Mijn naam is Mark en kom uit Wildervank (Groningen) Ben sinds 3 weken in het bezit van een Renault Clio 1.5 dci 80PK Initiale uit 2003.
Ik ben, na 3,5 jaar Fiat Bravo HGT 155PK te rijden, overgestapt op een diesel. Ik zat al langere tijd over een Clio na te denken en het is er toch van gekomen
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat de Bravo HGT veel sportiever rijdt en dat ik hem toch wel ga missen

Ik was al bekend met de clio, omdat ik een aantal jaar geleden een lichtblauwe Clio Rsi uit 1994 heb gereden (HG-NR-83). Misschien dat die hier wel bekend is??
Wel had ik de eis dat o.a. airco aanwezig moest zijn en als het kon ook xenon. Dat betekende al gauw dat ik moest gaan kijken naar een Initiale uitvoering.
Dit is dus ook gelukt en moet zeggen dat het tot op heden goed bevalt, ja dat kan ik al zeggen na 3 weken en 4.000km !!!! De auto is mooi zuinig (1 op 20) en redelijk pittig.
Ook verbaast het mij hoe rustig het aan boord blijft, zelfs met 170 op de klok. De fabriekstop haalt hij trouwens met gemak, heb al 181 km/u op de GPS gehaald met drie man + bagage erin.
Wel is het heel erg wennen als je vanaf een vijfcilinder een viercilinder diesel gaat rijden

Al met al ben ik tot op heden zeker tevreden en hoop ik veel nuttige info op dit forum te kunnen vergaren.
Ik heb verder geen plannen met de Clio en ben dus bang dat hij "standaard" zal blijven, al is "standaard" al heel erg compleet

Groeten Mark