ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
clio_16_klapper
Contacteer:

Met Abs, heb ik. :D
Miekje16V

Ik had net tijdens het rijden ff (minuutje ongeveer na het wegrijden met warme motor) last van een schommelende (koelvloeistof) temperatuur meter... waar kan dit aan liggen? (I) Voor zover ik kan zien, zat de sensor gewoon op zijn plek.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

slecht contact wellicht :)
-PAZ-
Über-Spammer

Morgen eens gaan kijken of we hier nog een clio 16v kunnen neer zetten voor de deur :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb je er een gekocht :p ?
-PAZ-
Über-Spammer

Zo goed als, morgen nog effe gaan kijken en als alles naar wens is gaat ie mee terug naar ijzendijke :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ah sjiek, hoe kom je erbij om er weer een aan te schaffen dan? voor de boodschappen mee te doen (0) :p ?
Miekje16V

Miekje16V schreef:Ik had net tijdens het rijden ff (minuutje ongeveer na het wegrijden met warme motor) last van een schommelende (koelvloeistof) temperatuur meter... waar kan dit aan liggen? (I) Voor zover ik kan zien, zat de sensor gewoon op zijn plek.
Ik heb net ff wat speurwerk verricht... de sensor van de koelvloeistof zit gewoon op zijn plek. Wel heb ik een draadje gevonden in de buurt van het gaskleppenhuis dat "gestript" is (je kijkt op het koperdraad zeg maar). Geen idee waar het ding voor dient :~ Misschien dat dat de oorzaak kan zijn? En nog iets... lijkt me niet slim daarmee te rijden of wel... of kan ik het al verhelpen met wat isolatietape?

Mijn idee hoe het gekomen kan zijn: ik verdenk al een poosje mijn motorsteun van krakkemikkig zijn... misschien dat het blok te veel kantelt en daardoor dit draadje is beschadigd? Maar goed... hier spreekt mijn boeren verstand he :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wie weet maakt het wel sluiting inderdaad. ff dichttapen en kijken of het nog een verschil maakt.

lijkt me niks ernstigs in elk geval :)
Miekje16V

J-P-S schreef:wie weet maakt het wel sluiting inderdaad. ff dichttapen en kijken of het nog een verschil maakt.

lijkt me niks ernstigs in elk geval :)
Hmm net bij Renault garage geweest (tja dat doe je als je tijd te veel hebt :lol: en ook nog ff een bestelling moet doorgeven :wink: ).
Het draadje is wel te fiksen. hij heeft het stukje van de kabelboom ff met een ty-rip (hoe schrijf je dat) vastgezet zodat het koperdraadjes nergens sluiting kan maken. Haas maar weer ff lief aankijken om het echt te maken :p Renault had geen tijd verders... maar gaf wel aan dat dit mogelijk niet de oorzaak was voor mijn ADHD temp. meter. Hij heeft dat overigens niet meer gedaan, merk wel dat ie na het starten iets minder snel begint met meten... misschien toch iets in de tellerbak dan ofzo (0)

Ik moet wel ff aandacht besteden aan mijn motorsteunprobleem; of wat dan ook dat ervoor zorgt dat bij gas los mijn blok veel laat bewegen :~

Verder niks ernstigs dus... bedankt voor het meedenken (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

J-P-S schreef:ah sjiek, hoe kom je erbij om er weer een aan te schaffen dan? voor de boodschappen mee te doen (0) :p ?

Is niet voor mij, me broertje is net 18 en bezig voor zijn rijbewijs dusja dan maar gelijk een auto :) terwijl hij nog aan het lessen is kan ik de clio effe in orde maken en dan kan ie vlammen met de 16v :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

was ook mijn eerste, echt leuk na zo'n luie lesauto :D
Riël
Über-Spammer

-PAZ- schreef:
J-P-S schreef:ah sjiek, hoe kom je erbij om er weer een aan te schaffen dan? voor de boodschappen mee te doen (0) :p ?

Is niet voor mij, me broertje is net 18 en bezig voor zijn rijbewijs dusja dan maar gelijk een auto :) terwijl hij nog aan het lessen is kan ik de clio effe in orde maken en dan kan ie vlammen met de 16v :D

Aaaaah die zijn in Limboland :D

Nu lekker, had t even gemeld, dan zorgde ik dat iemand thuis was voor die bak, lekker handig :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

Nou de clio staat hier voor de deur ondertussen, wel wat werk aan, maar nog zeker de moeite (Y) (Y) liep nog op zen sloffen 195 op de terug weg dannet :D

@ riel. ja idd beter nog effe wat afgesproken, maar ik wist niet beter of de bak zat bij de auto. Naja komt nog wel goed. Eerst moet ie maar zorgen dat ie zijn rijbewijs haalt en dan kan ie rijden :)
-PAZ-
Über-Spammer

Deze clio staat nu hier voor de deur, hij moest hem gelijk wel effe wassen natuurlijk :)

Afbeelding

Staat ondertussen wel lekker vol zo bij ons voor de deur :D :D

Afbeelding

Denk dat ie zich hier binnekort ook wel aanmeld en dan zal er ook wel een projecttopic volgen van clio16v :wink:
Riël
Über-Spammer

Veel plezier ermee (Y) ziet er toch nog aardig uit zo, gepoetst.

Ja, en lopen doet ie zeker, die gaat flink aan 'm. En schakelen lukt voorlopig ook nog wel zoals je had gemerkt :)

Ik neem de bak wel mee naar de afsluitmeeting !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

Is goed hoor (Y) , die bak heeft nog niet zo een super haast. Laat em eerst maar eens zijn rijbewijs halen :wink: Schakelen viel me idd ook nog reuze mee net 2 en 3 kraakt wat maar is zeker nog goed mee te rijden.
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

ik heb onlangs een standaard bosal eindemper gemonteerd onder me 16vtje maar nu als de uitlaat heet wordt, komt de voorbocht naar de demper tegen de onderzijde van de wagen aan.
gebeurt dit wel vaker omdat het zo krap is of is bosal gewoon rommel?
Heb de uitlaat al meerdere keren verhangen maar het helpt niet.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Als ie verlaagt is heb je dit sowieso al gauw, maar mijn ervaring met universele uitlaten is dat ze nooit echt toppie passen...
Alhoewel de mijne (Devil) ook wel met drempels iets op de achter as bokt maar dit krijg je al gauw met iets dikkere diameter van de uitlaatbuis..
dohcmartijn

ja hij is inderdaad verlaagt maar dan zou die eingelijk eerder tegen het achteras ding moeten komen. maar dan zit er toch niks anders op om de demper wat te modificeren
(I)
thanks
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Misschien iets van een stootrubbertje monteren op de achteras, die hittebestendig is....
dohcmartijn

ja ik vin dat eigelijk een beetje een beun de haas oplossing maar op me werk ik ook wel hittebestendige olie/water slangen dat kan ik eerst wel ff proberen ben ik er misschien wel vanaf
-Ray-
Contacteer:

wie heeft het telefoonnummer van de (ex) eigenaar van deze clio?

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ieuw-3.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Ik weet wel dattie Tim B. heette hier, had ooit hiervoor een zwarte GT die Florus nu heeft geloof ik.

Edit: dit issem
Haas
Car: Megane RS

heb m ngo wel eens gemaild op dat adres, maar nooit iets van gehoord, dus zal wel niet kloppen?

dit is wel een auto van... :worship:
Jurien

die clio heb ik nu, ik weet niet of je mij zoekt?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
GerryTT

Nooit gedacht dat ik hier vragen zou gaan stellen :wink: Heb een 16v gekocht en heb het idee dat er een motorsteun kapot is(als ik optrek gaat de versnellingspook 5cm naar achter). Heb er twee gevonden: 1 onder de accu en 1 bij de rechter schokdemper. Zit er nog een derde ergens verstopt? Ook doen de drie metertjes op m'n dashboard niets meer(water,olietemp en oliedruk). Water geeft wel aan, bij contact aan, dat tie vol is maar daarna niets meer. Massa probleem of sensoren overleden? De multiriem is vervangen bij 85k en er staat nu 172k op de teller, dus die wil ik ook vervangen. Is dit moeilijk of kun je dit zelf? Wil er eerlijk gezegd zo snel mogelijk mee gaan rijden. Ben echt benieuwd hoe dit rijd. :p
antoine
Car: Renault Clio III RS

GerryTT schreef:Nooit gedacht dat ik hier vragen zou gaan stellen :wink: Heb een 16v gekocht en heb het idee dat er een motorsteun kapot is(als ik optrek gaat de versnellingspook 5cm naar achter). Heb er twee gevonden: 1 onder de accu en 1 bij de rechter schokdemper. :p
en 1 onder de versnellings pook. (Y)

Edit: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1964203
Frits Clio 16v

Die baksteun van renault sport (met massief rubber) uit de link van antoine is wel een aanrader, zeker omdat je circuit gaat rijden.
Je kunt er ook nog voor kiezen om linksvoor tussen bak en subframe een steun van de R19 te monteren. Dan kantelt de motor nog minder.
Ik heb beiden op m'n clio zitten, en dat is echt een groot verschil (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

W hebben er weer eentje

Inlegfilter met turbo geluid?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

-Ray- schreef:wie heeft het telefoonnummer van de (ex) eigenaar van deze clio?

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ieuw-3.jpg[/img]
Ray, PM m'n broertje met die vraag. Grote kans dat hij jou aan het telefoonnummer kan helpen. :)
clio_16_klapper
Contacteer:

clio_16_klapper schreef:Ik had even een vraag over de aansluitingen op de remdruk verdeler achter.
Kan iemand mij vertellen welke waar naar toe gaan.
Bijrijderkant, bestuurderkant naar voor en welke voor achter zijn ??
Was alweer een tijdje trg dat ik er met de flex in zat toen alles er onder weg gehaald maar nu even de draad kwijt :D .
:) Iemand al het verlossende antwoord :)
GerryTT

Frits Clio 16v schreef:Die baksteun van renault sport (met massief rubber) uit de link van antoine is wel een aanrader, zeker omdat je circuit gaat rijden.
Je kunt er ook nog voor kiezen om linksvoor tussen bak en subframe een steun van de R19 te monteren. Dan kantelt de motor nog minder.
Ik heb beiden op m'n clio zitten, en dat is echt een groot verschil (Y)
Thanks, lijkt nu wel ofdat het blok eruit wil springen
-Ray-
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
-Ray- schreef:wie heeft het telefoonnummer van de (ex) eigenaar van deze clio?

Ray, PM m'n broertje met die vraag. Grote kans dat hij jou aan het telefoonnummer kan helpen. :)
mars, de eigenaar heet Jurien, lees een paar posts naar boven ;)

maar ben wel blij dat je me wilt helpen! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ok, ik dacht je de vorige eigenaar Tim B. zocht in verband met info over de auto. (I)
Gesloten