Pakking problemen!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
renault19

Hallo allemaal,

Was bij de garage geweest omdat mij renaultje onrustig liep, als snel bleek dat de pakking van het inlaatspruitstuk niet meer goed was.
Dus heeft de monteur die eruit gehaald en gezocht voor een nieuwe, nergus te vinden!!!!!!!! Niet bij Renault en niet bij Volvo!!

Maar op een of andere manier heeft ie het voor mekaar gekregen om via een aftermarket pakking te regelen,maar die paste niet,Zodra ie um heeft eropgezet spoot het water al helemaal uit :( !!!

Dus gaat ie nog een proberen via de Importeur en anders houd het op!!!
Ik hoor morgen hoe het afloopt.

Dan gaat ie naar de sloop!!!!!!! heb er geen zin meer in!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat voor speciaal model heb je dan? :S Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zowel Renault als de automaterialenboer dit niet kan leveren.
Xabre
Car: 19 16V

Om wat voor model 19 (de motor) gaat het precies? (kenteken)

Lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat er geen pakking te vinden is.
-PAZ-
Über-Spammer

Kijk eens op http://www.hbase.nl denk dat je de pakking daar evt wel terug kunt vinden. En als ie daar staat is ie ook gewoon nog leverbaar
R5GTT. Drive it like you stole it
renault19

het is een renault 19 1.7 rn, motortype F3N

Nergus te vinden, hbase heeft um ook iet!!

Ben ten einde raad
Gabri van der Veen
Über-Spammer

renault19 schreef:Hallo allemaal,

Was bij de garage geweest omdat mij renaultje onrustig liep, als snel bleek dat de pakking van het inlaatspruitstuk niet meer goed was.
Dus heeft de monteur die eruit gehaald en gezocht voor een nieuwe, nergus te vinden!!!!!!!! Niet bij Renault en niet bij Volvo!!

Maar op een of andere manier heeft ie het voor mekaar gekregen om via een aftermarket pakking te regelen,maar die paste niet,Zodra ie um heeft eropgezet spoot het water al helemaal uit :( !!!
euhh klopt je verhaal eigenlijk wel?

inlaatspruitstuk en water??
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Xabre
Car: 19 16V

dit moet 'm zijn, pakking inlaatspruitstuk: 7700854867

kost rond de 15 euro bij Renault

Gabri van der Veen schreef:
renault19 schreef:Hallo allemaal,

euhh klopt je verhaal eigenlijk wel?

inlaatspruitstuk en water??
ja dat vond ik ook al vreemd
renault19

oke thx, zal effe kijken hoe dit afloopt.

Maar bedankt voor de tips

ps
Ja ik weet niet precies hoe het water door de mortor circuleert, maar heb zelf gezien dat daar water doorheen loopt...niet door het inlaatspruitstuk!

Maar erzitten gaatjes op die plek (motorblok zelf) waar het water uitloop als je de pakking ervanaf haalt.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zou je een foto kunnen maken om het duidelijker te maken. Foto's zeggen meestal meer dan woorden :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Mark van Nierop
Contacteer:

renault19 schreef:oke thx, zal effe kijken hoe dit afloopt.

Maar bedankt voor de tips

ps
Ja ik weet niet precies hoe het water door de mortor circuleert, maar heb zelf gezien dat daar water doorheen loopt...niet door het inlaatspruitstuk!

Maar erzitten gaatjes op die plek (motorblok zelf) waar het water uitloop als je de pakking ervanaf haalt.
Of bedoel je soms het thermostaathuis??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Siempie

bij mijn clio loopt er wel koelwater door het inlaat spruitstuk, of het vanuit de motor het spruitstuk in gaat of anders om weet ik niet.

zal vast iets zijn om de inlaat lucht op temperatuur te krijgen zodat de benziene beter wordt opgenomen.
renault19

Idd sempie er loopt water door je inlaatspruitstuk, voor welke reden weet ik niet,maar het zou idd kloppen wat jij zegt.

Maar mijn probleem is die K*t pakking.....maar ja, ik hoop dat die monteur die pakking kan bestellen.

Anders weet ik ut niet......
Siempie

anders haal je hem uit duitsland

linkje
renault19

Probleem is verhoplen de renault loop als een zonnetje.

Het probleem was het volgende:

Over de hele motor zitten vriestops, dat zijn een soort dopjes die ervoor zorgen dat je motor in de winter niet kapot vriest als je ''water'' in je systeem hebt i.p.v koelvloeistof.
Mocht het buiten zo koud zijn dat het water gaat bevriezen springen de stoppen door en je motorblok is gered :)

Bij het inlaatspruitstuk zitten er al 4 (in totaal 12 ongeveer over de hele motor).
Die van mij zijn kapot geroest en er loopt water doorheen.In principe kan er niets gebeuren, maar zodra je de pakking gaat vervangen kun je een probleem krijgen.Omdat de originele pakking die gaatjes bedekt en de ''aftermarket'' pakking niet.
Als je alles erop hebt gezet en je vult je water bij loopt al het water langs je pakking...dussss

Belangrijk is als je ooit de pakking gaat vervangen en die gaatjes zijn kapot, altijd je de originele pakking moet kopen, zoniet dan moet je nieuwe stoppen in en dan kun je wel zo'n ''aftermarket pakking'' gebruiken!

Groetjes en bedank,

Laterzz
Nielz

dus conclusie: ook bij orginele pakking controleren of de vries gaatjes in orde zijn anders krijg je alsnog problemen (hetzij later)
renault19

Zoiets ja,

Latrzzzzz
Plaats reactie