Throttlebodies op RS
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
nou voor bijna 6000 euro moet dat redelijk betrouwbaar kunnen zijnBart V schreef:Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.Luco/Alpine-racer schreef:of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
ik denk dat je met dat geld een 250a 260 pk kan hebben

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Spruitstuk REN3128 is ongeveer 330 euro. Bodies kun je zelf samenstellen. Zelf samenstellen is wel goedkoper, maar heel veel werk extra.
http://www.barinagamotorsport.com/colec ... mision.htm
http://www.gozzoli.it/p7.xml
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
260 pk atmospherisch is gewoon teveel van het goede voor zo'n motor, en alleen haalbaar met hele hoge toerentallen. Door die hoge toerentallen en lange slag heb je te maken met extreme zuigersnelheden, en extreme slijtage. Trust me, 260 pk is wel haalbaar, maar niet betrouwbaar.Luco/Alpine-racer schreef:nou voor bijna 6000 euro moet dat redelijk betrouwbaar kunnen zijnBart V schreef:Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.Luco/Alpine-racer schreef:of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
En voor 6000 euro kan je inderdaad iets moois maken, maar dan kan je die 6000 euro beter investeren in een iets tammere motor icm een programmeerbaar motor management en een mooie datalogger.
helemaal mee eens. Voor 7 a 800 heb je een leuke set tb's bij Jenvey.Bart V schreef:Menno gaat vast roepen dat je er megasquart op moet schroeven, omdat dit een goede en betaalbare oplossing is. Zit je ook niet met die veel te dure DTA troep te prutsen.
Verder kan een setje universele TB's met zelbouw spruitstuk vrijwel hetzelfde resultaat geven als dit setje, en een stuk goedkoper en eenvoudiger gemaakt wordt.
4000 £...

-
- Über-Spammer
ik meen dat ze op ebay wel eens voorbijkwamen voor niet teveel geld, opletten komende tijdDonleben schreef:Spruitstuk REN3128 is ongeveer 330 euro. Bodies kun je zelf samenstellen. Zelf samenstellen is wel goedkoper, maar heel veel werk extra.

Het gaat dacht ik om de kracht die er bij een turbo vrij heftig inkomt met als gevolg veel stress op je versnellingsbak/koppeling en andere overbrengingen. Met de TB's heb je meer controle over je gaspedaal, geen uitschieters in je koppel. Ook worden de turbomotoren heter geloof ik, misschien meer slijtage als gevolgSander2 schreef:Wat is het voordeel hiervan t.o.v. een turbo ombouw? Vermogen van een turbo ombouw ligt gelijk cq. hoger? Gaat het dan alleen maar om de betrouwbaarheid?
Ja kan ja, alleen niet met een 2.0 16v Renault atmosferischBart V schreef:Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat je met dat geld een 250a 260 pk kan hebben of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen

Ik hoop deze winter eens te beginnen met die 2 liter met TB's...ik ben alleen bang dat het tegenvalt...

-
- Contacteer:
ga lekker voor kms ook niet te duur en mooi te regelen
is dat het xxx systeem ? Indien ja, laat maar lekker hangen...heb de afgelopen weken kennis kunnen maken met hun proffesionalisme en vakkennis...NOT!
Je moet es vragen aan Frank en Rob hoe goed ze zijn
ps: turbo motoren heter ? Nou , ik ga voor een J7R met trottles en T4. Als menno even de tijd vind tenminste.

ps: turbo motoren heter ? Nou , ik ga voor een J7R met trottles en T4. Als menno even de tijd vind tenminste.
\-jo- schreef:is dat het xxx systeem ? Indien ja, laat maar lekker hangen...heb de afgelopen weken kennis kunnen maken met hun proffesionalisme en vakkennis...NOT!
Interessant

Maar t is niks?
Laatst gewijzigd door Riël op vr 21 sep 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
leg eens uit jo ...
MOD
Post aangepastOp aanvraag van het RTC bestuur is de naam van het desbetreffende bedrijf verwijderd .
Verder ga ik er niet op in, dit is gewoonweg onzin.
Laatst gewijzigd door Gast op vr 21 sep 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je weet wat voor een stok je wilt, waarom geef je ze dan niet gewoon het juiste nokprofiel op met de opdracht dat ze dát profiel laten slijpen? Dan krijg je ook niet dit soort gezeik, ookal zouden ze beter moeten weten. Als je het goed wilt doen moet je het zelf doen, zo blijkt maar weer.
klopt, maar zij (frank en Rob) waren dus in de onwetendheid en wisten het pas toen ik hen zei dat het niet meer dan een atmo stok was. Zij hadden geen idee van nokkenas gegevens. Voor een 21 is de markt behoorlijk beperkt en zeer geheimzinnig, alhoewel ik dat laatste erg zwak vind.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor of nadelen zijn van tb's. Mij lijkt het de meest logische keuze om een atmospherische motor te voorzien van TB's ipv een turbo gezien de economische en financiëlle omvang. Bij de ombouw van een atmo naar geblazen zijn er 101 dingen die moeten aangepast worden. Daarentegen een atmo ombouwen naar TB's ... meer voor de hand liggend.
RS ombouw naar Turbo is relatief eenvoudig, schijnt aardig betrouwbaar te zijn en qua prijs ongeveer gelijk aan TB's 
Aan hardware hoeft niks aangepast te worden.

Aan hardware hoeft niks aangepast te worden.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
als je lage druk wil rijden niet nee.. maar als je op hogere druk (lees: meer PK's) wil gaan rijden, zal je toch echt wat aan de compressie e.d. moeten gaan doen hoor! als je betrouwbaar wil rijden dan
Naja je hebt geen hoge druk nodig om de prestaties van TB's te overtreffen...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
daar zit wat in.. 

Bovendien blijft de turbokit die nu op de markt is/komt fatsoendelijk rijdbaar voor dagelijks gebruik.
Het heeft zover ik kan beoordelen alleen maar voordelen t.o.v. throttlebodies.
Het heeft zover ik kan beoordelen alleen maar voordelen t.o.v. throttlebodies.
al vind ik 0,5 bar toch al wel aardig wat. Genoeg voor n leuke PSssssj 

het leuke van de MB set up is dat je nu bij 2500 rpm hebt wat je normaal bij 5500 bekomt met de RS. En dat vermogen houd ie vast tot de begrenzer, maw, hij pleurt niet in elkaar. Het vermogen is "bescheiden" gehouden vind ik zelf wat dus evenveel betekent als super betrouwbaar.
Maar turbo en TB's, dat zou pas leuk worden en dan bedoel ik geen lage druk systeempje maar lekker knallen op 1.5 bar en meer.

Maar turbo en TB's, dat zou pas leuk worden en dan bedoel ik geen lage druk systeempje maar lekker knallen op 1.5 bar en meer.
-
Gewoon bij mij een servicecontractje á 1500 euris per jaar afsluiten, ken je niks gebeurendaniël16v schreef:maar dan praat je over heel wat meer euro's
en heel wat meer werk en hoe gaat dat met de bak
als ik mij niet vergis is die bij hoge druk nog wel een keer kapot

Sodeju, koopje van het jaar.
Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...

Ik zou er gewoon een MB turbosetje aanhangen, betrouwbaarder en veel rijdbaarder voor dagelijks gebruik.
Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...
grapjasRobke schreef:Met tb's heb je ook weer een ander setje nokkenstokken nodig om echt profijt te hebben van de tb's, ik weet niet of die ook bij de tb setjes zitten...

Nope, geen nokkenstokkenRobke schreef:Sodeju, koopje van het jaar.![]()
![]()

Iemand enig idee van de prijs die ze denken te gaan rekenen voor het turbosetje bij MB ? Ik lees hier al dat het in de buurt komt van de TB prijs, kan niet de bedoeling zijn. Zij (MB) spreken zelf van een "betaalbare" modificatie. Alles wat naar de 5000 euro gaat is NIET betaalbaar, je koopt er een paar autos voor

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wat haalt renault uit een standaard 1.8 16v op de krukas??Bart V schreef:260 pk atmospherisch is gewoon teveel van het goede voor zo'n motor, en alleen haalbaar met hele hoge toerentallen. Door die hoge toerentallen en lange slag heb je te maken met extreme zuigersnelheden, en extreme slijtage. Trust me, 260 pk is wel haalbaar, maar niet betrouwbaar.Luco/Alpine-racer schreef:nou voor bijna 6000 euro moet dat redelijk betrouwbaar kunnen zijnBart V schreef:Dat kan inderdaad, en dan draai je die motor om de 2 races in elkaar, en kost het telkens een bak geld om hem weer bij elkaar te rapen. Dat is dus ook geen oplossing als je niet over teveel geld beschikt.Luco/Alpine-racer schreef:of een heel mooi aangepast blok kan laten bouwen
En voor 6000 euro kan je inderdaad iets moois maken, maar dan kan je die 6000 euro beter investeren in een iets tammere motor icm een programmeerbaar motor management en een mooie datalogger.
145 pk??
als je deze aanpast en opboort heb je een betrouwbare 190 pk op de krukas
dat is een toename van 30%, en bewezen betrouwbaar

doe je datzelfde met een rs blok van 197 pk dan zit je met 30% vermgenstoename toch al boven de 250 pk, doe iets voorzichtiger maar dan moet 240 pk op de krukas zeker haalbaar zijn
en dan moet het toch echt wel betrouwbaar zijn
en volgens mij moet dat kunnen voor 6000 euro
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.