Foeke's EX Clio RS en huidige Leon
lekker bezig zeg ik 

-
Netjes Foeke!
Mijn auto is laatst ook voor groot onderhoud geweest waar ze de benodigde dingen hebben vervangen waar onder het interieur filter. Daar wou je ook niet door heen ademen
Mijn auto is laatst ook voor groot onderhoud geweest waar ze de benodigde dingen hebben vervangen waar onder het interieur filter. Daar wou je ook niet door heen ademen

Nou ik zit met de gedachte om mijn RS te gaan verkopen of in te ruilen.
Ben van plan om diesel te gaan rijden vanwege de vele kilometers die ik maak. Rijd dagelijks een 150 Km. Maar nu zit ik zwaar in twijfel wat voor diesel te kopen. Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk. Maar weet het allemaal nog niet
Help!!
Ben van plan om diesel te gaan rijden vanwege de vele kilometers die ik maak. Rijd dagelijks een 150 Km. Maar nu zit ik zwaar in twijfel wat voor diesel te kopen. Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk. Maar weet het allemaal nog niet

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Om te beginnen zou ik een lijstje maken met de kosten die je gemiddeld per jaar hebt aan de RS en ook een lijstje met de kosten die je gemiddeld gaat maken als je diesel gaat rijden.Foeke schreef:Nou ik zit met de gedachte om mijn RS te gaan verkopen of in te ruilen.
Ben van plan om diesel te gaan rijden vanwege de vele kilometers die ik maak. Rijd dagelijks een 150 Km. Maar nu zit ik zwaar in twijfel wat voor diesel te kopen. Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk. Maar weet het allemaal nog niet![]()
Help!!
Mocht nu de diesel een stuk goedkoper zijn in de kosten, dan kan je altijd gaan kijken welke diesel het beste bij jouw past.
Renault Megane RS Diesel?Foeke schreef: Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk.

Weet wel wat het ongever qua kosten enzo zit als ik diesel zou gaan rijden... en dat scheelt aardig wat.Marcus schreef:Om te beginnen zou ik een lijstje maken met de kosten die je gemiddeld per jaar hebt aan de RS en ook een lijstje met de kosten die je gemiddeld gaat maken als je diesel gaat rijden.Foeke schreef:Nou ik zit met de gedachte om mijn RS te gaan verkopen of in te ruilen.
Ben van plan om diesel te gaan rijden vanwege de vele kilometers die ik maak. Rijd dagelijks een 150 Km. Maar nu zit ik zwaar in twijfel wat voor diesel te kopen. Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk. Maar weet het allemaal nog niet![]()
Help!!
Mocht nu de diesel een stuk goedkoper zijn in de kosten, dan kan je altijd gaan kijken welke diesel het beste bij jouw past.
Renault Megane RS Diesel?Foeke schreef: Een Leon TDI 150 pk lijkt me ook wel leuk.
Aangezie de auto straks weer een grote beurt en nieuwe distributie riem moet hebben....dus groot onderhoud! Nee ben niet zo weg van de Renault diesels. En zo'n megane kost aardig wat meer dan een 2de hands leon.
Jammer man...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
You know how it goes. Maar het kriebelt wel ontzettend. Je wilt gewoon niet inleveren qua rijplezier wat je met zo'n RS hebt. Maar dan speelt ook wel weer de gedachte om lekker diesel te gaan rijden en je met zo'n leon met chippe toch een aardig koppel hebt
En in het achterhoofd houdend dat het aantrekkelijker is om ooit nog eens een 5 erbij te kopen. hahaha volgens mij word ik gek 

ARNO16V schreef:Jammer man...

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
niet gek, gewoon reeel. en de tijd doet rare dingen met een mens. gewoon lekker verkopen en gaan voor een dikke diesel, alleen moet je ervoor zorgen dat je er niet teveel op achteruit gaat financieel gezien.Foeke schreef:You know how it goes. Maar het kriebelt wel ontzettend. Je wilt gewoon niet inleveren qua rijplezier wat je met zo'n RS hebt. Maar dan speelt ook wel weer de gedachte om lekker diesel te gaan rijden en je met zo'n leon met chippe toch een aardig koppel hebtEn in het achterhoofd houdend dat het aantrekkelijker is om ooit nog eens een 5 erbij te kopen. hahaha volgens mij word ik gek
succes foek!

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik moet zeggen, rij al een tijdje diesel met 126 pk en 300nm koppel @ 1900 rpm ofzo (naast dat ik de willi nog heb overigens)
Daarnaast heb ik ook nog in een Toyota Auris DCAT gereden met 177pk en 400nm... maar ik vind et absoluut niet te vergelijken, dat koppel onderin is wel lekker, maar et feit dat je altijd even moet wachten totdat je wat vermogen krijgt nadat je et gaspedaal intrapt en dat et ook na een paar duizend toeren weer op is met de koek stoort me, tis gewoon bij lange na niet zo sportief als een willi of RS
Daarnaast heb ik ook nog in een Toyota Auris DCAT gereden met 177pk en 400nm... maar ik vind et absoluut niet te vergelijken, dat koppel onderin is wel lekker, maar et feit dat je altijd even moet wachten totdat je wat vermogen krijgt nadat je et gaspedaal intrapt en dat et ook na een paar duizend toeren weer op is met de koek stoort me, tis gewoon bij lange na niet zo sportief als een willi of RS

-
- Über-Spammer
het is wel leuk voor even hoor. zo heb ik de audi van de baas laten chippen. nu 200pk en 433nm. trekt wel leuk, maar de lol van het kabaal en de toeren heb je niet. bij 4000 is gewoon ''nul komma niks niet daar''
maar het heeft ook wel voordelen natuurlijk
succes in elk geval 

maar het heeft ook wel voordelen natuurlijk

Ach je maakt nu eenmaal keuze's...maar zal het lekker toeren jagen wel missen denk ik. Zet m'n gedachte alvast op het vooruitzicht om er nog eens een 5je bij te kopen. Ook is het druk op de huizenmarkt dus, soms moet je wel eens wat. Maar hou jullie natuurlijk op de hoogte!
-
ik vind mn RS al weinig toeren maken!
swift gti gechipt ging door tot 8600 rpm
swift gti gechipt ging door tot 8600 rpm

En ben je hem al kwijt? 

Een RS op gas doet t erg goed ...Foeke schreef:You know how it goes. Maar het kriebelt wel ontzettend. Je wilt gewoon niet inleveren qua rijplezier wat je met zo'n RS hebt. Maar dan speelt ook wel weer de gedachte om lekker diesel te gaan rijden en je met zo'n leon met chippe toch een aardig koppel hebtEn in het achterhoofd houdend dat het aantrekkelijker is om ooit nog eens een 5 erbij te kopen. hahaha volgens mij word ik gek

Hee Foeke, dan zitten we int zelfde schuitje!! Rij zelf ook te zo`n 700 kilometer per week in de RS! Die van mij staat ook al een tijdje te koop!!
Ga zelf dan voor een Ibiza FR TDI 130 pk denk ik.. Die zijn toch een stukje lichter dan die leon Topsports.. En met chippie naar een kleine 170 pk wil het nog best vooruit!
suc6 met de verkoop!
Willem
Ga zelf dan voor een Ibiza FR TDI 130 pk denk ik.. Die zijn toch een stukje lichter dan die leon Topsports.. En met chippie naar een kleine 170 pk wil het nog best vooruit!
suc6 met de verkoop!
Willem
Riël Notermans schreef:Een RS op gas doet t erg goed ...Foeke schreef:You know how it goes. Maar het kriebelt wel ontzettend. Je wilt gewoon niet inleveren qua rijplezier wat je met zo'n RS hebt. Maar dan speelt ook wel weer de gedachte om lekker diesel te gaan rijden en je met zo'n leon met chippe toch een aardig koppel hebtEn in het achterhoofd houdend dat het aantrekkelijker is om ooit nog eens een 5 erbij te kopen. hahaha volgens mij word ik gek
Jij ook suc6 met de verkoop! Maar ga die van mij inruilen.... Heb een andere auto gevonden...dus als het zover is..hier meer..En ja diesel en geen gasWDV46 schreef:Hee Foeke, dan zitten we int zelfde schuitje!! Rij zelf ook te zo`n 700 kilometer per week in de RS! Die van mij staat ook al een tijdje te koop!!
suc6 met de verkoop!
Willem
Nou ik ben Renault loos!!
Heb vandaag mijn andere auto opgehaald. Is een Seat Leon TDI Topsport geworden. Zal wel even wennen worden..ook aan de pomp
Maar blijf hier zeker wel actief... Zit altijd nog met een 5 in m'n achterhoofd
Heb vandaag mijn andere auto opgehaald. Is een Seat Leon TDI Topsport geworden. Zal wel even wennen worden..ook aan de pomp

- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Ik heb de Clio RS zien staan inderdaad op AutoTrack.nl in Nieuw Amsterdam (17Km bij me vandaan).
Vraagprijs is EUR. 10.750,-
Veel plezier met je nieuwe 'ride'.
Dat is snel...Heb hem vanmorgen pas opgehaald en ingeruild...Rik Hamberg schreef:Ik heb de Clio RS zien staan inderdaad op AutoTrack.nl in Nieuw Amsterdam (17Km bij me vandaan).
Zal binnenkort wel even foto'tje plaatsen...Hij is verder helemaal standaard.
-
Jammer dat je de clio weg hebt gedaan! Veel suc6 met je nieuwe ride. 

Top Sports zijn kingFoeke schreef:Nou ik ben Renault loos!!
Heb vandaag mijn andere auto opgehaald. Is een Seat Leon TDI Topsport geworden. Zal wel even wennen worden..ook aan de pomp![]()

Immer wieder die verdammte Holländer
Op verzoek.
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/Leon1.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/Leon2.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/Leon1.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/Leon2.jpg[/img]
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Mooi ding Foeke
Nu maar hopen dat je snel een leuk Vijfje teegenkomt