hallo..allemaal
Ik had een vraagje?
Het schakelen met mijn renault 19 gaat prima, maar terugschakelen naar zijn 2 gaat heel moeilijk...soms met een beetje geweld !!!
Weet iemand wat dit is.....want alles is goed behalve de 2de versnelling.
Gaat soms wel en soms heel stroef!
Alvast bedank
Versnelligsbak problemen
Zou ut ook kunne zijn dat de bak te vol met olie zit?? (teveel druk)
Want toen ik erachter kwam dat ie wat stroefjes was, ging ik naar heuts om daar wat versnellingsbak olie te halen omdat ik dacht dat er tewinig in zat.Toen ik op de parkeerplaats de dop eruit haalde stroomde de olie eruit. Wel erg veel voor een warme motor???
Vreemd want toch zijn alle versnellingen goed behalve zoals ik al zei van 3 naar 2 of 4 naar 2...dussszz
Ga morgen een naar de heuts om daat zo'n flesje te halen om de versnellingsbak te versoepelen ( van die wonder flesjes)
Ik moet toch binnekort nieuwe wiellager laten zetten, laat de monteur ook effe kijken naar de versnellingsbak olie en schakelstang en kabel...
Als het wondermiddel van heuts heeft gewerkt dan is het goed!!
Want toen ik erachter kwam dat ie wat stroefjes was, ging ik naar heuts om daar wat versnellingsbak olie te halen omdat ik dacht dat er tewinig in zat.Toen ik op de parkeerplaats de dop eruit haalde stroomde de olie eruit. Wel erg veel voor een warme motor???
Vreemd want toch zijn alle versnellingen goed behalve zoals ik al zei van 3 naar 2 of 4 naar 2...dussszz
Ga morgen een naar de heuts om daat zo'n flesje te halen om de versnellingsbak te versoepelen ( van die wonder flesjes)
Ik moet toch binnekort nieuwe wiellager laten zetten, laat de monteur ook effe kijken naar de versnellingsbak olie en schakelstang en kabel...
Als het wondermiddel van heuts heeft gewerkt dan is het goed!!
-
- Moderator
- Car: MB
bakolie moet je op een vlakke vloer controleren/vulllen. Tap deze eens af en kijk hoe de olie eruit ziet, Gooi er dan nieuwe in en kijk eens of je verandering merkt. Ik ben zelf niet zo'n fan van al die wondermiddelen die er in moet mikken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Die lapmiddeltjes werken vaak nauwelijks, meestal wordt ie ververst met nieuwe bakolie en daardoor lijkt het net alsof ie opeens 10x beter schakelt.
Ik gebruik die van Wynns nog wel eens, niet omdat ze claimen beter te schakelen maar ook vanwege afdichten. En dat werkt wel redelijk bij die lekkende reno-rommel
Ik gebruik die van Wynns nog wel eens, niet omdat ze claimen beter te schakelen maar ook vanwege afdichten. En dat werkt wel redelijk bij die lekkende reno-rommel

Ik ga maandag a.s eens de bakolie verversen...kijk of ie dan beter naar z'n 2de versnelling wil.
Maar het is inderdaad zo dat renault altijd lekken of zweten bij de versnellingsbak..ik heb al 3 r19 gehad en bij allemaal zweet de versnellingsbak.
Mocht ie niet verbeteren..dan reviseren!!!
Oja wat kost een revisie van de versnellingsbak van een renault 19 1.7 (F3N) ?????????
Thx
Maar het is inderdaad zo dat renault altijd lekken of zweten bij de versnellingsbak..ik heb al 3 r19 gehad en bij allemaal zweet de versnellingsbak.
Mocht ie niet verbeteren..dan reviseren!!!
Oja wat kost een revisie van de versnellingsbak van een renault 19 1.7 (F3N) ?????????
Thx