Throttlebodies op RS

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gast

franx schreef:
Robke schreef:Sodeju, koopje van het jaar. :D :lol:

Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
Nope, geen nokkenstokken :D voor de 4000 pond .

Iemand enig idee van de prijs die ze denken te gaan rekenen voor het turbosetje bij MB ? Ik lees hier al dat het in de buurt komt van de TB prijs, kan niet de bedoeling zijn. Zij (MB) spreken zelf van een "betaalbare" modificatie. Alles wat naar de 5000 euro gaat is NIET betaalbaar, je koopt er een paar autos voor :lol: !
Neem het me nu echt niet kwalijk, maar als je degelijke performance wil betaal je dat ook. Als je van mening bent dat je voor dat geld een paar autos koopt moet je dat lekker doen en blijven rondbarrelen met een hoopje zooi, want dat is het uiteindelijk. Op gelijkaardige reakties zitten de ontwerpers van het project nu echt wel te wachten. En alvorens met bedragen te gaan goochelen, beters eerst informeren.

Als ik me niet vergis rijd de RS met een GT-serie.
PtrGte
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
ik denk dat je met dat geld een 250a 260 pk kan hebben (Y)
Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.
nou voor bijna 6000 euro moet dat redelijk betrouwbaar kunnen zijn (Y)
260 pk atmospherisch is gewoon teveel van het goede voor zo'n motor, en alleen haalbaar met hele hoge toerentallen. Door die hoge toerentallen en lange slag heb je te maken met extreme zuigersnelheden, en extreme slijtage. Trust me, 260 pk is wel haalbaar, maar niet betrouwbaar.

En voor 6000 euro kan je inderdaad iets moois maken, maar dan kan je die 6000 euro beter investeren in een iets tammere motor icm een programmeerbaar motor management en een mooie datalogger.
wat haalt renault uit een standaard 1.8 16v op de krukas??
145 pk??
als je deze aanpast en opboort heb je een betrouwbare 190 pk op de krukas
dat is een toename van 30%, en bewezen betrouwbaar :D

doe je datzelfde met een rs blok van 197 pk dan zit je met 30% vermgenstoename toch al boven de 250 pk, doe iets voorzichtiger maar dan moet 240 pk op de krukas zeker haalbaar zijn
en dan moet het toch echt wel betrouwbaar zijn
en volgens mij moet dat kunnen voor 6000 euro
dus van een 1.8 naar 2 liter met 30% toename, mmm...moet die RS dan 2.2 liter worden???

ik moet de eerste atmosferische renaultmotor nog tegenkomen met 200 bewezen pk-tjes...ik ben al benieuwd naar een 197-RS op de bank in Goes...denk dat je nog schrikt wat die aan de wielen overhoudt...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

nou ja mijn uitdraaien liegen toch echt niet
tussen de 185 en 190 op de krukas en 160,1 op de wielen
en als je dan rekent met 15% aandrijfverlies zit je op 185 pk?

en dat is toch echt een opgeboorde 1,8 met carbjes
franx

-jo- schreef:
franx schreef:
Robke schreef:Sodeju, koopje van het jaar. :D :lol:

Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
Nope, geen nokkenstokken :D voor de 4000 pond .

Iemand enig idee van de prijs die ze denken te gaan rekenen voor het turbosetje bij MB ? Ik lees hier al dat het in de buurt komt van de TB prijs, kan niet de bedoeling zijn. Zij (MB) spreken zelf van een "betaalbare" modificatie. Alles wat naar de 5000 euro gaat is NIET betaalbaar, je koopt er een paar autos voor :lol: !
Neem het me nu echt niet kwalijk, maar als je degelijke performance wil betaal je dat ook. Als je van mening bent dat je voor dat geld een paar autos koopt moet je dat lekker doen en blijven rondbarrelen met een hoopje zooi, want dat is het uiteindelijk. Op gelijkaardige reakties zitten de ontwerpers van het project nu echt wel te wachten. En alvorens met bedragen te gaan goochelen, beters eerst informeren.

Als ik me niet vergis rijd de RS met een GT-serie.
Ehhhm mijn constatering is absoluut niet negatief bedoeld hoor, met de 5000 euro. Ik ben zelf iemand die al jaren geen autos meer gekocht heeft onder de 10. Maar wanneer je het over 5000 euro hebt dan is dat voor velen niet betaalbaar, en dat is niet de bedoeling van MB. Ze willen een markt aanspreken waar het voor velen een aantrekkelijke modificatie is. Ik ben inmiddels wat wijzer, de prijs gaat lager liggen dan bovengenoemd. Ik ga het op de voet volgen want mijn interesse hebben ze !
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

If you pay peanuts, you get monkeys.
PtrGte
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:nou ja mijn uitdraaien liegen toch echt niet

Luco dat snap ik, mijn clio draaide ook over 160 op de wielen en dat nog niet eens met weber carbs, maar met dat fijne ( :~ ) 16v wokkel-spruitstuk...

maar wat ik bedoel is dat die 30% toename waar je het over hebt bij een RS-197 niet zo 1-2-3 haalbaar is vanwege het feit dat het al een 2 liter is (I) EUREKA!!!
franx

dennisvr schreef:If you pay peanuts, you get monkeys.

True my man, true !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

PtrGte schreef:

Luco dat snap ik, mijn clio draaide ook over 160 op de wielen en dat nog niet eens met weber carbs, maar met dat fijne ( :~ ) 16v wokkel-spruitstuk...

maar wat ik bedoel is dat die 30% toename waar je het over hebt bij een RS-197 niet zo 1-2-3 haalbaar is vanwege het feit dat het al een 2 liter is (I) EUREKA!!!
(I) om die evt ook op te boren :D
Christian

PtrGte schreef:

how how mijn blokie goed 8)
PtrGte
Contacteer:

Hee Christian als jij nou eens dat ding afbouwt :)

misschien dat je dan wel op 200 uitkomt...zou wel mooi zijn, is weer eens wat anders...

oh ja, en is mijn spruitstukkie al onderweg??? :)
Donleben
Contacteer:

Voor op de 1.6 of super 1600 (Y)

Seller: sprint1600
Country: Netherlands
Phone: +31654325664
Currency: EUR €

Price: 600.00
Date Added: September 8, 2007
Views: 505

[img]http://www.racecarsdirect.com/photos/im002646.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Riël
Über-Spammer

PtrGte schreef:

Over die super1600 gesproken, die draait er 220 pk uit :p

- Engine : Type 4KM – 4 cylinders – 16 valves – 1598 cc
> Bore x stroke (mm) : 81.0 x 77.6
> Maximum power : 220 Bhp at 8750 rpm
> Maximum torque : 220 Nm at 7750 rpm

En 220nm is ook niet misselijk voor een atmosferisch 1600tje toch?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat is niet misselijk, maar dat is ook niet gemaakt om enigzins lang mee te gaan :p
PtrGte
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
PtrGte schreef:

Over die super1600 gesproken, die draait er 220 pk uit :p

- Engine : Type 4KM – 4 cylinders – 16 valves – 1598 cc
> Bore x stroke (mm) : 81.0 x 77.6
> Maximum power : 220 Bhp at 8750 rpm
> Maximum torque : 220 Nm at 7750 rpm

En 220nm is ook niet misselijk voor een atmosferisch 1600tje toch?
1600 VS. 2 Liter...das tieten met kutten vergelijken...da doe je ook nie :beer:
Roy
Moderator

On-topic aub. :)
5 GT Turbo '88 GT5
franx

Christian schreef:zijn er al mensen die met megasquart rijden heb hier ook over na zitten denken :)
Ik lees net op de Engelse site dat megasquirt "kapoet" is, bankroet, over en uit ?
franx

Donleben schreef:Voor op de 1.6 of super 1600 (Y)

Seller: sprint1600
Country: Netherlands
Phone: +31654325664
Currency: EUR €

Price: 600.00
Date Added: September 8, 2007
Views: 505

[img]http://www.racecarsdirect.com/photos/im002646.jpg[/img]
Hey Melvin, leuke reactie ! Helaas niets voor mijn RS haha

Wanneer de verkoper hiermee naar Engeland gaat heeft ie meer succes, binnen no time weg
Bart V

franx schreef:
Christian schreef:zijn er al mensen die met megasquart rijden heb hier ook over na zitten denken :)
Ik lees net op de Engelse site dat megasquirt "kapoet" is, bankroet, over en uit ?
Dat zou erg jammer zijn....
jankees

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CN1342.JPG[/img]

is dat wat voor op mijn clio ??? ik heb een k4m en een volledig supersprint systeem met spagetti spruitstuk

dit is nog te betalen :bang:
catrinus

Bart V schreef:
franx schreef:
Dat zou erg jammer zijn....
Dan allemaal maar over op het kms systeem :D (wat overigens meer voordelen heeft dan megasquirt)
Riël
Über-Spammer

Allemaal over op de originele Renault ECU <-> Fastchip (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
franx

Riël Notermans schreef:Allemaal over op de originele Renault ECU <-> Fastchip (Y).
Ja hoor , rijdt erg goed
Donleben
Contacteer:

franx schreef:Hey Melvin, leuke reactie ! Helaas niets voor mijn RS haha

Wanneer de verkoper hiermee naar Engeland gaat heeft ie meer succes, binnen no time weg
Niet even een ander inlaat pakken en omschroeven? (I)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
franx

oei, nu ga je een voor mij onbekend technisch trucje laten zien ?!

Ik hou het liever bij op maat gemaakt en bewezen mod-materiaal :wink:

Eigenlijk zou de turbo van MB voor mij al een sprong in het diepe zijn, ik zit hier wel sterk aan te denken.
Ben al op zoek naar een Alto-tje voor de woonwerk-rit van 40km per dag om dan te gaan hobby-en met de Clio.

Ik dank voor de reacties op Trottle Body gebied. Heb ook met Henk Fastchip gesproken inmiddels m.b.t. dit onderwerp en op het circuit schijnt het leuk te werken maar dit zijn niet mijn bedoelingen.
ik wacht met spanning af hoe de laatste afrag-tests van de MB auto op het circuit zijn afgelopen.
Gast

Riël Notermans schreef:Allemaal over op de originele Renault ECU <-> Fastchip (Y).
tenminste 1 die het begrepen heeft :lol:

BTW: MS is geen zaak maar software die je gewoon bij elke degelijke zaak kan kopen. Deze software werd geschreven door 2 engelse knaken. Of zij het zijn die zogenaamd bankroet zijn weet ik niet maar ik zou toch even de bron van het hele verhaal raadplegen want dit lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ze staan weer op ebay!

het inlaatgedeelte
Bart V

Da's een mooi spruitstukje, aan de inlaatkanalen te zien voor een F7P/R motor, en zeer betaalbaar.

Jammer alleen dat de runners te lang zijn om het goed kwijt te kunnen in een clio 1.
Glekke
Contacteer:

moet passen in een 19 toch? :)
Xabre
Car: 19 16V

wow hij heeft er wel 10 liggen

wat heb je verder nog nodig? 4 gaskleppen + kelken en injectoren (21T ?) en aangepaste ecu
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je hoeft niet perse andere injectors te nemen, al is het voor hoge vermogens wel aan te raden. verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

Zou het echt niet passen in de clio Bart? je kan ook een custom radiator laten maken, links en rechts is toch een paar cm ruimte over :)
Xabre
Car: 19 16V

nou nog ergens beetje cheapo die gaskleppen :P welke diameter moet daar eigenlijk op
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

uhm ik weet niet uit mn hoofd wat erop zit. ik gok ergens tussen 40 en 45.
Maarten-Jan
Car: R19.R

totale diameter van alle 4 de gaskleppen moet iets groter of gelijk zijn aan de diameter van de originele gasklep...

hier staat wel het 1 en ander beknopt uitgelegd, en tevens wat prijzen voor het speelgoed :wink:
Christian

ik heb een diameter van 45mm en dat is wel goed
Christian

J-P-S schreef:je hoeft niet perse andere injectors te nemen, al is het voor hoge vermogens wel aan te raden. verder moet je rekening houden dat je 4 mapsensoren hebt meen ik??

Zou het echt niet passen in de clio Bart? je kan ook een custom radiator laten maken, links en rechts is toch een paar cm ruimte over :)
de radiator kun je ook gewoon even 7cm laten zakken en je bent er :D
Plaats reactie