Ik ga morgen naar Garage Verhoeven in Uden (NBr) voor het vervangen van de distributieriem. Is er iemand bekend met deze garage? Telefonisch kreeg ik een prijs door die me erg te laag leek, nl 300 Euro Ik denk dat die goeie man aan de telefoon nog aan het slapen was...
je kunt zelf kijken wat je aan onderdelen kwijt gaat zijn, dan weet je waarschijnlijk ook zijn uurloon en je weet dus hoe lang hij er denk over te gaan doen. en voor een tientje of 3 a 4 per uur kun je nog best een paar uur sleutelen aan een auto voor een paar honderd
De Laguna staat nu bij Verhoeven. De goede man vertelde me dat hij ervanuit ging dat het alleen gaat om het vervangen van de distributieriem zelf. Mocht er nog meer vervangen moeten worden, dan laat hij het me weten straks ... Zelfs als het alleen om de riem zelf gaat lijkt het me een vrij lage prijs. Zover ik weet kost zo'n distributieriemsetje zo'n 200 Euro + 100 dan voor het werk.
een los riempje voor jou auto kost 58,70 euro volgens masterbase (riem van Gates), en hier moet de korting dan nog vanaf!. Riem zelf kost dus niet zoveel. Een set met de loop en spanrollen zit op 218 euro. Ik zou altijd de loop en spanrollen ook vervangen en waarschijnlijk de waterpomp en de multiriem ook.
Uhmm daar zitten toch ook de spanrollen bij e.d ?
Ik had begrepen van de garage waar mijn huisgenoot zijn Xantia had laten doen qua distributieriem e.d dat gewoon altijd moet omdat die dingen gelijktijdig evenredig slijten e.d.
En is het niet handig om ook meteen de waterpomp te doen zoals iedereen altijd aanraad ?
een losse riem kopen is een losse riem kopen. daar zit dan verder niets bij. Ik zou idd wel aanraden de set te vervangen. Alsmede de multiriem en de waterpomp. zonder korting zit je dan al aan de 300!