Express
mooi zo
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
humor 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Snipes schreef:Ik heb me een express aangeschaft van 1988 en ben hem een beetje aan het verbouwen. Maar ik krijg de foto's niet online
[img]hier%20je%20http%20gebeuren%20tussen[/img] klaar
dus bijvoorbeeld'
[img]http://adc.autofit.fr/image/imagebank/dsc00140.jpg[/img]
maakt zonder de spaties
[img]http://adc.autofit.fr/image/imagebank/dsc00140.jpg[/img][/url]
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
[img][img]http://img233.imageshack.us/img233/6088/hpim0987hm2.th.jpg[/img][/img]
Zo staat hem nu. Zoals je ziet een beetje verbouwd.
Zo staat hem nu. Zoals je ziet een beetje verbouwd.
En dit was heel int begin.
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/4415/hpim0287gn2.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/4661/hpim0269ca5.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/7945/hpim0210wt7.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/4415/hpim0287gn2.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/4661/hpim0269ca5.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img143.imageshack.us/img143/7945/hpim0210wt7.th.jpg[/img][/img]
Maar nu heb ik pech. Deze morgen de versnellingsbak aan gort gereden.
De eerste versnelling doet niks meer , en rammelen in de versnellingsbak.
Dan maar naar huis slepen, rapper gezegd dan gedaan. Zit die ...bumper in de weg. Zat niks anders op dan de bumper te demonteren.
En ja, nu staat hem thuis.
Damn, terug met de moto naar het werk, tis veel te koud om met de moto te rijden, maar er zit niks anders op.
Morgen maar beginnen met te demonteren
Heb hier nog een versnellingsbak liggen van een 1600diesel , zou deze passen op ne benzine?
Waarschijnlijk wel, lets find out!
De eerste versnelling doet niks meer , en rammelen in de versnellingsbak.
Dan maar naar huis slepen, rapper gezegd dan gedaan. Zit die ...bumper in de weg. Zat niks anders op dan de bumper te demonteren.
En ja, nu staat hem thuis.
Damn, terug met de moto naar het werk, tis veel te koud om met de moto te rijden, maar er zit niks anders op.
Morgen maar beginnen met te demonteren
Heb hier nog een versnellingsbak liggen van een 1600diesel , zou deze passen op ne benzine?
Waarschijnlijk wel, lets find out!
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Misschien dat die bak wel gaat passen. Maar de overbrengingen komen absoluut niet overeen met een bak van een benzine uitvoering...
Ik zou me de moeite besparen.
Ik zou me de moeite besparen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
heb je wel het voordeel dat je met hele lage toeren 120 kunt cruisen. Bij mijn 1.2 staat de naald dan al op 4000 rpm met standaard bak, ik zou juist wel willen dat hij wat minder toeren zou maken in zn 5.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor een motor er in de Express ligt, maar hij zal er zwaar aan moeten trekken...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ergens heb ik ooit eens gelezen dat er GT turbo's zijn die draaien met een bak van een R5 diesel. Verwacht alleen dat je met een gewone motor een koppel probleem krijgt ipv problemen met je snelheid. Maar goed, gokken kan altijd 

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Je motor heeft koppel, je bak zorgt ervoor dat het bij de wielen terecht komt.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Bij nader inzicht ga ik die dieselversnellingsbak toch niet gebruiken.
Zal deze week op de afbraak wel een andere gaan halen, voor die 150 euro moet je niet gaan sukkelen.
Dan het moterblok er maar weer uit takelen.
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/4346/hpim1258sg9.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/2435/hpim1261bw1.th.jpg[/img][/img]
Zal deze week op de afbraak wel een andere gaan halen, voor die 150 euro moet je niet gaan sukkelen.
Dan het moterblok er maar weer uit takelen.
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/4346/hpim1258sg9.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/2435/hpim1261bw1.th.jpg[/img][/img]
En maar beginnen demonteren. En hier komt het afgedraaid vliegwiel al piepen.
[img][img]http://img341.imageshack.us/img341/5700/hpim1267ra1.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img341.imageshack.us/img341/5700/hpim1267ra1.th.jpg[/img][/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je kan er beter een gte of gtt blok inhangen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Denk dat dit de boosdoener gaat zijn, waarom de eerste versnelling aan gort is.
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/1381/hpim1269ga6.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img100.imageshack.us/img100/1381/hpim1269ga6.th.jpg[/img][/img]
Laatst gewijzigd door Snipes op zo 20 jan 2008 5:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik dacht de eerste versnelling naar de klote.
[img][img]http://img522.imageshack.us/img522/3919/hpim1280pq9.th.jpg[/img][/img]
Zoals je ziet, bijna helemaal rond
[img][img]http://img522.imageshack.us/img522/1994/hpim1283tf8.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img522.imageshack.us/img522/3919/hpim1280pq9.th.jpg[/img][/img]
Zoals je ziet, bijna helemaal rond

[img][img]http://img522.imageshack.us/img522/1994/hpim1283tf8.th.jpg[/img][/img]
En hier de magneet die de ijzerdeeltjes uit de olie filtert. In dit geval de afgebroken tandjes.
[img][img]http://img518.imageshack.us/img518/2734/hpim1277fm8.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img518.imageshack.us/img518/2734/hpim1277fm8.th.jpg[/img][/img]
Heb trouwens deze afgelopen zaterdag de carburator van de GTT binnengedaan bij MB Car Performance. Wel vriendelijke kerel.
Maar wat moet er eigenlijk omgebouwd of veranderd worden om er in gtt blokje in te leggen? De benzineleidingen, hoe groot is de binnendiameter heen en retour? Zo een JB5001 versnellingsbakje, gaat dat heel blijven op een gtt blokje?
Maar wat moet er eigenlijk omgebouwd of veranderd worden om er in gtt blokje in te leggen? De benzineleidingen, hoe groot is de binnendiameter heen en retour? Zo een JB5001 versnellingsbakje, gaat dat heel blijven op een gtt blokje?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Stuur eens een pm naar Riël, hij heeft een aantal jaar geleden een xpress omgebouwd naar een xpressgtt.Snipes schreef:Heb trouwens deze afgelopen zaterdag de carburator van de GTT binnengedaan bij MB Car Performance. Wel vriendelijke kerel.
Maar wat moet er eigenlijk omgebouwd of veranderd worden om er in gtt blokje in te leggen? De benzineleidingen, hoe groot is de binnendiameter heen en retour? Zo een JB5001 versnellingsbakje, gaat dat heel blijven op een gtt blokje?
Verkeerd gelezen, de GTT bak is namelijk nog langer dan de diezhellFrits schreef:Ergens heb ik ooit eens gelezen dat er GT turbo's zijn die draaien met een bak van een R5 diesel. Verwacht alleen dat je met een gewone motor een koppel probleem krijgt ipv problemen met je snelheid. Maar goed, gokken kan altijd

Voila pm gestuurd, nu wachten op respons.antoine schreef:Stuur eens een pm naar Riël, hij heeft een aantal jaar geleden een xpress omgebouwd naar een xpressgtt.Snipes schreef:Heb trouwens deze afgelopen zaterdag de carburator van de GTT binnengedaan bij MB Car Performance. Wel vriendelijke kerel.
Maar wat moet er eigenlijk omgebouwd of veranderd worden om er in gtt blokje in te leggen? De benzineleidingen, hoe groot is de binnendiameter heen en retour? Zo een JB5001 versnellingsbakje, gaat dat heel blijven op een gtt blokje?
Laatst gewijzigd door Snipes op zo 28 okt 2007 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël heeft een compleet subframe met motor, bak en alle rampetamp overgezet zover ik weet.
Hij had een complete sloop GTT erbij, das wel makkelijk, dan heb je alle onderdelen erbij.
Benzine aanvoer is 8mm en retour 6mm uit m'n hoofd, maar kan het mis hebben.
In ieder geval zal die JB bak het wel uithouden, zijn best redelijke bakken zolang je niet al te lomp snel wil schakelen (He Robke
)
Hij had een complete sloop GTT erbij, das wel makkelijk, dan heb je alle onderdelen erbij.
Benzine aanvoer is 8mm en retour 6mm uit m'n hoofd, maar kan het mis hebben.

In ieder geval zal die JB bak het wel uithouden, zijn best redelijke bakken zolang je niet al te lomp snel wil schakelen (He Robke
