Ik had gister de bandjes gehaald omdat een vriend van me vlak daarbij in de buurt een auto ging kopen. Een oude gare Sierra met 2 liter carburateur Maargoed dat ding reed al beetje raar, moesten hem nog ff afstellen. Stukje 140 rijden op de snelweg en opeens sputteren en geen vermogen meer met dat hok. Dus maar gestopt om even te kijken wat er mis was. Doe je de kap open zie je dit
Kzou als ik jou was idd de ontsteking en carb maar eens controleren. Check ook effe of de uitlaat toch niet dicht zit, dan krijg je ook van zulke actie's
Uitlaat zal niet dicht zitten denk ik. Die mensen hadden die sierra 17 jaar gehad en altijd bij de dealer onderhouden Maar ik gok op een electrische choke die blijft hangen oid.
J-P-S schreef:vergeet ze niet zachter te laten na een paar rondjes trappen, worden nogal warm die bandjes
wat een onzin
je moet op de juiste spanning starten, dan hoef je niks zachter te laten na een paar rondjes, je kan dan wel 30 of 40 ronden (of meer) rijden
als ze warm zijn moeten ze ongeveer tussen de 2.2 en 2.5 bar zitten
ik start met de vijf
voor 1.8
achter 2.0
bij een zwaardere auto kan je iets zachter beginnen
@dennis, hoe diep zijn die gaatjes die in het loopvlak van de slicks zitten?
DennisT schreef:Uitlaat zal niet dicht zitten denk ik. Die mensen hadden die sierra 17 jaar gehad en altijd bij de dealer onderhouden Maar ik gok op een electrische choke die blijft hangen oid.
Man waar ik ooit mijn sierra van kocht was er ook super zuinig op, had em zelfs binnen gezet toen ik erom kwam omdat het toen regende Als ie geweten had wat ik er mee ging doen had ie em wel nooit aan me verkocht denk ik
Die michelins zijn erg fijne bandjes. Compound SB9? Succes gegarandeerd.
Wat betreft de bandenspanning. Je moet zorgen dat je warm rondom op 2.3 bar uitkomt. Om dit te bereiken zet ik LV op 1.6 RV op 1.7 LA op 1.8 en RA op 1.9. Rondom kom ik dan op 2.3 uit als ik flink mijn best doe. Voorwaarde is wel dat je de banden flink heet rijdt, en zorgt dat je direct spanning meet in de pitlane.
Bart V schreef:Die michelins zijn erg fijne bandjes. Compound SB9? Succes gegarandeerd.
Wat betreft de bandenspanning. Je moet zorgen dat je warm rondom op 2.3 bar uitkomt. Om dit te bereiken zet ik LV op 1.6 RV op 1.7 LA op 1.8 en RA op 1.9. Rondom kom ik dan op 2.3 uit als ik flink mijn best doe. Voorwaarde is wel dat je de banden flink heet rijdt, en zorgt dat je direct spanning meet in de pitlane.
Bart V schreef:Die michelins zijn erg fijne bandjes. Compound SB9? Succes gegarandeerd.
Wat betreft de bandenspanning. Je moet zorgen dat je warm rondom op 2.3 bar uitkomt. Om dit te bereiken zet ik LV op 1.6 RV op 1.7 LA op 1.8 en RA op 1.9. Rondom kom ik dan op 2.3 uit als ik flink mijn best doe. Voorwaarde is wel dat je de banden flink heet rijdt, en zorgt dat je direct spanning meet in de pitlane.
Volgens mij idd SB9 ja Maar waarom elke band op een andere spanning?
Voorwielaandrijvers krijgen de achterbanden altijd slecht op temperatuur, dus daarom achter op hogere spanning. En verschil L/R is vanwege het rechtsom circuit op Z'voort.
Steven schreef:Voorwielaandrijvers krijgen de achterbanden altijd slecht op temperatuur, dus daarom achter op hogere spanning. En verschil L/R is vanwege het rechtsom circuit op Z'voort.
Top hier heb ik dus wat aan Beste band dus ook LV doen en een na beste RV?
Bart V schreef:Die michelins zijn erg fijne bandjes. Compound SB9? Succes gegarandeerd.
Wat betreft de bandenspanning. Je moet zorgen dat je warm rondom op 2.3 bar uitkomt. Om dit te bereiken zet ik LV op 1.6 RV op 1.7 LA op 1.8 en RA op 1.9. Rondom kom ik dan op 2.3 uit als ik flink mijn best doe. Voorwaarde is wel dat je de banden flink heet rijdt, en zorgt dat je direct spanning meet in de pitlane.
hoe zwaar is je clio bart?
Geen idee, zal zo rond de 850 a 900 kilo zitten denk ik. Binnenkort gaat hij op een speciale weeg bank met 1 weegschaal per wiel, dan kan ik alles eens netjes afstellen.
Weet wel dat in iedergeval op zandvoort de bandenspanning prima is zo. Zolder heb ik nog niet echt tijd gehad om het goed te meten, maar ook daar komen de waardes goed uit.
Moet er trouwens achter die kachelunit een lampje zitten? Lijkt me wel toch? Heb er een tijd geleden eentje uit de sloop in gezet omdat de schakelaar van de blower door was gefikt.
J-P-S schreef:vergeet ze niet zachter te laten na een paar rondjes trappen, worden nogal warm die bandjes
wat een onzin
je moet op de juiste spanning starten, dan hoef je niks zachter te laten na een paar rondjes, je kan dan wel 30 of 40 ronden (of meer) rijden
als ze warm zijn moeten ze ongeveer tussen de 2.2 en 2.5 bar zitten
ik start met de vijf
voor 1.8
achter 2.0
bij een zwaardere auto kan je iets zachter beginnen
@dennis, hoe diep zijn die gaatjes die in het loopvlak van de slicks zitten?
das dus geen onzin. als die te hard staan met starten moet je ze wat aflaten. maar je kan natuurlijk ook laag beginnen
Het hangt geheel af van de temperatuur die je in de band ontwikkelt, en dus je rijstijl, en de afstelling van het onderstel. Dit varieert per persoon, en per auto.
Als beginner moet je met wat meer druk starten, zeker als je voor het eerst op slicks rijdt. Heb je eenmaal de slag te pakken, dan zal je vanzelf merken dat je de banden warmer rijdt, en je dus kan zakken met de bandenspanning. Belangrijk is dat je in het begin gewoon om de 5 a 6 ronden even binnen komt om de spanning te meten met een goede bandenspanningsmeter.
Zo net bijna gevochten omdat iemand op school zijn deur tegen mijn auto aan gooide
Stond ik de pauze ff te ouwehoeren bij mijn auto met wat klasgenootjes toen er wat jongens instapte in de auto naast de mijne. Om een lang verhaal kort te maken: Hij ontkende het alleen maar (terwijl die jongens die in de auto zaten bij hem het wel erkenden) en zat zelfs te dreigen dat ie mijn auto in de fik zou steken omdat ik zat te zeiken. Naja veel gevloek en gescheld over en weer dus. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat ik van de week laat weten wat ik ervoor moet hebben (wat is redelijk, 5 tientjes?) want we moeten er wel ff samen uit komen.
Dnns schreef:wat een klo*tzak ! en dan ook nog ontkennen
vlinke deuk of valt het mee ??
cupra lipje zal hem vast super goed staan !!
Mwah, putje erin, je kent het wel.
sonde man !
welke school zit je dan ??
Op de IVA in Driebergen, daar zou je het juist het minste verwachten...
nouwja hopelijk kun je het samen met die kerel oplossen.!
zonder dat hij moeilijk gaat lopen doen ofzo ..
't is heel simpel: Als hij weigert te betalen geef ik hem gewoon aan bij de schoolleiding en dan heeft hij voorlopig geen school Als hij uberhaupt nog les mag volgen daarna. De school is hier nogal duidelijk in. Maar ik wil niet dat het zo loopt, alleen als laatste middel als hij een grote smoel blijft geven
Dnns schreef:wat een klo*tzak ! en dan ook nog ontkennen
vlinke deuk of valt het mee ??
cupra lipje zal hem vast super goed staan !!
Mwah, putje erin, je kent het wel.
sonde man !
welke school zit je dan ??
Op de IVA in Driebergen, daar zou je het juist het minste verwachten...
nouwja hopelijk kun je het samen met die kerel oplossen.!
zonder dat hij moeilijk gaat lopen doen ofzo ..
't is heel simpel: Als hij weigert te betalen geef ik hem gewoon aan bij de
schoolleiding en dan heeft hij voorlopig geen school Als hij uberhaupt nog les mag volgen daarna. De school is hier nogal duidelijk in. Maar ik wil niet dat het zo loopt, alleen als laatste middel als hij een grote smoel blijft geven
haha okee nouw das duidelijk ! wou dat mijn school zo makkelijk was ! ik heb ook zo een putje in de achterklep doordat een of andere kneus niet opletten en dus tegen men auto aan liep. en blijkbaar met iets scherps
maar dat is inderdaad wel de beste manier om het aan te pakken !
sja, waarom tussen mannetjes regelen? Gewoon schade laten offeren en onder zijn snufferd douwen. Liefst zou zelfs IK m in mekaar beuken, maar ja, dat ligt aan mijn persoonlijke stemming..
sja, waarom tussen mannetjes regelen? Gewoon schade laten offeren en onder zijn snufferd douwen. Liefst zou zelfs IK m in mekaar beuken, maar ja, dat ligt aan mijn persoonlijke stemming..
Geloof me, ik heb niks met dat volk daarzo Werk hard voor me centen en krijg geen SLK van pappa voor me verjaardag
Maar dat scheelde idd echt heel erg weinig vanmiddag of er waren wat klappen uit gedeeld, want als er 2 dingen zijn waar je niet aan moet komen is het wel mijn auto of mijn vriendin (is er verschil dan? Kost allebei klauwen vol met geld en geeft er geen meerwaarde aan )