nokkenassen uitwisselbaar?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
TeunvS
Contacteer:

Hallo iedereen,

Zijn er nokkenassen uitwisselbaar van Renault motors (of volvo motors) die in een E7F passen, en dan het liefst een met een wat pittigere nok? ik weet het, het is maar een 1,2 maar mijn kop moet er toch af en miss. kan ik zo nog wat extra vermogen krijgen. Of natuurlijk een nieuwe as maar ik kan niks vinden.
canonballman

K7M zou kunnen, maar weet dit niet zeker.

Zal wel meer lift hebben, maar nogmaals; wet niet zeker of je dr iets aan hebt.
Past ie, dan moeten er misschien nog meer dingen aangepast worden.

mijn mening: niet aan beginnen, kapotte E7F in de kliko gooien, en een 1400 of 1600 kopen, voor weinag
Bart V

Als je "sportievere" nokken gaat toepassen, ga je altijd wel iets inleveren in het lage toerengebied. Met een 1.2 heb je toch al weinig koppel, dus ik zou zeker geen nokkenassen met meer lift/duratie gaan monteren. Leuk als je hem op toeren jaagt, maar voor dagelijks gebruik heb je er niet zoveel aan.

Je kan beter een E7J monteren, dus de 1.4 versie. Ik heb nog zo'n motor staan voor weinig, dus als je interesse hebt PM je maar :)
TeunvS
Contacteer:

PM. Maare stok van K7M, hoe kan ik er achterkomen of deze past en de extra lift ten opzichte van die van de E7F (of de E7J :) ).
canonballman

in het diepe springen, zon ding kopen, opmeten, proberen te monteren, en dan er misschien achter komen dat je er niks aan hebt, of nog veel meer moet aanpassen....
Doe Bart nou maar een leuk bod :wink:
TeunvS
Contacteer:

canonballman schreef:in het diepe springen, zon ding kopen, opmeten, proberen te monteren, en dan er misschien achter komen dat je er niks aan hebt, of nog veel meer moet aanpassen....
Doe Bart nou maar een leuk bod :wink:
Heb ik gedaan :smoke:
TeunvS
Contacteer:

ik heb mijn E7J blok en nu ben ik toch op zoek naar een nokkenas van een 1.6e. Deze past er waars. zo in. Of past dit totaal niet?
Bart V

Een 1.6e heeft geen mechanische verdeler, en het kan dus goed zijn dat die nokkenas geen uitsparing heeft om een verdeler aan te drijven.

Verder zou ik het sowieso niet doen, omdat je dan ook de ECU zal moeten re-mappen. Veel moeite dus voor weinig resultaat.
TeunvS
Contacteer:

waarom staan ze dan bij Dbilas op de site bij elkaar. Dan moeten ze toch ook allebei passen? Dan is er toch ook geen geklooi met de verdeler etc.
TeunvS
Contacteer:

TeunvS schreef:waarom staan ze dan bij Dbilas op de site bij elkaar. Dan moeten ze toch ook allebei passen? Dan is er toch ook geen geklooi met de verdeler etc.
srry ik zie het al, 2 verschillende bestelnummers etc. weer iets te vlug geroepen. :p
TeunvS
Contacteer:

Nou ik heb mijn E7J blok openliggen dus ook de nokkenas eruit, wie kan er mij nu vertellen of een nokkenas van een 1.6e past? Hoor het wel. :)

[img]http://img526.imageshack.us/img526/6939 ... ee8.th.jpg[/img]

[img]http://img167.imageshack.us/img167/3751 ... xu2.th.jpg[/img]
TeunvS
Contacteer:

iemand
Plaats reactie