Hallo,
Mijn auto heeft het volgende probleem:
De benzine meter doet een beetje waar die zin in heeft.
Als ik de auto start en er mee weg rijd, blijft de meter bv de hele tijd in het rode gebied staan, terwijl de auto bv helemaal vol is getankt.
Lampje blijft ook branden, een tijdje daarna, werkt die bv weer goed.
Maar een dag later is het probleem weer daar, dan rij je bv met een halfvolle tank, staat de meter ook mooi op halfvol, moet je bv ff hard remmen, daarna weer op het gas, staat de meter ineens weer in het rood met lamp aan , enz.
Is allemaal vrij irritant, vooral omdat je nu ook niet kunt zien wat de actieradius is van de tank in de boordcomputer, aangezien daar niks meer in komt te staan.
Waar kan dit aan liggen? Ik denk zelf de vlotter, maar is dat een reparatie die zelf uit te voeren is?
Groeten,
Sharif
Benzinemeter Laguna II
De vlotter of de bedrading ervan zou inderdaad wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Bij de meeste auto's kun je via de achterbank bij de vlotter, dan heb je onder de zittingen een grote dop zitten waar de vlotter en vaak ook de pomp onder zitten. Ik neem aan dat het bij de Laguna ook wel zo zal zijn.
Bij de meeste auto's kun je via de achterbank bij de vlotter, dan heb je onder de zittingen een grote dop zitten waar de vlotter en vaak ook de pomp onder zitten. Ik neem aan dat het bij de Laguna ook wel zo zal zijn.
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Instrumentenpaneel zelf, kan het ook heel goed zijn!
Resetten van je klokken kan ook wel eens helpen, ik heb namelijk ook zoiets gehad, bij mij gaf de meter ook de verkeerde waardes aan.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Ja klopt, heb ik laatst bij een klant gedaan, hij had ook "wapperende" meters, en nog niets over weer gehoord
Boardcomputer indrukken en op contact drukken, daarna laat je knop op de schakelaar los en gaan de meters de klok "rond"
Als dit klaar is kun je met de boardcomp knop kijken, of er storing inzit en bijv hoeveel liter er in de tank zit...
Ssssst
Boardcomputer indrukken en op contact drukken, daarna laat je knop op de schakelaar los en gaan de meters de klok "rond"
Als dit klaar is kun je met de boardcomp knop kijken, of er storing inzit en bijv hoeveel liter er in de tank zit...
Ssssst