Dumpvalve plaatsen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ricardoo schreef:Jongens ik ga een HKS dumpvalve plaatsen om mijn 5je, Alleen 1 vraag...Die aansluiting voor op een slang he : http://www.h2mracing.se/webbutik/images/sqvII.jpg
Dese dus... Moet je dan gewoon een gaatje in de turboslang naar carb maken en erin proppen... lijkt me toch erg overduidelijk dat dat gaan lekken??? HELLUP?? En hij gaat zo te zien een aardig stuk die slang in... Krijg ik er dan nog wel geluid door.. lijkt mij dat al die lucht er gewoon langs gaat en niet die opening dan in zeg maar... :@
Hoe kom je in hemelsnaam aan die zweedse site?
En waarom koop je je niet bovenstaand setje bij MB? Dás aardig goedkoop, en dan heb je alles wat je nodig hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ricardoo
Berichten: 133
Lid geworden op: do 27 sep 2007 15:16
Locatie: Dordrecht

Heeft iemand voor mij misschien een foto van de Renix 209 onsteking.. kan ik even kijken waar ik precies vacuum moet pakken voor DV:) Thnx!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

vanaf je renix loopt maar 1 vancuumslang naar je carb hoor, niet te missen :)

p.s. gebruik de search eens, genoeg topics waar dit allemaal ter sprake komt, inclusief afbeeldingen!
Ricardoo
Berichten: 133
Lid geworden op: do 27 sep 2007 15:16
Locatie: Dordrecht

OK thnx paul!! :) Ja ik had search al gebruikt maar ik kon zo snel effe geen afbeeldingen vinden ^^
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Ik heb hier nog een vraagske... Raar ! (voor mij toch :roll: )

Als ik mijn Gtt start, dan staat mijn baily's motorsport dumpvalve al open??? Snap het niet goed, normaal gaat die alleen open bij gas geven en afblazen.

Als ik de motor stil leg dan gaat de valve terug dicht...
Op de foto zie je de DV in dichte toestand.

Heb deze al volledig opengehaald en gereinigd en er weer opgezet,
geen beter resultaat.

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... G_6684.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je DV gaat juist alleen maar open als je GEEN gas geeft, dus ook bij stationair. :) Volgens mij is dit volkomen normaal.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd eerst maar eens googleen op de werking van een DV, dan zal het antwoord wel duidelijk zijn :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wat de dumpvalve doet is de opgebouwde druk achter de turbo laten ontsnappen bij gas los
Dus na gasgeven gaat hij open, niet bij stationair draaien. :s
Maar ik verwacht wel een reaktie van Jo, die heeft er dacht ik ook al naar gekeken. :wink:
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Bon, een dumpvalve gaat dus niet open bij stionair draaien hé, dan komt
er vanalle rotzooi binnen dat niet moet. Vroeger was het dus anders,
toen ging die pas open na effe fel gas geven en dan blies die af en ging
de valve open. Zal na men ontstekingsunit moeten gaan zien denk ik,
of ergens een lekje opsporen.

Ik rijd nu zonder dumpvalve, binnen paar weken arriveert de nieuwe
zal wel zien wat het dan geeft.

Niemand anders die dit al voorgehad heeft?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kan me herinneren dat mijn Bailey ook open stond bij stationair.. Dacht dus dat het zo hoorde. :S
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Klopt dus niet, het is zoals lucht uit je mond blazen met je mond al open héhé... En het staat open dus er kan heleboel zooi naar je carb geraken.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dumpvalve wordt gewoon open gezogen door het vacuum, is toch logisch? Enige wat je kan doen is de veer strakker zetten, die de dumpvalve dichthoudt. Maar dat heeft als resultaat dat ie minder snel en hard afblaast.

Je hebt net géén lekje, had je er wel een, bleef ie zéker dicht.



Wat is het probleem van een dumpvalve die open staat stationair? Dat beetje lucht dat ie daar pakt? Dat is echt niet spannend, bovendien bij de geringste tik op t gas is ie dicht.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En de winnaar is Riël, klopt als een bus.

Daarom zijn sommige baileys dubbel-zuiger, zodat de 2e klep em altijd dichthoud. Vooral MAF-gestuurde turbomotoren kunnen hier niet tegen omdat ie dan 'valse lucht' zuigt en uitvalt.

Dat een dumpvalve openstaat en zo ongefilterde lucht aanzuigt maakt geen bal uit, bijna elke dumpvalve staat open. Ik heb zo ook 4 jaar rondgereje met flink wat km's, nooit problemen mee gehad. Hij zuigt stationair ook zo weinig aan, dat je zo goed als geen vuil kan aantrekken.
Je hebt ze ook met een filtertje erop trouwens :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dus toch... ;)
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Er komt een nieuwe op en die zal wel dichtblijven zoals vroeger.
In ieder geval bedankt voor de reacties ! (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tja, ok, als dat je bevredigd :p
Dat betekent, dat ie ook minder snel open gaat, of heb je n 2-zuiger?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie