airco bijvullen ?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
veender
Contacteer:

Weet iemand hoeveel gram airco vloeistof in een 1800/16v laguna grand tour 2 dynamic bouwjaar 2001 moet zitten,
ik heb me laten vertellen 640 gram klopt dit?
wilde hem vandaag laten bijvullen,maar ze konden geen sticker vinden,en toen begonnen ze te overleggen hoeveel er in moest.
Daarna waren ze nog niet zeker van ,heb toen maar gezegt laat maar zitten kom wel een keer terug,het schijnt dat als je er niet genoeg, of er teveel aan vloeistof erin doet ,dat dan de airco dan ook kapot kan gaan.
Bart V

Beetje aircospeciaist heeft een mooi boekje waar alle auto's in staan, met de vulhoeveelheid van de airco. 640 gram kan aardig kloppen overigens.
Mrtn
Car: R5GTT

een btje airo-service apparaat heeft de meeste voertuigen in een database staan, dus ook die van de Laguna.

als je te weinig koudemiddel in het systeem hebt, is het wenselijk dat je lagedruksensor dit tijdig ziet, tegen het kapot (te warm) draaien van de compressor.
veender
Contacteer:

Was wel in de garage ,maar of het een aircospecalist was betwijfel ik.
hij zat in m,n onderhouds boekjes te neuzenvoor info ,er stond alleen maar het type vloeistof op de sticker op de neus van m,n auto,en ik had een oude bon tussen m,n papieren zitten van bijvullen van de airco nadat er een slang kapot is geweest.
Plaats reactie