Goedenmiddag mensen..
Ik heb een Clio 16v uit 91. Alles prima met de auto. alleen hij laat me nog weleens in de steek.
Koude motor starten is geen probleem.
maar als ik bijv. ff naar de supermarkt ga die nog geen 1.5 km hier vandaan is en ben klaar en wil naar huis. dan komen de problemen. de startmotor loeit gewoon (net nieuw trouwens) accu is prima(nieuw) maar hij pakt hem op de ene of andere manier niet. als ik hem dan een uur a 2 uur laat staan. Doet hij het wel weer....??? RARA wat is dit voor ongein.
Probleem starten motor Clio 16v
vol goede moet ben ik gaan kijken...nou was het adaptertje voor aan de carroserie van de massa broos en brak meteen af toen ik er aan zat...maar nou probeerde ik zonder massa te starten... dit werkte??? is dat niet vreemd...haal morgen meteen nieuw adaptertje....hopen dat het daar aan ligt..!!!
wordt vervolgd!
wordt vervolgd!
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Lijkt weer duidelijk op een probleem met de BDP-Sensor, deze weigert met warme motor en geeft geen motortoerental aan de ECU, rammel er maar eens aan als het weer eens zo ver is.
Hij zit boven op de versnellingsbak bijna tegen het onderblok aan met een 2polige stekker er aan
Hij zit boven op de versnellingsbak bijna tegen het onderblok aan met een 2polige stekker er aan

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Hij zit onder het thermostaathuis met de boutjes aan de versnellingsbak geschroefd... is wel redelijk bij te komen, mischien het luchtfilter er even af halen 

-
- Über-Spammer
het zit dus aan de linkerkant.
demonteer eerst je accu door die bout links ervan los te draaien. dan moet je je luchtfilterhuisklemmen rondom losgooien (let op, er zit ook eentje aan de onderkant aan de kant van het schutbord), en de 3 schroeven aan de zijkant. je kan dan de bdp sensor boven het vliegwiel zien zitten. met demonteren moet je alleen even opletten dat ze niet in je bak vallen
succes

demonteer eerst je accu door die bout links ervan los te draaien. dan moet je je luchtfilterhuisklemmen rondom losgooien (let op, er zit ook eentje aan de onderkant aan de kant van het schutbord), en de 3 schroeven aan de zijkant. je kan dan de bdp sensor boven het vliegwiel zien zitten. met demonteren moet je alleen even opletten dat ze niet in je bak vallen

succes

sorry mensen voor de late reactie...maar door werkzaamheden thuis is internet een tidje afgesloten.
Ik heb gister een nieuwe bdp sensor besteld en die zou morgen binnen komen.
maar nu heb ik gezien. dat het draad en het stekkertje die naar de ontsteking gaan ook hun beste tijd hebben gehad..plastic is van het draad af en zit allemaal zwarte prut op de draden. ziet er iig niet meer goed uit. lijkt me handig om dat ook te gaan veranderen, maar die stekkertjes zijn niet zo makkelijk aan te komen heb ik gehoord..
groeten./
Ik heb gister een nieuwe bdp sensor besteld en die zou morgen binnen komen.
maar nu heb ik gezien. dat het draad en het stekkertje die naar de ontsteking gaan ook hun beste tijd hebben gehad..plastic is van het draad af en zit allemaal zwarte prut op de draden. ziet er iig niet meer goed uit. lijkt me handig om dat ook te gaan veranderen, maar die stekkertjes zijn niet zo makkelijk aan te komen heb ik gehoord..
groeten./
bdp-senser binnen!! en gemonteerd!!!......Probleem nog niet opgelost!!!!!....kan het misschien zijn dat het blokje teveel benzine krijgt ofzo en dat hij met koude motor geen problemen daarmee heeft maar met een warme wel??
Als ik de motor start (koud) dan gaat de toerenteller heeel langzaam naar de 1400 toeren ong. en zakt dan na een minuutje ong naar de 1000 maar als ik aan mijn stuur trek dan zakt hij ook en als ik het stuur weer loslaat gaat het weer omhoog???
vreemd nou?
iemand ideeen???
hoor het graag
Als ik de motor start (koud) dan gaat de toerenteller heeel langzaam naar de 1400 toeren ong. en zakt dan na een minuutje ong naar de 1000 maar als ik aan mijn stuur trek dan zakt hij ook en als ik het stuur weer loslaat gaat het weer omhoog???

vreemd nou?
iemand ideeen???

hoor het graag
-
Ja klopt de toerentallen zijn vrij normaal met een koude motor en als je inderdaad aan je stuur trekt zakt het toerental dat komt gewoon door de stuurbekrachtiginspomp