Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort, zoals velen, andere remmen gemonteerd op mijn twingo uit '95.
Voor 238x20 geventileerde GTT schijven
Achter 238x8 massieve schijven van een Clio RS 2003
Nu heb ik hierover wat kleine vragen gekregen:
De remleidingen die over de achteras lopen (overgenomen van de clio rs) zijn eigenlijk net iets te kort. Om ze in alle bevestigingspunten te kunnen klikken dacht ik eraan om deze te verlengen met staalomvlochten leidingen van Goodridge. Is dit mogelijk?
Verder wou ik ook een andere hoofdremcilinder gaan monteren die beter bij deze nieuwe uitrusting past. Ik zat eerst te denken aan die van de GTT, maar ik zag dat deze ook een losse remdrukverdeler achter heeft. Bij de twingo zaten deze in de remtrommels. De clio RS heeft geen losse remdrukverdeler achter. Zou ik dan toch misschien het beste deze hoofdremcilinder kunnen bevestigen?
Als ik zou kiezen voor die van de RS, past dit allemaal zo of moeten de wartels aangepast worden of iets dergelijks?
Bij voorbaat dank.
Schijven Twingo I rondom, welke hoofdremcilinder?
-
een rs heeft abs, dat gaat je dus niet lukken volgens mij..
je zult volgens mij een remdrukverdeler moeten toepassen, heb dat eerder gelezen volgens mij en hij heeft het ook gedaan..
je zult volgens mij een remdrukverdeler moeten toepassen, heb dat eerder gelezen volgens mij en hij heeft het ook gedaan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik had inderdaad een keer op het Duitse forum gelezen dat zij voor de remdrukverdeling achter losse cilinders hebben gemonteerd. Volgens de garage is er geen noemenswaardige afwijking bij de remmentest en ik merk er verder ook niets van op de weg.
Ik wou de hoofdremcilinder gebruiken voor een iets grijperigere rem en iets sneller remdruk. Moet per se dat ABS systeem aangesloten zijn bij de hoofdremcilinder? Wat zou eventueel een goed ander alternatief zijn? iemand suggesties...
Ik wou de hoofdremcilinder gebruiken voor een iets grijperigere rem en iets sneller remdruk. Moet per se dat ABS systeem aangesloten zijn bij de hoofdremcilinder? Wat zou eventueel een goed ander alternatief zijn? iemand suggesties...
Vraag Petertje5 maar alles over remmen bij een Twingo.
Hij heeft zelf clio 1.8 16v remmen rondom en ook stalen leidingen
Hij heeft zelf clio 1.8 16v remmen rondom en ook stalen leidingen
probeer eerst eens uit je eigen hoofdremcilinder een plaatje te halen, dit doe je door het remvloeistofresorvoir te verwijderen, en dan de rubbers waar het reservoir ingaat uit de remcilinder trekken, als het goed is zit er in 1 van deze gaten een plaatje..zodra je dat plaatje verwijderd hebt moet je al een stuk meer druk hebben 
p.s en wil je nog meer druk moet je stalen remleidingen kopen

p.s en wil je nog meer druk moet je stalen remleidingen kopen

@ jacques: de twingo had standaard 238x8 massieve voorschijven en achter remtrommels, geen ABS
@petertje5: heb je de stalen remleidingen zelf op maat gemaakt of dat bij een bedrijf laten doen? (kosten?
) het idee heeft in ieder geval zeker mijn interesse gewekt 
@petertje5: heb je de stalen remleidingen zelf op maat gemaakt of dat bij een bedrijf laten doen? (kosten?

Laatst gewijzigd door Royalty op za 27 okt 2007 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.mathijssentechnics.nl/main_i ... 140019.jpg[/img]
Remdrukregelaar kit voor Corsa-C met schijfremsysteem op achteras.
is dus ook op een renault te maken
DIT is dus maar een voorbeeld
Deze set vermindert de remdruk naar de achteras indien de achteras is uitgevoerd met schijfremmen ipv trommelremmen.
Het verminderen van de remdruk op de achteras is noodzakelijk omdat de auto anders op de achteras te veel remkracht krijgt door het schijfremsysteem. Te veel remdruk achter veroorzaakt het blokkeren van de achterwielen waardoor de auto in bochten kan uitbreken.
Zeer noodzakelijk dus om de remkracht goed te verdelen met behulp van deze kit.
Kit bestaat uit:
- 2x remdrukregelaar ATE
- 2x schroefnippel + koperen ringen
- bevestigingsmateriaal
- inbouwbeschrijving
Zeer eenvoudige montage doordat alles precies op de originele verdeler past.
Deze set is geschikt voor alle modellen Corsa-C met schijvfremsyteem
op de achteras en zonder ABS.
Set is leverbaar uit voorraad. Aantal :
--------------------------------------------------------------------------------
Onderdeel nr : 320013
Prijs : 149.00
Remdrukregelaar kit voor Corsa-C met schijfremsysteem op achteras.
is dus ook op een renault te maken
DIT is dus maar een voorbeeld
Deze set vermindert de remdruk naar de achteras indien de achteras is uitgevoerd met schijfremmen ipv trommelremmen.
Het verminderen van de remdruk op de achteras is noodzakelijk omdat de auto anders op de achteras te veel remkracht krijgt door het schijfremsysteem. Te veel remdruk achter veroorzaakt het blokkeren van de achterwielen waardoor de auto in bochten kan uitbreken.
Zeer noodzakelijk dus om de remkracht goed te verdelen met behulp van deze kit.
Kit bestaat uit:
- 2x remdrukregelaar ATE
- 2x schroefnippel + koperen ringen
- bevestigingsmateriaal
- inbouwbeschrijving
Zeer eenvoudige montage doordat alles precies op de originele verdeler past.
Deze set is geschikt voor alle modellen Corsa-C met schijvfremsyteem
op de achteras en zonder ABS.
Set is leverbaar uit voorraad. Aantal :
--------------------------------------------------------------------------------
Onderdeel nr : 320013
Prijs : 149.00
nee ik heb die stalen remleidingen bij rbcartuning gekocht, waren 100 euro voor 4 stalen remleidingen..en ik heb voor de schijven achter een clio 1.8 16v remdrukverdeler achter geplaatst
werkt perfect
mag ik trouwens vragen waar je die rs achterklauwen hebt gevonden? die wil ik namelijk ook nog erg graag..

mag ik trouwens vragen waar je die rs achterklauwen hebt gevonden? die wil ik namelijk ook nog erg graag..
Die stalen remleidingen is dan van Goodridge ofzo? En is dat over de achteras dan een verlenging aan beide kanten of een vervanging van het gehele stuk?
De remklauwen (en asstompjes) komen van een renault demontage in oudehaske. Wss wel bij je bekend.
De remklauwen (en asstompjes) komen van een renault demontage in oudehaske. Wss wel bij je bekend.
nee de remleidingen zijn van een of ander racemerk, en je krijgt gewoon een vervanging voor de bestaande flexibele rubberen slagen, maar dan van rvs..demontagebedrijf komt me idd bekend voor, maar hou je er wel rekening met de andere as en opvulring je wiel rond de 15mm naar buiten komt te staan? niet dat straks je wiel aanloopt op je chassis want dat is erg lastig met drempels kan ik je melden
en mag ik vragen wat de remklauwen hebben gekost?

@ Petertje: de losse prijs van de remklauwen weet ik zo niet. Heb een hele achteras gekocht in combinatie met clio RS interieur
Heb daar een totaalprijs voor betaald en weet niet wat ze vragen voor een losse remklauw. Mss even het bellen waard, want ik weet niet of ze er nogmeer van hebben... t is tenslotte niet om de bocht vanuit Gelderland he
Aanlopen en alles geen last van. Heb zelfs nog 20mm spoorverbreders voor mijn velgen (14") nodig. Steekt nu wel net iets uit. 't zit allemaal al gemonteerd dus.
Zat verder nogsteeds te denken aan die hoofdremcilinder van de clio RS. Ik zag dat ABS voor deze auto's een optie is. Nu had ik op een ander forum gelezen dat hier mogelijk 2 wartels van mijn bestaande leidingen te klein zijn. Hiervoor zou ik dan bijv. nieuwe leidingen kunnen maken. Dit was ik sowieso van plan omdat 1 leiding op de achteras nu al net iets te kort is. Weet iemand hier meer over?
Verder vroeg ik mij af of de remdrukregeling (voor achter) bij de hoofdremcilinder van een RS geintegreerd zit of zijn dat losse modules. Op de achteras van de RS zit immers geen remdrukverdeler.

Aanlopen en alles geen last van. Heb zelfs nog 20mm spoorverbreders voor mijn velgen (14") nodig. Steekt nu wel net iets uit. 't zit allemaal al gemonteerd dus.
Zat verder nogsteeds te denken aan die hoofdremcilinder van de clio RS. Ik zag dat ABS voor deze auto's een optie is. Nu had ik op een ander forum gelezen dat hier mogelijk 2 wartels van mijn bestaande leidingen te klein zijn. Hiervoor zou ik dan bijv. nieuwe leidingen kunnen maken. Dit was ik sowieso van plan omdat 1 leiding op de achteras nu al net iets te kort is. Weet iemand hier meer over?
Verder vroeg ik mij af of de remdrukregeling (voor achter) bij de hoofdremcilinder van een RS geintegreerd zit of zijn dat losse modules. Op de achteras van de RS zit immers geen remdrukverdeler.