Throttlebodies op RS

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Christian

zijn er al mensen die met megasquart rijden heb hier ook over na zitten denken :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
ik denk dat je met dat geld een 250a 260 pk kan hebben (Y)
Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.
nou voor bijna 6000 euro moet dat redelijk betrouwbaar kunnen zijn (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Donleben
Contacteer:

Spruitstuk REN3128 is ongeveer 330 euro. Bodies kun je zelf samenstellen. Zelf samenstellen is wel goedkoper, maar heel veel werk extra.

http://www.barinagamotorsport.com/colec ... mision.htm
http://www.gozzoli.it/p7.xml
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Bart V

Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:
Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.
260 pk atmospherisch is gewoon teveel van het goede voor zo'n motor, en alleen haalbaar met hele hoge toerentallen. Door die hoge toerentallen en lange slag heb je te maken met extreme zuigersnelheden, en extreme slijtage. Trust me, 260 pk is wel haalbaar, maar niet betrouwbaar.

En voor 6000 euro kan je inderdaad iets moois maken, maar dan kan je die 6000 euro beter investeren in een iets tammere motor icm een programmeerbaar motor management en een mooie datalogger.
Gast

Bart V schreef:Menno gaat vast roepen dat je er megasquart op moet schroeven, omdat dit een goede en betaalbare oplossing is. Zit je ook niet met die veel te dure DTA troep te prutsen.

Verder kan een setje universele TB's met zelbouw spruitstuk vrijwel hetzelfde resultaat geven als dit setje, en een stuk goedkoper en eenvoudiger gemaakt wordt.
helemaal mee eens. Voor 7 a 800€ heb je een leuke set tb's bij Jenvey.

4000 £... :~ en net zoals Luco het zegt, we hebben op FCS met die gasten staan praten. Het leek alsof we "weer" uit onze nek aan het lullen waren. Het is niet voor niks dat Henk bij BBperf. , Ktec en anderen gaat mappen.
Sander2

Wat is het voordeel hiervan t.o.v. een turbo ombouw? Vermogen van een turbo ombouw ligt gelijk cq. hoger? Gaat het dan alleen maar om de betrouwbaarheid?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Donleben schreef:Spruitstuk REN3128 is ongeveer 330 euro. Bodies kun je zelf samenstellen. Zelf samenstellen is wel goedkoper, maar heel veel werk extra.

http://www.barinagamotorsport.com/colec ... mision.htm
http://www.gozzoli.it/p7.xml
ik meen dat ze op ebay wel eens voorbijkwamen voor niet teveel geld, opletten komende tijd :p
franx

Sander2 schreef:Wat is het voordeel hiervan t.o.v. een turbo ombouw? Vermogen van een turbo ombouw ligt gelijk cq. hoger? Gaat het dan alleen maar om de betrouwbaarheid?
Het gaat dacht ik om de kracht die er bij een turbo vrij heftig inkomt met als gevolg veel stress op je versnellingsbak/koppeling en andere overbrengingen. Met de TB's heb je meer controle over je gaspedaal, geen uitschieters in je koppel. Ook worden de turbomotoren heter geloof ik, misschien meer slijtage als gevolg
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat je met dat geld een 250a 260 pk kan hebben of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
Ja kan ja, alleen niet met een 2.0 16v Renault atmosferisch :) Luco ziet weer PK's vliegen!!! dan moet je nog net ff wat meer uitgeven ben ik bang... Ik geloof niet dat een MAXI motor klaar staat voor 10.000 die 260 pk draait...

Ik hoop deze winter eens te beginnen met die 2 liter met TB's...ik ben alleen bang dat het tegenvalt... :beer:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ga lekker voor kms ook niet te duur en mooi te regelen
Gast

is dat het xxx systeem ? Indien ja, laat maar lekker hangen...heb de afgelopen weken kennis kunnen maken met hun proffesionalisme en vakkennis...NOT!

Je moet es vragen aan Frank en Rob hoe goed ze zijn :lol:

ps: turbo motoren heter ? Nou , ik ga voor een J7R met trottles en T4. Als menno even de tijd vind tenminste. :wink:
Riël
Über-Spammer

-jo- schreef:is dat het xxx systeem ? Indien ja, laat maar lekker hangen...heb de afgelopen weken kennis kunnen maken met hun proffesionalisme en vakkennis...NOT!

Je moet es vragen aan Frank en Rob hoe goed ze zijn :lol:

ps: turbo motoren heter ? Nou , ik ga voor een J7R met trottles en T4. Als menno even de tijd vind tenminste. :wink:
\

Interessant :) Ik heb er op school eens een excursie gehad en toen kwam het nog allemaal lekker heftig over :)
Maar t is niks?
Laatst gewijzigd door Riël op vr 21 sep 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

leg eens uit jo ...
Gast

MOD
Post aangepast

Op aanvraag van het RTC bestuur is de naam van het desbetreffende bedrijf verwijderd .

Verder ga ik er niet op in, dit is gewoonweg onzin.
Laatst gewijzigd door Gast op vr 21 sep 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Als je weet wat voor een stok je wilt, waarom geef je ze dan niet gewoon het juiste nokprofiel op met de opdracht dat ze dát profiel laten slijpen? Dan krijg je ook niet dit soort gezeik, ookal zouden ze beter moeten weten. Als je het goed wilt doen moet je het zelf doen, zo blijkt maar weer.
Gast

klopt, maar zij (frank en Rob) waren dus in de onwetendheid en wisten het pas toen ik hen zei dat het niet meer dan een atmo stok was. Zij hadden geen idee van nokkenas gegevens. Voor een 21 is de markt behoorlijk beperkt en zeer geheimzinnig, alhoewel ik dat laatste erg zwak vind.
daniël16v

maar het ging hier om tb's
en wat is het voordeel ten opzichte van een turbo?
Gast

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor of nadelen zijn van tb's. Mij lijkt het de meest logische keuze om een atmospherische motor te voorzien van TB's ipv een turbo gezien de economische en financiëlle omvang. Bij de ombouw van een atmo naar geblazen zijn er 101 dingen die moeten aangepast worden. Daarentegen een atmo ombouwen naar TB's ... meer voor de hand liggend.
Riël
Über-Spammer

RS ombouw naar Turbo is relatief eenvoudig, schijnt aardig betrouwbaar te zijn en qua prijs ongeveer gelijk aan TB's ;)

Aan hardware hoeft niks aangepast te worden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

als je lage druk wil rijden niet nee.. maar als je op hogere druk (lees: meer PK's) wil gaan rijden, zal je toch echt wat aan de compressie e.d. moeten gaan doen hoor! als je betrouwbaar wil rijden dan
Riël
Über-Spammer

Naja je hebt geen hoge druk nodig om de prestaties van TB's te overtreffen...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

daar zit wat in.. :)
Riël
Über-Spammer

Bovendien blijft de turbokit die nu op de markt is/komt fatsoendelijk rijdbaar voor dagelijks gebruik.

Het heeft zover ik kan beoordelen alleen maar voordelen t.o.v. throttlebodies.
daniël16v

dat bedoel ik mb heeft een lage druk conversie
en halen er net zoveel al dan niet meer vermogen uit.
en als je kijkt naar de prijs is er volgens mij ook niet zoveel verschil.
Riël
Über-Spammer

al vind ik 0,5 bar toch al wel aardig wat. Genoeg voor n leuke PSssssj :lol:
Gast

het leuke van de MB set up is dat je nu bij 2500 rpm hebt wat je normaal bij 5500 bekomt met de RS. En dat vermogen houd ie vast tot de begrenzer, maw, hij pleurt niet in elkaar. Het vermogen is "bescheiden" gehouden vind ik zelf wat dus evenveel betekent als super betrouwbaar. (Y)

Maar turbo en TB's, dat zou pas leuk worden en dan bedoel ik geen lage druk systeempje maar lekker knallen op 1.5 bar en meer.
daniël16v

maar dan praat je over heel wat meer euro's
en heel wat meer werk en hoe gaat dat met de bak
als ik mij niet vergis is die bij hoge druk nog wel een keer kapot
canonballman

daniël16v schreef:maar dan praat je over heel wat meer euro's
en heel wat meer werk en hoe gaat dat met de bak
als ik mij niet vergis is die bij hoge druk nog wel een keer kapot
Gewoon bij mij een servicecontractje á 1500 euris per jaar afsluiten, ken je niks gebeuren :p :wink:
Steven
Car: M536

Incl. de- en montage denk dat je je nog aardig in de vingers snijd ouwe gek :p

Helemaal als Rob je klant wordt :lol:
Robke
Car: Lexus IS250

Sodeju, koopje van het jaar. :D :lol:

Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
Gast

Robke schreef:Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
grapjas :lol:
franx

Robke schreef:Sodeju, koopje van het jaar. :D :lol:

Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
Nope, geen nokkenstokken :D voor de 4000 pond .

Iemand enig idee van de prijs die ze denken te gaan rekenen voor het turbosetje bij MB ? Ik lees hier al dat het in de buurt komt van de TB prijs, kan niet de bedoeling zijn. Zij (MB) spreken zelf van een "betaalbare" modificatie. Alles wat naar de 5000 euro gaat is NIET betaalbaar, je koopt er een paar autos voor :lol: !
franx

..vergeten..
wat voor turbo gaan ze gebruiken ? Zal een heel kleintje zijn ?
Ik hoop Garret ?
-PAZ-
Über-Spammer

Denk dat je beter gewoon effe contact opneemt met MB die kunnen je dat zo vertellen, stuk eenvoudiger en dan weet je gelijk uit de eerste hand hoe en wat :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:
260 pk atmospherisch is gewoon teveel van het goede voor zo'n motor, en alleen haalbaar met hele hoge toerentallen. Door die hoge toerentallen en lange slag heb je te maken met extreme zuigersnelheden, en extreme slijtage. Trust me, 260 pk is wel haalbaar, maar niet betrouwbaar.

En voor 6000 euro kan je inderdaad iets moois maken, maar dan kan je die 6000 euro beter investeren in een iets tammere motor icm een programmeerbaar motor management en een mooie datalogger.
wat haalt renault uit een standaard 1.8 16v op de krukas??
145 pk??
als je deze aanpast en opboort heb je een betrouwbare 190 pk op de krukas
dat is een toename van 30%, en bewezen betrouwbaar :D

doe je datzelfde met een rs blok van 197 pk dan zit je met 30% vermgenstoename toch al boven de 250 pk, doe iets voorzichtiger maar dan moet 240 pk op de krukas zeker haalbaar zijn
en dan moet het toch echt wel betrouwbaar zijn
en volgens mij moet dat kunnen voor 6000 euro
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie