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

denk het wel als ik de carb nog op de juiste setup krijg.

met dit weer is het echt oppassen trouwens op 1 bar wielspin in zijn 3 en 4 hahahahahaha
:D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie weet het aantal liters per minuut dat een originele brandstofpomp van een gtt afgeeft.

ik ben in discussie met BCCP over dit onderwerp.
zij denken dat mijn pomp niet genoeg flow afgeeft.
de druk is wel goed want dat heb ik meerdere keren getest.

ook heb ik een andere remluchtsproeier gekregen origineel is die voor de 2e trap 140 en volgens hun moet er nu een 130 in.

ik heb nog steeds het probleem dat als ik volgas doorrijd in 4 of 5 dat de motor dan na ongeveer 5 seconden arm begint te lopen.
lift ik vervolgens het gas 1 seconde en geef dan weer volgas dan is het mengsel even goed en daarna begint het arm lopen weer.

volgens mij gaat ie dan even goed lopen omdat de acceleratie sproeier dan weer in werking gesteld wordt en kan de vlotterkamer dus nooit leeg zijn.
of heet de acceleratie sproeier ergens een aparte brandstof voorraad?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee hoor is gewoon uit je vlotter kamer wordt alleen door een membraampje ingespoten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dan zal dat het probleem dus niet zijn .

ik heb trouwens wel een dubbele carb van een lancia en geen originele gtt carb he svennie!

zal die pomp dan toch kaduuk zijn?
hij loopt mooi rond en maakt geen rare geluiden.
ik heb hem trouwens wel via een aparte schakelaar op het dash lopen maar dat maakt volgens mij niets uit.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

meet je brandstof druk eens
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sven lees even 2 posts omhoog aub.
dat heb ik al gedaan en is goed!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik zie alleen dat je om de standaart waardes vraagt
is het niet zo dat je brandstof druk voor deze carb iets hoger moet zijn?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen idee dat kan niemand mij vertellen ik heb al gebeld met meerdere lancia dealers en ook al met martin willems de specialist op dit gebied niemand die het weet.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zoeken op google
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

wat is het bouwjaar en het type van de van de delta waar de carb vanaf komt?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bouwjaar en type is onbekend ik heb de carb ook via via gekocht.

gaat om een delta hf turbo 1600cc van 1984t/m 1986
ik heb 2 dealers gebeld in het noorden van nederland maar die konden beide niet zover terugkijken was gewoon te oud dus :(
tis een weber 32DAT carb

google heb ik ook al geraadpleegd maar kan niets vinden.
heb wel schemas van de carb maar niets over de barndstofdruk
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan es een andere pomp proberen of evt. 2 pompen parallel zetten met T-stukkies en kijken offie dan wel genoeg krijgt.

In principe maakt de druk waarop ie inspuit helemaal niet zoveel uit, hij moet alleen die vlotterkamer gewoon vullen, niet een injectorgallerij onder druk houden.
Vlotternaald loopt wel gewoon soepel? Blijft niet stiekum hangen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

carb is gereviseerd bij BCCP en vlotternaald is een nieuwe en een grotere
moet dus goed zijn lijkt mij.
hangen blijft ie ook niet
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:bouwjaar en type is onbekend ik heb de carb ook via via gekocht.

gaat om een delta hf turbo 1600cc van 1984t/m 1986
ik heb 2 dealers gebeld in het noorden van nederland maar die konden beide niet zover terugkijken was gewoon te oud dus :(
tis een weber 32DAT carb

google heb ik ook al geraadpleegd maar kan niets vinden.
heb wel schemas van de carb maar niets over de barndstofdruk
ok zal eens kijken of ik wat kan vinden
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan ook es zoeken op walbro external pump op ebay ofzo.

Die dingen hebben iig genoeg opbrengst.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

kwa volume kan ik niks vinden

Ik kan alleen trugvinden als je een nieuw bosch pompje haalt dat dat ook in een bmw 318 tot 325 gemonteerd zit en dat is dan ook weer dezelfde als die onder een Renault 5 gte zit. dus dan zou een goede GTT pomp voldoende moeten zijn voor die carb. lijkt me.

hopelijk kun je hier iets mee.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

de brandstof pomp levert 59 liter per uur by 2.5 bar druk =gtt
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waar heb je deze wijsheid vandaan oldskool??

de cup clio staat inmiddels al wel weer op de oprijauto te glimmen op mijn oprit om morgen weer eens lekker ouderwets op he TT circuit losgelaten te worden :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hou je em dit x wel heel? :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lijkt mij toch een sproeierprobleem. Hij smoort dus na een tijdje volgas. In een keer gas loopt goed, maar da's logisch, daar heb je de verrijking voor. Dat is normaal wel bij een iele sproeier.

Als een grotere sproeier niets uit zou maken, is misschien de luchtsnelheid te laag in de carb. Het is maar een 1400 en lucht is gecomprimeerd. De 1600 is meer dan 10% groter en zal dan ook net zoveel harder gezogen hebben, en iets meer schwung aan de luchtstroom geven.

1) grotere sproeier
2) stukje venturi verkleinen (volgens mij kun je een soort van ringen plaatsen, zodat je de snelheid vergroot.

Overigesn is dit 'van horen zeggen', ik ben niet echt thuis in carbs, maar 'it makes sense' wat mij betreft :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar heb je wel een goed punt Riëlleke

Nu borrelt bij mij ook weer op dat Sander hier met die dubbele weber ook kleinere venturi ringen erin had gemaakt (zelf gedraaid van teflon dacht ik?) Die kreeg em ooknie helemaal jofel lopend toen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

is het 2x 32mm eigenlijk >-)

T is natuurlijk wel een groot gat, maar dan zal in die richting wel idd het probleem zitten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

mark 5t schreef:waar heb je deze wijsheid vandaan oldskool??

de cup clio staat inmiddels al wel weer op de oprijauto te glimmen op mijn oprit om morgen weer eens lekker ouderwets op he TT circuit losgelaten te worden :D
Deze wijsheid heb ik uit een boek en dat heet "Renault 5 Type c 405
byzonderheden v/d 5 gt turbo " behoort by MR 257
en heb nog een frans MR Boek v/d "coupe" 5 gt van saison 1990
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo net weer terug van een dag racen op TT circuit :beer: :p :lol: :D

was helemaal te gaaf (Y) (Y)

de hele dag niet meer als 5 autos tegelijk op de baan gezien dus ruim zicht!
eerst met slicks gestart maar na 3a4 rondjes toch maar gewone straatbanden or omheen gelegd dit omdat ik geen regenbanden heb .

ben over de hele dag gezien zeker 5 keer eraf gegaan sjonge wat is dat asfalt glad als het regent!! :D
vreemde gewaarwording hoor bij die hoge snelheden, ik kan nu ook zeggen dat ik pirouettes kan maken :D :D :D

heb verder niets stuk behalve dat mijn stuurpen in het dashboard er aan het eind van de dag los inzat (kleinigheidje volgens mij)
ook moet ie nu echt wel gewassen worden de modder en de kiezelstenen zitten tot op het dak :lol: :lol: :lol:


@riel en steven het is idd 2x32mm carb
ik zal eerst nog eens een setje grotere sproeiers proberen en een kleinere remluchtsproeier en dan eens weer zien.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

haha erwin is er gisteren in de laatste wedstrijd met de alpine afgegaan in de ramshoek, (met ongeveer 200 km/h)
heeft gelukkig net de vangrail niet geraakt
hij kwam tot stilstand vlak voor de pitsingang :lol: :lol: :lol: :lol:
zaten wel grindkorrels tussen de band en velg geperst :p :p

jos verstappen is his nickname (0) (0) (0) (0)

@mark
kistje staat klaar voor je (weegt wel als dieplood) :~
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

Mark,

ik weet niet of je probleem al is opgelost maar Ruben (ex zwarte gtt) heeft zen gt volledig laten opbouwen door Eddie Spelmans , ook met een lancia carb.

Spelmans gaat zeker een oplossing hebben voor jouw probleem.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

mark 5t schreef:geen idee dat kan niemand mij vertellen ik heb al gebeld met meerdere lancia dealers en ook al met martin willems de specialist op dit gebied niemand die het weet.
Toevallig al eens gebeld met Charly's center) in Rheden/de Steeg?

Deze dus:
Charly's Centre
Hoofdstraat 2
6994 AE De Steeg

Tel 026 4955790
Mob 06 54291674
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

riel jo en frits bedankt ik zal eens actie ondernemen.
@jo je hebt pm!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

wat voor druk meet je dan? Je bent toch wel blijven meten bij volle belasting, max toerental he?
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zojuist probleem opgelost met abel. (Y)

wat bleek stom stom stom van mij :~ ik ging er volledig vanuit dat het filter ok was .
na nadere inspectie bleek het filter niet origineel gtt en veel te klein.
tevens zat het kompleet dicht met zand?? :~

nieuwe origineel filter gemonteerd testrit gemaakt en klaar!!! :D :D
motor loopt nu bij continu volgas lekker rijk, misschien zelfs wel iets te rijk maar dat wordt nog wel opgelost. (testbank t.z.t.)

wie weet de aan te raden lambda waardes trouwens bij vollast?
ik meen ooit iets gehoord te hebben van 1,2 a 1,3 volt?

ik ben zondag dus ook van de partij als ik oppas kan regelen tenminste maar dat zal ook wel goed komen denk ik.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

mark 5t schreef:zojuist probleem opgelost met abel. (Y)

wat bleek stom stom stom van mij :~ ik ging er volledig vanuit dat het filter ok was .
na nadere inspectie bleek het filter niet origineel gtt en veel te klein.
tevens zat het kompleet dicht met zand?? :~

nieuwe origineel filter gemonteerd testrit gemaakt en klaar!!! :D :D
motor loopt nu bij continu volgas lekker rijk, misschien zelfs wel iets te rijk maar dat wordt nog wel opgelost. (testbank t.z.t.)
aha, je had dus ook gewoon nog nooit serieus de druk gemeten....

Maar mooi dat ie loopt nou (Y).
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Jawel menno druk was wel goed ook gemeten met drukmeter.
De flow was dus veel te weinig.

maar kan jij me vertellen hoe het met die lambda waarde zit?

anyway tis nu goed :)
Plaats reactie