Wanner verwachten jullie hem in de showroom in Woerden, kom ik ff langs!!Alex Los schreef:Gisteren met een aantal Laguna's 3 gereden.
Man, man, wat een verbetering is die auto zeg.
We hadden intro training op testcircuit in Lelystad. We hebben kunnen vergelijken met nieuwe Passat, Mondeo, Volvo V50. Peugeot 407 enz enz. en er waren een paar Laguna II phase 2 om mee te vergelijken.
Wat een super auto is de nieuwe zeg. Kan niet wachten tot de coupe komt
ACT: Laguna
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Ik had het al gelezen, alleen heeft een LagunaII geen torsiestaven meer, dus is het daardoor een stuk makkelijker. Gehoer...MikeVV schreef:Klopt, " mijn Laguna" is inderdaad niet openbaar, was ik ff vergeten.Steven schreef:Beetje jammer dat dat forum niet gewoon openbaar is...
En ik heb een Laguna1, maargoed ik meld me wel aan en zal es rondsnorren.
Je kan je natuurlijk altijd aanmelden je bent van harte welkom!![]()
Heb het ff voor je gekopieerd:
) wielen demonteren
2) handremkabels, stekkeraansluiting ABS (denk ik) en de remleidingen losmaken
3) kunststof kappen demonteren
4) schokdempers bovenaan losmaken, asuiteinde ondersteunen met een hoge hydraulische krik/soort hefhulp
5) veren eraf
6) bouten die door de rubbers zitten losmaken, as ff ondersteunen/opvangen met eerder genoemde krik
7) kappen waar de ophanging inzit iets losmaken
8 ) as eruitschuiven, krik laten zakken en as op de grond leggen (even met 2 man doen)
9) oude rubbers eruit hengsten
10) nieuwe erin hengsten, goed onthouden hoe de oude erin zaten, er zit nl. verschil in de rubbers...
11) punt 1 t/m 9 nu in omgekeerde volgorde en afsluiten met het ontluchten van de achterremmen en eventueel het opnieuw vastmaken van de handremkabels aan de handremhandle (kabels kunnen losschieten)
En op z'n tijd een bakkie leut en een saffie...
Zijn trouwens V6 torsies stiekum niet dikker? Zou wel geinig zijn

Blijkt van de brandstofverwarming te zijn.pjedro schreef:MikeVV schreef:Filter??? ik dacht dat die bij de tank zat?
Oke maar filter dus, maar waar dient die stekker voor dan?
dat stekkertje is waarschijnlijk van je brabdstoffiltervlotter
-
- Contacteer:
Volgens RDW is jouw Laguna groen?Steven schreef:Zeggeh ik ben afgelopen week getrakteerd op een geweldig grote kras op m'n zijscherm...![]()
Die behandel ik tijdelijk maar ff met een lakstift, maarja nu heb ik de kleurcode nodig. Normaal zit ie ws. op het schutbord bij je spruitstuk, maar daar heeft de gasboer bij mij de gegevens van die gasinstall geplakt. Hebben Laguna's nog andere plekken waar die info te vinden is? Niet in de deuren iig.
Ojah en de achterasrubbers zijn fameus om de slijtage, om dat te vervangen moet ik die hele as erondervandaan stuiteren zeker?
Vert Anglais MV963 is volgens mij erg veel geleverd op een Laguna. Maar op de foto in je project topic lijkt de Laguna zwart van kleur?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Dan zou het ook nog verte abyss kunnen zijn, dat lijkt op een foto ook zwart.
-
- Contacteer:
Dan is de code NV903MikeVV schreef:Dan zou het ook nog verte abyss kunnen zijn, dat lijkt op een foto ook zwart.
En daar heb je ook weer 3 verschillende tinten in...Duupke (Ronald) schreef:Dan is de code NV903MikeVV schreef:Dan zou het ook nog verte abyss kunnen zijn, dat lijkt op een foto ook zwart.

-
- Contacteer:
Let op. Ferdy gaat ook om....
Ooit.

Ooit.

-
- Contacteer:
btw. Ferdy, mocht je voor een Laguna II gaan en je kunt het financieel bolwerken ga dan voor een Laguna vanaf 2003.
Die zouden een stuk beter moeten zijn dan die van de jaren daarvoor.
Die zouden een stuk beter moeten zijn dan die van de jaren daarvoor.
heb het eerst in de Laguna II gereden en daarna nog een Laguna I ph II
maar das wel een flink verschil,
die II die glijdt gewoon over de weg...
alleen....als die ruimte heb ik eigenlijk helemaal niet nodig !!!
Maar ja...voor die prijs
En financieel krijg ik dat momenteel niet rond, duup !
maar das wel een flink verschil,
die II die glijdt gewoon over de weg...
alleen....als die ruimte heb ik eigenlijk helemaal niet nodig !!!
Maar ja...voor die prijs

En financieel krijg ik dat momenteel niet rond, duup !
Ach de meeste van 2002 rijden nu al 5 jaar rond, dan hebbem ze de meeste problemen wel gehad en zijn al gemaakt.
ja, waarom niet.
Zeg nietb dat er niks meer kan gebeuren maarv je zit toch vaak in onderhouds boekjes dat het 1 en al is vervangen.
Zeg nietb dat er niks meer kan gebeuren maarv je zit toch vaak in onderhouds boekjes dat het 1 en al is vervangen.
Het is blauwgroenig, ik vind het zelf meer donkerblauw, maarja ik ben kleurenblind zegt menDuupke (Ronald) schreef:Volgens RDW is jouw Laguna groen?Steven schreef:Zeggeh ik ben afgelopen week getrakteerd op een geweldig grote kras op m'n zijscherm...![]()
Die behandel ik tijdelijk maar ff met een lakstift, maarja nu heb ik de kleurcode nodig. Normaal zit ie ws. op het schutbord bij je spruitstuk, maar daar heeft de gasboer bij mij de gegevens van die gasinstall geplakt. Hebben Laguna's nog andere plekken waar die info te vinden is? Niet in de deuren iig.
Ojah en de achterasrubbers zijn fameus om de slijtage, om dat te vervangen moet ik die hele as erondervandaan stuiteren zeker?
Vert Anglais MV963 is volgens mij erg veel geleverd op een Laguna. Maar op de foto in je project topic lijkt de Laguna zwart van kleur?

Kan zo ff geen goeie foto maken met dit shitweer, die telefoonfotos zijn iig een beetje vertekenend.
Waar hoest jij die codes uit op?
-
- Contacteer:
Als je nou ff naar het Kleurnummer topic zoekt, en je scrollt naar beneden naar deze url kom je vanzelf op een van de kleurnummertopics van http://www.planeterenault.com
Dit is Vert Abysse
[img]http://img329.imageshack.us/img329/7650 ... seb0fo.jpg[/img][img]http://img329.imageshack.us/img329/8940 ... see9hm.jpg[/img]
Maar Steven, kun je echt nergens een code terugvinden. Er zou toch echt een sticker op de rechter deurstijl tussen voor- en achterportier moeten zitten.
Dit is Vert Abysse
[img]http://img329.imageshack.us/img329/7650 ... seb0fo.jpg[/img][img]http://img329.imageshack.us/img329/8940 ... see9hm.jpg[/img]
Maar Steven, kun je echt nergens een code terugvinden. Er zou toch echt een sticker op de rechter deurstijl tussen voor- en achterportier moeten zitten.
ergens helemaal onder, hij is moeilijk te zien maar zit er wel.
Riel heeft trouwens ook Verte Abyss op zijn Safrane!!
Riel heeft trouwens ook Verte Abyss op zijn Safrane!!
Ah MikeVV is de winnaar, ik zal idd es nieuwe lenzen halen, kep die sticker helemaal niet gezien 
NV903 isset dus, staat alleen een andere naam achter geloof ik.
Zijn er trouwens wel meer mensen die last hebben van interieurbrom van de Laguna 1? Volgens mij is de onderste motorsteun van mij niet helemaal fris meer. Tis vooral bij 110 in z'n 5 (iets van 3000 nogwat toeren).
Of is er uberhaupt ergens een beetje complete Laguna 1 mankementenlijst, ga ik em es ff nalopen

NV903 isset dus, staat alleen een andere naam achter geloof ik.
Zijn er trouwens wel meer mensen die last hebben van interieurbrom van de Laguna 1? Volgens mij is de onderste motorsteun van mij niet helemaal fris meer. Tis vooral bij 110 in z'n 5 (iets van 3000 nogwat toeren).
Of is er uberhaupt ergens een beetje complete Laguna 1 mankementenlijst, ga ik em es ff nalopen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij een Laguna1 ook? Ik dacht alleen bij een Laguna2. Jij hebt toch nog torsiestaven achter?Steven schreef:Ojah en de achterasrubbers zijn fameus om de slijtage, om dat te vervangen moet ik die hele as erondervandaan stuiteren zeker?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
TType II heeft er inderdaad meer last van dan I.
Jaja ik heb een Laguna 1, maar als ik naar die achterasrubbers kijk zijn die in diameter al een mm of 2 kleiner dan de bus. Moet zeggen dat ik er qua rijgedrag geen last van heb.Martijn schreef:Bij een Laguna1 ook? Ik dacht alleen bij een Laguna2. Jij hebt toch nog torsiestaven achter?Steven schreef:Ojah en de achterasrubbers zijn fameus om de slijtage, om dat te vervangen moet ik die hele as erondervandaan stuiteren zeker?
Maarja wil em toch ff een tandje omlaag zetten, dus kan dat rubber gelijk wel ff mee. Vroeg me alleen af of iemand dat al es gedaan had, maar blijkbaar niet dus

even een vraagje voor de kennis,
gezien de financien zijn er nu twee opties
1. Laguna I ph II kopen
2. Laguna II kopen, maar dan een van de eerste types
Optie 2 pleit in zijn voordeel door:
1. relatief goedkoop in aanschaf
2. luxere auto
3. veel op LPG dus goedkoop rijden
heeft iemand ervaring met het eerste type Laguna II ?
graag jullie bevindingen !
gezien de financien zijn er nu twee opties
1. Laguna I ph II kopen
2. Laguna II kopen, maar dan een van de eerste types
Optie 2 pleit in zijn voordeel door:
1. relatief goedkoop in aanschaf
2. luxere auto
3. veel op LPG dus goedkoop rijden
heeft iemand ervaring met het eerste type Laguna II ?
graag jullie bevindingen !
Ik zeg, afgezien van de kwaaltjes, dat je die eventuele kwaaltjes wel overleefd, en een fijnere en mooiere auto hebt aan de laguna II.
Bovendien is zo'n II nu spotgoedkoop, en ik denk dat ze niet zo hard in waarde verder dalen als de laguna I. Hiervoor schrijf je ook nog eens minder af dan bij type I.
We zijn gewoon een beetje verpest door de vele negatieve geluiden over de Laguna II type I.
Bovendien is zo'n II nu spotgoedkoop, en ik denk dat ze niet zo hard in waarde verder dalen als de laguna I. Hiervoor schrijf je ook nog eens minder af dan bij type I.
We zijn gewoon een beetje verpest door de vele negatieve geluiden over de Laguna II type I.
Perssonlijk zou ik ook voor de type II phase1 gaan, ik rij zelf een GT uit januari 2002 ( probleem jaar, zegt men.....) maar ik heb tot op heden nog geen problemen gehad.
De type II is zeker luxer dan de type 1 en rijd ook een heel stuk fijner, zeker nu de type III er aan komt zullen de prijzen nog iets verder zakken.
Als ik lees bij mij op de lagunaclub site wat voor propblemen mensen ondervinden met de type II valt dit best mee, heel erg mee eerlijk gezegd.
Meest voorkomende problemen zijn heel goed zelf op te lossen en zijn ook eigenlijk niet anders dan bij een andere renault of ander merk.
De type II is zeker luxer dan de type 1 en rijd ook een heel stuk fijner, zeker nu de type III er aan komt zullen de prijzen nog iets verder zakken.
Als ik lees bij mij op de lagunaclub site wat voor propblemen mensen ondervinden met de type II valt dit best mee, heel erg mee eerlijk gezegd.
Meest voorkomende problemen zijn heel goed zelf op te lossen en zijn ook eigenlijk niet anders dan bij een andere renault of ander merk.
het budget laat het momenteel niet toe om een Lag II ph II aan te kopen, om het zo maar te noemen,
een eerste type Lag II zit er nog wel in,
maar goed, ik hoor niet veel goeds over deze wagens...
natuurlijk is het wel zo, dat mogelijke storingen aan zo'n wagen natuurlijk allang verholpen kunnen zijn door de vorige eigenaar...
lastig...
een eerste type Lag II zit er nog wel in,
maar goed, ik hoor niet veel goeds over deze wagens...
natuurlijk is het wel zo, dat mogelijke storingen aan zo'n wagen natuurlijk allang verholpen kunnen zijn door de vorige eigenaar...
lastig...
Ik rij zelf in phase 1 ook door het budget...
De meeste op de club rijden in een phase 1, en als ik dan de problemen zou inventariseren valt het best mee.
Kijk anders ff op het forum, dan zul je zien dat het allemaal best mee valt en dat de meeste problemen zelf op te lossen zijn.
De meeste op de club rijden in een phase 1, en als ik dan de problemen zou inventariseren valt het best mee.

Kijk anders ff op het forum, dan zul je zien dat het allemaal best mee valt en dat de meeste problemen zelf op te lossen zijn.
Ik heb 2 GT gehad, 1 uit juni 2002 1.8 benzine, daarvan lekte de aircopomp door slecht onderhoud door de vorige eigenaar en ik heb de achter as rubber laten vervangen.
Ik rij nu in een 1.9 DCI en daar heb ik tot nu toe alleen 1 motor steun van hoeven te vervangen, dit kan je mee maken op elke auto.
De electrische dingen die je vaak hoort heb ik nog niet mee gemaakt, kaart werkt goed, sensoren werken goed.
Onderhoud zoals olie en filters doe ik allemaal zelf.
Ik rij nu in een 1.9 DCI en daar heb ik tot nu toe alleen 1 motor steun van hoeven te vervangen, dit kan je mee maken op elke auto.
De electrische dingen die je vaak hoort heb ik nog niet mee gemaakt, kaart werkt goed, sensoren werken goed.
Onderhoud zoals olie en filters doe ik allemaal zelf.
De meest besproken problemen over de type II
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=11.0
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=9.0
Mike
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=11.0
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=9.0
Mike