De koppaking van mijn Clio 1.8 16v is naar de haaien. Kwam tijdens stationair draaien in de file in een keer een explosie van rook onder vandaan. Naar huis gesleept, bleek de koelvloeistof helemaal leeg te zijn. Gevuld met water om te zien waar hij lekte, bleef het peil normaal en draaide hij goed. Op een gegeven moment begon het water te koken en voorzichtig de dop eraf gedraaid waarop hij eraf sprong en 3 meter hoog begon te spuiten. Vervolgens weer gevuld, motor laten draaien en hij begon langzaam weer te bubbelen en over te stromen. Werd steeds erger.
Op een gegeven moment kwam er zo'n gast langs en die zei, volgens mij is je koppaking lek. Hij vroeg of de olie op de peilstok ook grijzig was en dat klopt wel ongeveer. Een vriend gebeld die monteur is en die bevestigde het.
Nu mijn vraag, hoeveel werk kost het om de koppaking te vervangen? Heeft iemand enige ervaring of kan iemand een indicate geven? Alvast bedankt!
Koppaking vervangen Clio 1.8 16v (F7P)
compressietestje gedaan? Met water schiet niet op, dat kookt bij 100 graden he... 
blokje eruit halen en aan de slag........

blokje eruit halen en aan de slag........