Ik ben Emiel, woon in Wolvega en werk bij de BelCompany in Emmeloord.
En sinds kort (3 weekjes) heb ik een Renault 5 gtT.
Dit na al heel wat verschillende autoos, oa Honda Civic, VW Corrado (G60), Kadett GSI enz enz, ga ik het eens proberen met een Renault 5.
Een goede maand terug ging ik kijken voor een "goede" 5, eerst veel speuren op internet, marktplaats, speurders, RTC en andere sites zou ik eerst gaan kijken in Noord Holland daar stond een 5je GTX... Deze was jammer genoeg rijp voor de sloop.
Daarna kon ik omdat iemand anders deze niet gekocht had, kijken bij een 5 die in Appelscha stond.
Op het 1e gezicht, geen roest, netjes onder de motorkap, leuke velgjes (standaard) en geen achterbank (-leuk voor audio)

Dus heb ik deze gekocht, en ben ik ermee naar een garage gegaan om hem eens goed na te kijken en jawel na 3 jaar er weer een nieuwe APK op te krijgen... 't Begin was er haha.... Na een weekje veel klussen bleek er toch nog wel wat aan de hand te zijn (zoals verwacht).
Koeling niet goed aangesloten, dynamo kapot, vele kabels niet goed aangesloten enz enz... en een donkere dikke pluim uit de uitlaat...!!!
Dus jawel de Turbo kapot...

Dit is nu gelukkig allemaal achter de rug en staat hij na 3 weken eindelijk voor de deur!!!

Heb al heel wat ideeen opgedaan om hem op te knappen en mooi te maken...

Groeten en misschien tot op 1 van de bijeenkomsten.
Emiel...