ACT: Laguna

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Maarten-Jan
Car: R19.R

MikeVV schreef:Perssonlijk zou ik ook voor de type II phase1 gaan, ik rij zelf een GT uit januari 2002 ( probleem jaar, zegt men.....) maar ik heb tot op heden nog geen problemen gehad.

De type II is zeker luxer dan de type 1 en rijd ook een heel stuk fijner, zeker nu de type III er aan komt zullen de prijzen nog iets verder zakken.

Als ik lees bij mij op de lagunaclub site wat voor propblemen mensen ondervinden met de type II valt dit best mee, heel erg mee eerlijk gezegd.
Meest voorkomende problemen zijn heel goed zelf op te lossen en zijn ook eigenlijk niet anders dan bij een andere renault of ander merk.
Dat hangt een beetje vanaf met het type I waarmee je hem vergelijkt en waarop je hem vergelijkt...
kwa comfort is het beter, maar een type I sportieve uitvoering (RTI/S/RXI) stuurt echt veel strakker dan een laguna type II!

Voor de rest helemaal met Mike eens :D
Ferdy
Über-Spammer

Riel moet echt even kappen nu..... :P
Riël
Über-Spammer

Ik was vrij serieus :D

Maken we een polletje?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer

ja hoor is goed...
weet dat je serieus was....ik eigenlijk ook wel

poll over de kleur bedoel je ? ;)
MikeVV
Contacteer:

Is de poll al gesloten???
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Ferdy
Über-Spammer

na die enige reactie van Riel ? :)
MikeVV
Contacteer:

:lol: :D
Ferdy
Über-Spammer

maar goed....het begint in mn hoofd wel steeds serieuzer te worden....
apart mapje Favorieten in IE met alleen maar Laguna's is al gemaakt ;)
MikeVV
Contacteer:

Nu nog de juiste uitzoeken.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ferdy schreef:het budget laat het momenteel niet toe om een Lag II ph II aan te kopen, om het zo maar te noemen,
een eerste type Lag II zit er nog wel in,
maar goed, ik hoor niet veel goeds over deze wagens...
natuurlijk is het wel zo, dat mogelijke storingen aan zo'n wagen natuurlijk allang verholpen kunnen zijn door de vorige eigenaar...

lastig...
Ik heb ook een Ph I. Geen problemen mee, de teller staat inmiddels op 187.000, waarvan ik er 37.000 zelf gereden heb. Op gas, wat alleen in de kosten bij het tanken merkbaar is. :D

Achterasrubbers zitten er nu aan te komen. En ik heb laatst het stationair toerental iets hoger laten zetten, dat voorkomt de 'hik' bij het optrekken.

Het is de fijnste (reis)auto die ik tot nu toe gereden heb. Stukken beter dan een Mégane II.

Mocht je geen moeite hebben met duits: http://www.laguna2.de Ook een leuke optie: 3.0 V6 op gas uit Duitsland halen. Dat wordt mijn volgende. :worship:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer

kijk, daar hebben we weer wat aan :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De diesels schijnen wel wat zwakker te zijn, vooral de EGR-klep. Voordeel is dat geen dealer daarnaar hoeft te zoeken, het probleem is bekend. Die duitsers zijn in ieder geval geen fan van de 2.2.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
MikeVV
Contacteer:

Ook een hele mooie site met een hoop info.
Ferdy
Über-Spammer

ik zou sowieso ook voor een model op LPG gaan
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Die V6-en schijnen daar goed op te lopen. Maar een 1.8-je ook hoor.

Voor de kosten: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/161540.html
Ferdy
Über-Spammer

en een 1.6je ?

Spritkosten: 4,54 EUR/100km

zo dat scheelt wel even wat met benzine !

Spritkosten: 14,75 EUR/100km
Riël
Über-Spammer

Euh, duh ? :D
Ferdy
Über-Spammer

hoe groot is de LPG tank in jouw Lag, Martijn ?
Riël
Über-Spammer

MAW hoevaak tank je?

zeurkous!
Ferdy
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:MAW hoevaak tank je?

zeurkous!
rot op naar het ACT: Safrane of ACT: Geflitst !!!!

:P

haha
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De tank is niet zo groot, ik haal er maximaal 350 km op, Dat is zo'n 35 liter (80%). In m'n Mégane had ik een ringtank met dicht middenstuk, daar kon behoorlijk meer in dan in deze tank. Dit is alleen een ring, omdat de bevestiging van het reservewiel in de weg zit.

Benzinekosten zijn een schatting, het is alleen het verbruik in de 800 meter bij de koude start.

LPG rijdt echt goedkoop, m'n Mégane Coupé dTi kostte zo'n 5,20 per 100 km aan brandstof. En dat was in de tijd dat diesel onder de euro zat.

Een 1.6 lijkt me niet echt wat. De 1.8 kan je nog redelijk lui rijden, die 1.6 heeft echt toeren nodig. Steven heeft er wel ervaring mee. 1.6 heeft ook vaak een wat kalere uitrusting, Authentique <> Expression.
Maarten-Jan

Martijn schreef:De diesels schijnen wel wat zwakker te zijn, vooral de EGR-klep. Voordeel is dat geen dealer daarnaar hoeft te zoeken, het probleem is bekend. Die duitsers zijn in ieder geval geen fan van de 2.2.
Die 2.2 rijdt heerlijk anders, erg veel koppel over het gehele toerengebied, auto rijdt bijna uit zichzelf :wink:

Alleen die EGR klep inderdaad, maar de diesels zijn echt fijn, de 1.9 ook, alleen die moet je wat hoger in de toeren rijden. En veel stiller in vergelijking met benzine :lol:

Maar goed, persoonlijk zou ik ook voor gas gaan als ik veel kilometers zou maken, diesel stinkt enzo :p
Steven
Car: M536

Koop nou nooit een auto met te kleine motor, verhoudingsgewijs issie nauwelijks zuiniger dan de opvolgende of de daaropvolgende.

Je moet niet de schrale Nederlander uithangen en je blindstaren op die fictieve verbruiken van Autoweek, kep nog maar zelden een auto gezien die dat haalt. (En nee niet alleen door mijn voet bereden).

Die 1.8 verschilt qua verbruik bijna nix met de 1.6 en het rijd echt 10x beter. Ik zou persoonlijk gewoon voor de 2 liter gaan. Of een V6 op gas lijkt me helemaal fijn, kun je tenminste echt goed doorrije en gas kost toch geen drol dus 1:8 of 1:9 maakt ook weinig uit.
MikeVV
Contacteer:

1.6 is inderdaad veel te licht, 1.8 is ene hele fijne motor, geen race monster maar rijd heel behoorlijk.
Ferdy
Über-Spammer

oke das duidelijk,
op zoek naar een GT met een 1.8 voor niet al te duur...
wordt nog een hele opgave dus ! ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Steven schreef:Koop nou nooit een auto met te kleine motor, verhoudingsgewijs issie nauwelijks zuiniger dan de opvolgende of de daaropvolgende.

Je moet niet de schrale Nederlander uithangen en je blindstaren op die fictieve verbruiken van Autoweek, kep nog maar zelden een auto gezien die dat haalt. (En nee niet alleen door mijn voet bereden).
Mijn pa rijdt toch 5.4 liter op 100 km met 'z'n S80 D5 aut. ;)
Riël
Über-Spammer

alleen 80 wegen zeker ? :p
Je maakt me echt niet wijs dat die s80 1:18 loopt gemiddeld.
Maarten-Jan

hahaha, dat is wel een hele goeie ja :P , vast een heel erg optimistische boordcomputer
Steven
Car: M536

Tuurlijk is het haalbaar, maar niet voor de opgegeven waarden die AW opgeeft.

Gebruik in de stad heb ik bijv. vaak bij snelweggebruik. En idd met 80-wegen en een rustige rijstijl kom je een heel eind.
Haas
Car: Megane RS

mijn megane dti liep ook 1:20, maar das constant snelweg, reed niets anders. En mijn golf loopt 1:18 en kan je zeggen datdat in beide gevallen echt niet rustig is.

als je alleen snelweg rijdt, gaat je verbruik gewoon enorm vooruit. In de stad is dat zo afhankelijk van je rijstijl..

Mijn pa had een laguna II gt 1.9 dci 105 pk, maar daar werd ik niet warm van. Nu heeftie dezelfde maar dan 120 pk, dat rijdt echt veel beter!
MikeVV
Contacteer:

Haas schreef:mijn megane dti liep ook 1:20, maar das constant snelweg, reed niets anders. En mijn golf loopt 1:18 en kan je zeggen datdat in beide gevallen echt niet rustig is.

als je alleen snelweg rijdt, gaat je verbruik gewoon enorm vooruit. In de stad is dat zo afhankelijk van je rijstijl..

Mijn pa had een laguna II gt 1.9 dci 105 pk, maar daar werd ik niet warm van. Nu heeftie dezelfde maar dan 120 pk, dat rijdt echt veel beter!
Die 105 pk is inderdaad veel te licht, ik heb de 120 pk versie met ene powerbox ertussen en dat gaat toch best lekker voorruit.
Hoeveel pk ik extra heb door die box weet ik niet maar je merkt het verschil wel.
Ferdy
Über-Spammer

vandaag bij 3 GT's wezen kijken:
- Den Bosch: een 1.8...glas van de mistlamp kapot en krassen op de bumper.
- Oss: een 1.8...nette wagen, wel met een kras op het achterscherm ter hoogte van de ruit, half leer interieur. Kon niet op gas rijden, want de tank was leeg. Koppeling zat erg hoog, maar volgens zeggen was die "hydraulisch"...dus daar lag het aan...
- Nijmegen: schade aan de achterbumper, door een trekhaak volgens mij, en meerdere krassen achterop...

dus helaas nog niks concreets gevonden.
Haas
Car: Megane RS

je zoekt een Laguna II dus?
als je een keer in die van ons wil rijden, kan dat hoor :)
Ennuh...mijn zwager krijg volgende maand zijn nieuwe Megane station, dus das ok nog een optie, mocht je dat willen :P
Ferdy
Über-Spammer

ik zoek een Laguna II ja...
voor niet al te veel...Clio inruilen, bijleggen, hoppa !!!

Heb er nu in twee gereden...1.6 en 1.8...
heerlijk !
Ollie

Zijn inderdaad heerlijke auto's om in te rijden. Wordt ook mijn volgende auto denk ik...
Plaats reactie