Ons ook een beetje, maar Johan heeft het goed geregeld. Is voor zijn 20-uurs opdracht. Het nuttige met het aangename verenigen.Bart V schreef:Verbaast me al dat ie op de bank mag op de HTSIk kom zeker even kijken dan.
team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Nou, vandaag is ook de JC5014 (Williams bak) binnen. FF nieuwe olie voor bak en motor halen, en nieuw oliefiltertje en we zijn er helemaal klaar voor om het er volgende week vrijdag in te knikkeren.
Nog goede tips voor motor en- bakolie? Is voor racen, dus wordt zwaar belast.
Nog goede tips voor motor en- bakolie? Is voor racen, dus wordt zwaar belast.
Ik gebruik altijd 10W40, en dat gaat wel goed icm goede koeling. Ververs het wel na iedere circuitdag, maar lagers zagen er laatst nog netjes uit toen ik ze preventief heb vervangen, en die draaien toch al weer de nodige circuit km'smee.
10W50 of 10W60 is absoluut beter, maar vind ik erg duur, en die 10W40 haal ik zo uit de bulk bij ons.
10W50 of 10W60 is absoluut beter, maar vind ik erg duur, en die 10W40 haal ik zo uit de bulk bij ons.
-
- Contacteer:
En maakt half of vol syntheet nog uit?
Oja, over die bak. Met alu carter moet hij toch recht zijn. Bij stalen carter was hij toch schuin?
Oja, over die bak. Met alu carter moet hij toch recht zijn. Bij stalen carter was hij toch schuin?
-
- Über-Spammer
volsyntheet niet gebruiken als het er voorheen ook niet heeft ingezeten. mij werd het zelfs afgeraden na volledige revisie, waarom doen ze dat
?

-
- Contacteer:
Nou, vandaag de motor er ff uitgetrokken. Was in krap 2 uur gebeurd, vanaf motorkap open tot blok compleet uitgebouwd. Daar worden we dus onderhand wel handig in. Alleen die uitlaat blijft zwaar klote, hoe ze dat ooit hebben kunnen verzinnen.
Nieuwe motor uit de mottenballen gehaald, drukgroep en koppeling erop, bok erop ploppen, kabelboom etc ff overzetten en gaan met die banaan. Zou je denken. Helaas. We zetten de bak er tegen, zie ik dat er op de JC5014 aan de achterkant van de bak een schroefdraad is uitgebroken. Nou is dat niet erg, die heb ik toch niet nodig. Wat wel weer jammer is dat er daardoor een gat in die bakhelft zit.
Dus morgenochtend eerst dat bedrijf eens bellen, want zo werkt dat niet. Ik hoop dat ik 29 oktober klaar ben. Want tijd is momenteel iets waar ik niet echt in grossier. Dus ben vanavond in behoorlijke zeikstemming. (@Haas, ondank minder ernstig toch een beetje broederschap
)

Nieuwe motor uit de mottenballen gehaald, drukgroep en koppeling erop, bok erop ploppen, kabelboom etc ff overzetten en gaan met die banaan. Zou je denken. Helaas. We zetten de bak er tegen, zie ik dat er op de JC5014 aan de achterkant van de bak een schroefdraad is uitgebroken. Nou is dat niet erg, die heb ik toch niet nodig. Wat wel weer jammer is dat er daardoor een gat in die bakhelft zit.

Dus morgenochtend eerst dat bedrijf eens bellen, want zo werkt dat niet. Ik hoop dat ik 29 oktober klaar ben. Want tijd is momenteel iets waar ik niet echt in grossier. Dus ben vanavond in behoorlijke zeikstemming. (@Haas, ondank minder ernstig toch een beetje broederschap

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ieder zijn meningJ-P-S schreef:volsyntheet niet gebruiken als het er voorheen ook niet heeft ingezeten. mij werd het zelfs afgeraden na volledige revisie, waarom doen ze dat?
maar om nu zomaar te zeggen NIET gebruiken is erg kort door de bocht
hangt af van allerlei omstandigheden en dergelijke
ik rij met 5 w 50 volsyntheet, gaat perfect

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Beter niet doen als je voorheen half of mineraal gereden heb. Deze 2 zijn minder zuiverend, en hebben na verloop van tijd vuilafzettingen aan de keerringen etc. Gooi je er sterk reinigende volsyntheet in, lossen deze afzettingen weer op, en gaan keerringen lekken.
-
- Contacteer:
Blok heeft na revisie op vol 10W60 gelopen, dus dat gaat er nu ook gewoon weer in.
Ik heb trouwens het blok die jij met zoveel liefde heb gereviseerd wat ventilatie bezorgd. Naast het gat in het carter is er uit het onderblok van 4 bij 4 centimeter geslagen. M'n broertje heeft m'n camera mee, foto's volgen nog.
Ik heb trouwens het blok die jij met zoveel liefde heb gereviseerd wat ventilatie bezorgd. Naast het gat in het carter is er uit het onderblok van 4 bij 4 centimeter geslagen. M'n broertje heeft m'n camera mee, foto's volgen nog.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das lekker gedaan danTEAM009 Gert schreef:Blok heeft na revisie op vol 10W60 gelopen, dus dat gaat er nu ook gewoon weer in.
-
- Contacteer:
Gisteren tot 01.30 liggen sleutelen om alles pas te krijgen in de auto. Radiateur past echt nog maar net, en oliekoeler heeft nu ook een mooi plekje.
Wil ik hem gaan starten, is de accu helemaal dood.
En auto staat ingeparkeerd tussen andere zooi dus kon er ook geen andere auto bijkrijgen. Dus een accu uit een van de campers getrokken (100Ah, moet genoeg zijn dacht ik) en starten. Krijgt dat kreng hem nauwelijks rond.
Dat zag er zo (klik) uit.
Krukas met de ratel rondgeslingerd, en dat ging redelijk soepel. Bougies er ff uit om oliedruk te draaien, zitten die vol met olie. Zal wel van de vorige eigenaar zijn om ze de zuigerveren goed te houden. Ff schoon laten draaien, nog niks. Naja dan maar opruimen en naar bed.
Heb vanmorgen Bart al gesproken, die deed de suggestie om een accu met startcapaciteit te gebruiken.
Dat gaan ze vanavond proberen, want ik zit weer in Enschede. Als hij loopt horen jullie dat. Ben zelf ook zwaar benieuwd.
ps. Nog rare foute geluiden in de motor??
Wil ik hem gaan starten, is de accu helemaal dood.

Dat zag er zo (klik) uit.
Krukas met de ratel rondgeslingerd, en dat ging redelijk soepel. Bougies er ff uit om oliedruk te draaien, zitten die vol met olie. Zal wel van de vorige eigenaar zijn om ze de zuigerveren goed te houden. Ff schoon laten draaien, nog niks. Naja dan maar opruimen en naar bed.
Heb vanmorgen Bart al gesproken, die deed de suggestie om een accu met startcapaciteit te gebruiken.

ps. Nog rare foute geluiden in de motor??
-
- Contacteer:
Krijg net een telefoontje, het blok loopt en alles werkt!!!! Was starten lopen!
Nu de boel allemaal ff definitief vasthangen, spons over de auto heen, zaterdag ff op de laser uitlijn bank, camper (van 7meter, moet wel een beetje de ruimte hebben natuurlijk
) en auto inpakken en 's avonds richting Spa. Lekker zondag daar beetje chillen.
Tussendoor nog ff duimen voor beter weer, want wat ze nu voorspellen is gewoon ronduit kut!
Mensen die langs willen komen zijn welkom!
Nu de boel allemaal ff definitief vasthangen, spons over de auto heen, zaterdag ff op de laser uitlijn bank, camper (van 7meter, moet wel een beetje de ruimte hebben natuurlijk
Tussendoor nog ff duimen voor beter weer, want wat ze nu voorspellen is gewoon ronduit kut!
Mensen die langs willen komen zijn welkom!
-
- Über-Spammer
zal erbij zijn, weet alleen niet of er veel tijd is om te komen kletsen 

J-P-S schreef:zal erbij zijn, weet alleen niet of er veel tijd is om te komen ketsen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
voor ketsen maak je toch tijdRiël Notermans schreef:J-P-S schreef:zal erbij zijn, weet alleen niet of er veel tijd is om te komen ketsen

-
- Über-Spammer
jij uiteraard

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

-
- Contacteer:
Daar maak ik iig geen tijd voor vrij.
@JPS met welke auto ben jij er dan?
-
- Contacteer:
Ehm maandag 29 oktober. Dus niet zaterdag, en guess what ook niet zondag.Steven schreef:Wanneer is de sjeesdag precies, zaterdag of zondag?
Wie weet als de gastank volzit en ik me verveel

ik rijdt maandag de 29e as lekker met de cup clio op TT circuit Assen.
Vijverberg!
kan ik eindelijk mijn laptimer eens goed testen en de rondetijden bekijken.

Vijverberg!
kan ik eindelijk mijn laptimer eens goed testen en de rondetijden bekijken.

-
- Über-Spammer
met een 2001 cup clio van een team bij mij uit de buurtTEAM009 Gert schreef:Daar maak ik iig geen tijd voor vrij.![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ligt eraan wie er in rijdtBart V schreef:Ga je er zelf mee rijden?
iig een uitdagende competitie, zo'n cup clio. Ik kan ze meestal nét niet bijhouden die krengen.

-
- Über-Spammer
nee ik kom mee om zelf wat ervaring op te doen qua techniek en afstelling. ik ben bezig om een oude cup clio vanaf de grond opnieuw op te bouwen. ik kom dan ook even kijken naar je ophanging als je tijd hebtBart V schreef:Ga je er zelf mee rijden?
iig een uitdagende competitie, zo'n cup clio. Ik kan ze meestal nét niet bijhouden die krengen.

-
- Über-Spammer
misschien kan ik tijdens het rijden wel een paar kiekjes maken. waar zit je ergens? ik hoorde dat de f1 boxen beschikbaar waren?
-
- Über-Spammer
is goed, tot dan

-
- Über-Spammer
wat was eigenlijk met die e30? ze zaten met de flex in de wielkuipen ofzo?
in totaal zijn er gister 12 auto's total loss gereden

in totaal zijn er gister 12 auto's total loss gereden

-
- Über-Spammer
en wel meer.
die mazda heeft op z'n dak gelegen. gloednieuwe auto naar de haaien. ken je hem?
die mazda heeft op z'n dak gelegen. gloednieuwe auto naar de haaien. ken je hem?